Få över kontakterna till datorn

Permalänk
Medlem

Få över kontakterna till datorn

Hej

Jag fick en iPod touch i julklapp som jag ska byta in och köpa en iPhone 3gs av en som inte använder den för han har en annan iPhone. Nu bad han mig om hjälp på hans Sony ericsson k850i så har han massor kontakter och nummer som han vill få över till sin iPhone.
jag har försökt att ta alla kontakter och sen skicka via bluetooth till en MBP som jag har nu för tillfället men det funkar inte och sen får jag inte till iSync. Nån som vet hur det ska gå till? Han har hundratals med kontakter så jag hade helst velat slippa och skriva ner alla kontakter.

Nån som har någon aning? (:

Permalänk

Du behöver ett iSync plugin för k850i.
Första träffen på google (isync k850i):
http://tnkgrl.wordpress.com/2007/11/05/sony-ericsson-k850i-is...

Sen borde det fungera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Du behöver ett iSync plugin för k850i.
Första träffen på google (isync k850i):
http://tnkgrl.wordpress.com/2007/11/05/sony-ericsson-k850i-is...

Sen borde det fungera.

Testade och det funkade inte men läste kommentarerna på länken du länkade så hittade jag en annan lösning som funkade:

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=315

Jag tackar dig (: men du när jag går in på kontakter på hans iPhone så finns det tre alternativ;
Alla kontakter
och sen tvågrupper som det inte finns verkar inte gå att ta bort det grupperna :S du har ingen erfarenhet av det?

Permalänk
Medlem

importera från sim annars?

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basn
importera från sim annars?

Gjorde inte det kom ihåg jag skulle göra det till min mobil och namnen förkortades och bara krånglade.
Har löst det nu tack ändå (:

Permalänk

Är det inte så att kontakter sparade på simkort är begränsat till enbart namn och nummer? Nuförtiden sparar man ju all möjlig info i kontakterna:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConVicTen
Är det inte så att kontakter sparade på simkort är begränsat till enbart namn och nummer? Nuförtiden sparar man ju all möjlig info i kontakterna:)

Jo, jag har också för mig att det är så. Dessutom är det bara ett nummer/namn och namnen kan inte vara längre än ett visst antal tecken.

Det är bäst att använda en dator som mellansteg om man inte vill ha en massa extrajobb.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Skaffa ett google konto och synca mot m.google.com som om det vore en exchange server.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug