Underskattat MMO EQ2!

Permalänk

Underskattat MMO EQ2!

Trött på WoW o resten av skiten, testa Everquest 2. GRYMT underskattat MMO börjat spela det nyligen och är sjukt skoj.
Inget tråka till 80 för att det ska bli kul här inte, skoj hela tiden med massa intressanta detaljer. Lore överallt, bästaste housing system bra character customization och allt sånt där.

Det är de där små grejerna wow inte har som eq2 har plus allt annat

OCH fram till den tredje januari får du ALLA expansion och grund spelet med 30 dagar o extra skit för 50 lappen på steam! Kan det bli bättre!?

Eller som de på massively.com sa "Why You Should Be Playing EverQuest II: It's five bucks"

Permalänk

Nästan så man blir sugen

Bryter inte detta mot forumreglerna för att det är "reklam"? Eller har jag fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Nästan så man blir sugen

Bryter inte detta mot forumreglerna för att det är "reklam"? Eller har jag fel?

Tänkte mera skapa diskussion om spelet och så finns ju ingen diskussions tråd som är aktiv om det så.

Testa trialen =), ja o en polare började lira på RP servern Antonia Bayle o har sjukt skoj, vi började med trial sen köpte vi skiten

Permalänk
Medlem

Ja det är sjukt nice, enligt mig bättre än wow. Och det finns många casual guilder för den som inte vill raida 24/7. Det tar inte så fruktansvärt lång tid att levla heller. Har spelat i runt 14 timmar nu och är level 24. Det är skön stämning i spelet och det finnns många raser/klasser att välja mellan.

Såhär ser min karaktär ut just nu.

Jag är en level 24 shadowknight.

Permalänk

Det verkar sjukt roligt.
Måste testas.

Permalänk
Medlem

Testat det förut men var svårt att bilda sig en uppfattning om spelet då datorn inte riktigt klarade av spelet.

Permalänk
Citat:

Testat det förut men var svårt att bilda sig en uppfattning om spelet då datorn inte riktigt klarade av spelet.

Då har du en väldigt gammal dator, de flesta datorer klarar av spelet, det blir inte så vackert kanske men det fungerar ändå med Extreme performence

Permalänk

Min karaktär 24 Bruiser

Permalänk
Medlem

Jag har spelat eq2 i 4-5 år och har 4 stycken lvl 80 karaktärer.
Spelet är svårt och kräver ett välorganiserat guild för att klara high content. Medelåldern är 31 år och många kvonnor spelar eq2.
Jag spelar på den europeiska servern Runneye och min main heter Ninmah. Om ni loggar på så skicka ett tell till mig

Permalänk
Medlem

Jag testade Everquest 2 ganska nyligen och tyckte det var riktigt dåligt.
Och Nej jag är ingen WoW fjortis Hade däremot dyr 56k räkning på tiden Everquest var stort

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Min för närvarande 73 Warlock, har en 80 Monk och Assassin ocksp plus lite anda små chars.

Har spelat från och till sedan det kom ut.

Spelar på Befallen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ldarax
Min för närvarande 73 Warlock, har en 80 Monk och Assassin ocksp plus lite anda små chars.

Har spelat från och till sedan det kom ut.

Spelar på Befallen.

Va heter den där buff addonen på vänster sida längst upp? hade varit skönt att ha så

Permalänk

no offence men snyggt var det iaf inte =P

Permalänk
Medlem

Bleknar fort jämnfört med EVE, både visuellt och innehåll.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Bleknar fort jämnfört med EVE, både visuellt och innehåll.

Visuellt = personlig smak om du har en bra dator så ser det bra ut (min screenshot hade jag sänkt grafiken plus att screenshot skiten buggade så de ser fail ut.

Innehåll... EVE? Ja vissa gillar ju afk spel, nej men seriöst EVE e Sandbox du skapar innehållet själv och det funkar till en viss gräns köpte eve men tyckte det var för mkt afk och det faktum att du måste spela typ i ett halv år för att skoj så nej tack på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Visuellt = personlig smak om du har en bra dator så ser det bra ut (min screenshot hade jag sänkt grafiken plus att screenshot skiten buggade så de ser fail ut.

Innehåll... EVE? Ja vissa gillar ju afk spel, nej men seriöst EVE e Sandbox du skapar innehållet själv och det funkar till en viss gräns köpte eve men tyckte det var för mkt afk och det faktum att du måste spela typ i ett halv år för att skoj så nej tack på det

Jag talar inte nödvändigtvis enbart om det visuella, jag talar i allra största allmänhet om att EQ2 följer exakt samma fotspår som Pappa EQ.

Tja, om du behöver ett halvår på dig, utöver vara afk, för att ha skoj i EVE så undrar jag var du gjorde fel någonstans.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Jag talar inte nödvändigtvis enbart om det visuella, jag talar i allra största allmänhet om att EQ2 följer exakt samma fotspår som Pappa EQ.

Tja, om du behöver ett halvår på dig, utöver vara afk, för att ha skoj i EVE så undrar jag var du gjorde fel någonstans.

Saken med eve online är att det tar ett antal månader innan man har rätt skills för att det ska kunna bli roligt. Sen att många missions är samma om och om igen är inte heller det roligaste. Visst när man kommer över level 2 mission gränsen kanske det börjar bli roligt men innan dess är det ganska långtråkigt. Men som sagt det är en smaksak vad man tycker är roligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Saken med eve online är att det tar ett antal månader innan man har rätt skills för att det ska kunna bli roligt. Sen att många missions är samma om och om igen är inte heller det roligaste. Visst när man kommer över level 2 mission gränsen kanske det börjar bli roligt men innan dess är det ganska långtråkigt. Men som sagt det är en smaksak vad man tycker är roligt.

Om du försöker applicera "döda X råttor, gå upp i nivå.." på EVE, ja då är det ju inte direkt konstigt att du inte har kul för det är ju precis det du har gjort.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Om du försöker applicera "döda X råttor, gå upp i nivå.." på EVE, ja då är det ju inte direkt konstigt att du inte har kul för det är ju precis det du har gjort.

Det va inte det jag skrev? Läs om läs rätt. Jag pratar om att det kan ta 2 veckor att träna en skill till level 5 och det är galet tråkigt. Sen måste man grinda sönder low level missions för att ha råd att gå vidare till skepp som klarar level 3.

Permalänk
Medlem

Testade för ett år sen sjukt kul??? gömfört med Pacman då eller? Pissig grafik och dålig fightingkänsla. Det var faktiskt så dåligt så jag höll inte ut testperioden ens.

Permalänk

Tråden handlar inte om EVE... MEN I början går spelet ut på att köra missions end of story

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Testade för ett år sen sjukt kul??? gömfört med Pacman då eller? Pissig grafik och dålig fightingkänsla. Det var faktiskt så dåligt så jag höll inte ut testperioden ens.

Testat det också 2 gånger innan, testade det igen och nu är det sjukt skoj! Grafiken är långt från pissig (om du inte har värdelös dator men vad förväntar du dig då!?).
Dåligt Fightingkänsla jämfört med vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Testade för ett år sen sjukt kul??? gömfört med Pacman då eller? Pissig grafik och dålig fightingkänsla. Det var faktiskt så dåligt så jag höll inte ut testperioden ens.

Vilken grafiknivå körde du på då? För grafiken är inte speciellt dålig om man drar upp den en bit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Det va inte det jag skrev? Läs om läs rätt. Jag pratar om att det kan ta 2 veckor att träna en skill till level 5 och det är galet tråkigt. Sen måste man grinda sönder low level missions för att ha råd att gå vidare till skepp som klarar level 3.

Gör om. Gör rätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Tråden handlar inte om EVE... MEN I början går spelet ut på att köra missions end of story

Vadå i början? Vad du väljer att göra är för fan upp till dig, vill du sitta i en station och snurra kameran runt runt, spränga folk i luften, samla på dig malm, göra missions, frakta last, utforska eller vill du göra något annat.

Det finns inget i EVE som tvingar dig att göra oavanstående, enbart du vet vad dina mål är för det är fortfarande du som spelare som sätter målen.

Men säg gärna vad som är annorlunda med EQ än med te.x. WoW, Aion eller något av de andra MMOs med temat fantasy. Jag ser dock ingen skillnad eller vad som gör EQ unikt från de andra. End of story.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Dåligt Fightingkänsla jämfört med vad?

Ett bilspel. Mat. En säng.

Dessutom är ju WoW helt klart snyggare än EQ2's tafatta försök till realistisk grafik. Jag testade också EQ2 förut och det var helt värdelöst i dom två eller tre dagarna jag plågade mig själv.

Permalänk

@ Solaris Smaken är som baken, delad. Jag tyckte inte EVE var nåt för mig och tyckte att de saker som fanns att göra inte var roliga.

Edit:

Citat:

Men säg gärna vad som är annorlunda med EQ än med te.x. WoW, Aion eller något av de andra MMOs med temat fantasy. Jag ser dock ingen skillnad eller vad som gör EQ unikt från de andra. End of story.

Jag skrev lite av det i början av tråden.

@ NatoGandalf Man slåss ju grymt mycket i bilspel, och matkrig är fina grejer.
WoW har en annan art style som vissa anser snyggare ja, men annars så är EQ2 snyggare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Gör om. Gör rätt.

Vadå i början? Vad du väljer att göra är för fan upp till dig, vill du sitta i en station och snurra kameran runt runt, spränga folk i luften, samla på dig malm, göra missions, frakta last, utforska eller vill du göra något annat.

Det finns inget i EVE som tvingar dig att göra oavanstående, enbart du vet vad dina mål är för det är fortfarande du som spelare som sätter målen.

Men säg gärna vad som är annorlunda med EQ än med te.x. WoW, Aion eller något av de andra MMOs med temat fantasy. Jag ser dock ingen skillnad eller vad som gör EQ unikt från de andra. End of story.

Du behöver fortfarande träna skills hur länge som helst för att kunna mina bra. Jag tror inte att det är någon som uppskattar att sitta i en frig och mina 150M3 i taget.

Desutom tycker jag att du är lite väl kaxig nu. Tagga ner, det här är en diskution inte ett krig.

Permalänk
Medlem

Skulle jag förlora min char i eve av någon anledning (jun 03) skulle jag _aldrig_ spela spelet igen. Tyvärr är det faktiskt som många säger att det tar en SJUK tid att bli bra i EVE. Det är min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ammath
Skulle jag förlora min char i eve av någon anledning (jun 03) skulle jag _aldrig_ spela spelet igen. Tyvärr är det faktiskt som många säger att det tar en SJUK tid att bli bra i EVE. Det är min åsikt.

I like this guy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Du behöver fortfarande träna skills hur länge som helst för att kunna mina bra. Jag tror inte att det är någon som uppskattar att sitta i en frig och mina 150M3 i taget.

Desutom tycker jag att du är lite väl kaxig nu. Tagga ner, det här är en diskution inte ett krig.

Du behöver inte träna något men fördelarna med att träna färdigheterna är att du ser ju själv vad du får ut av det, möjligheterna blir te.x. fler.

Ja, precis, det här är en diskussion så varifrån får du att jag skulle på något sätt vara kaxig? För att jag argumenterar emot?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.