Permalänk
Medlem

Jag finner det intressant att MP inte verkar vilja belysa frågan att skatten på bilbensin är dubbelt så hög (i kronor) som för flygplansbränsle, det om något är skevt.

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka om MP på många punkter men anser att de stigmatiserar massvis med bra teknologi som kan komma att bli essentiell för människans överlevnad.

Kärnkraft och gmo är det jag tänker på.

http://www.ted.com/talks/lang/eng/stewart_brand_proclaims_4_e...

Han har lite bättre syn på frågan om miljö.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Därav "i princip", kan ju inte hålla reda på vad snorvalparna läser hur exakt som helst.

Så länge de inte ens behöver försörja sig själva och har målsman så ska de inte heller rösta.

*** EDIT ***

Det enda som lockar är väl att basshunter blir president, Linda Rosing tar över finansministerposten samt att nationalsången blir "Rosa helikopter"

Hade jag behövt gissa din ålder på det här inlägget hade jag gissat på att du var en genombitter 97 årig gammal gruvarbetare.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Hade jag behövt gissa din ålder på det här inlägget hade jag gissat på att du var en genombitter 97 årig gammal gruvarbetare.

Bara du är palestinasjals invirad hampajacka bärande genusforskaren Pelle 18 så köper jag det.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Bara du är palestinasjals invirad hampajacka bärande genusforskaren Pelle 18 så köper jag det.

God svensk praxis är att skriva ihop ord

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
God svensk praxis är att skriva ihop ord

Tur att inte svenska är mitt modersmål då!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Tur att inte svenska är mitt modersmål då!

Kanske inte, men språket du skrev på var onekligen väldigt likt svenska därav mitt påpekande av språkregler.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Kanske inte, men språket du skrev på var onekligen väldigt likt svenska därav mitt påpekande av språkregler.

Meningen: ”Man ska prata med bönder på bönders vis och med de lärde på latin”, förklarar nog saken.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Oh, miljöpartiet mitt gamla favoritparti ^^

Bensinpriset/skatten:
Jättebra, se bara till att subventionera, med tillräckliga kontroller, kollektivtrafik och elbilar. Speciellt viktigt för områden närmare städer men som ligger på ekonomiskt oatraktivt avstånd från centrum för att kollektivtrafik genom fri marknad skall kunna växa sig stark och samtidigt för slutkund/resenär tilltalande taxa.
Alltså, en förlustsaffär. Ja tack, än så länge har vi råd.
Yttre områden är en annan femma, subventionering i samma takt som priset i övriga landet går upp? Omfördelning av resurser. Liberalens skällsord planekonomi kommer upp i bakhuvudet?

Kärnkraften:
Den som tror att kärnkraften är nästan helt ren får ta och gå till biblioteket. Däremot inte sagt att den är mycket smutsigare eller farligare än andra energikällor. Rätt behandlat, nästan som idag, så håller energin hög miljökvalité och kan absolut vara _den_ energikälla som hjälper oss över till nästa generation utan olja- och kolkraftverk.
En säker och högkvalitativ utbyggnad i precis lagom takt till dess att vi kan börja avveckla igen utan allt för stora ekonomiska hinder låter som ett utmärkt recept. Vidare skall man naturligtvis hålla igen på utbyggnad så länge andra områden, som interfact nämnt, går att åtgärda med minst lika stora ekonomiska hinder.
Betala för "bättre" el, ja tack.

Avskaffa försvaret:
Mja.. njae..
Det får dock gå långsamt, det får det göra. En förändring som ger oss tid att förändra försvaret på ett sådant sätt att vi med små medel kan göra liten men betydande förändring är vad jag gärna ser. NBG var lite väl kostsamt men pekar ungefär åt det håll jag vill att vi ska ta skutan. Jag är inget fan av just NBG eller ens deras uppdrag, däremot ser jag potentialen i vad sådana styrkor innebär för kommunikation mellan länder och i slutändan vad det med rätt folk bakom rodret kan innebära för fredsuppbyggande utrikespolitik.
Förändra försvaret, lägg inte ned.

Fri in- och utvandring:
"Många människor flyr undan förtryck, förföljelse, fattigdom eller naturkatastrofer. Tidigare flydde personer från Sverige, undan svält och förtryck, nu flyr andra hit. Vi skall därför vara solidariska och ha en generös flyktingpolitik, så att de som flyr kan få asyl här hos oss.

Den som flyr till Sverige och söker asyl, skall få sin ansökan behandlad inom ett år. Har detta inte skett skall uppehållstillstånd beviljas. En asylsökande skall ha rätt till kompetent juridiskt biträde, som skall utses av domstol.

Vi anser att flyktingar som lever gömda i Sverige skall ges en chans att stanna i Sverige och leva lagligt här. Den som inte gjort sig skyldig till grova brott och bott här en längre tid utan att staten utvisat eller avvisat personen, skall därför beviljas asyl."

Låter som allas mål idag (~10% med annan uppfattning förbises med lätthet). Förändringen verkar ligga _främst_ i tiden för uppehållstillstånd och utgångspunkt i prövning för asyl i mer extrema fall. Tummen upp.

Rösträttsålder:
Nej. Pga det som tom skrivs i psionicists länkade källa; "Idag är många förstagångsväljare 22 år ..".
Om förtagångsväljarna har som högst andel vid 22 år är en sänkning av rösträttsåldern ganska verkningslös utom att fixa till statistiska siffrorna lite snyggt för att någon med medvetandet på fel sida kraniet skall kunna wanka sig till sömns med ett leende kommande från något bättre aftonhoranrubriker och popularitetssiffror.
Se istället till att förändra sättet vi ser på röstålder, mognad och vuxenålder. Det finns ingen som slutar mogna (förr'n än ä' dö') och detta tycker jag skall återspeglas i samhället genom att införa olika typer av rösträtt vid olika typer av ålder. Redan nu har vi rösträtt för barnrumpor vid kyrkovalet. Inte för att det direkt har med staten att göra, men vi kan väl snegla lite på hur tossiga tokar gör och se om vi lär oss något?
Exempelvis, låt oss rösta på kommunnivå vid 16, vid nationell nivå vid 18 och vid europeisk nivå vid 20. (Värdelöst kommentera hur dumt exemplet är som förslag, då det _inte är ett förslag_ utan enbart exempel på hur rösträtt kan kopplas till ålder och politiskt omfång).
Skolval är ett utmärkt exempel på hur man kan aktivera ungdomar att intressera sig för politik, oavsett vad man tycker *host* om invandrare *host*.

Summa kardemumma, tummen upp för MPs förslag, men fila på dem så vi överlever tills de är redo att förverkligas, som de ser ut nu och idag så behöver vi kompromissa en hel del för att få igenom sådana nuvarande tossigheter.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Bara du är palestinasjals invirad hampajacka bärande genusforskaren Pelle 18 så köper jag det.

Nope, fungerar inte riktigt så när man jobbar i försvarsmakten som tur är.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Nope, fungerar inte riktigt så när man jobbar i försvarsmakten som tur är.

Bara lugn det fixar MP till nästa val.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Bara lugn det fixar MP till nästa val.

hahahaha:)

föresten, allt tjat om att moderaterna kastar bort arbeten när de inte vill rädda SAAB, MPs försvars linje då? hur många skulle bli utkastade på arbetsmarknaden då?

just det tycker jag låter lite som dubbelmoral, klaga på att en regering gör en sak som man anser är fel, för att sedan när man själv är i regeringsställning göra samma sak.

men visst, gripen planen släpper ut en del avgaser:rolleyes:

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Det är jag faktiskt lite tveksam till.
Energipolitik är extremt viktigt och de allt för optimistiska förslagen till GMO-lösningar för energiproduktion är jag ännu rätt skeptisk till, även om jag älskar Craig Venter.
Annat som matproduktion, läkemedelsproduktion, högkvalitetsbränsleproduktion och annat lär de få en ännu större roll i. Men allt detta blir ändå lidande om vi inte har ett rimligt elpris.

Du måste ha missförstått mig fullständigt: jag menar givetvis inte att GMO skulle användas för att skapa mer energi. Jag menar att det i framtiden antagligen går mindre smärtfritt att ersätta alla fissionskraftverk med vind-/våg- och solkraft än att helt skippa GMO. En framtid utan fissionskraftverk är rimlig, en framtid utan GMO är ett mardrömsscenario (jag är rätt utopisk av mig, så om vårt samhälle i framtiden är lika "bra" som idag så är det ett misslyckande).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Bensinpriset/skatten:
Jättebra, se bara till att subventionera, med tillräckliga kontroller, kollektivtrafik och elbilar. Speciellt viktigt för områden närmare städer men som ligger på ekonomiskt oatraktivt avstånd från centrum för att kollektivtrafik genom fri marknad skall kunna växa sig stark och samtidigt för slutkund/resenär tilltalande taxa.
Alltså, en förlustsaffär. Ja tack, än så länge har vi råd.
Yttre områden är en annan femma, subventionering i samma takt som priset i övriga landet går upp? Omfördelning av resurser. Liberalens skällsord planekonomi kommer upp i bakhuvudet?

Men man subventionerar ju inte främst elbilar (som de borde göra), utan helt idiotiska saker såsom gasbilar som släpper ut stora mängder skit.
Problemet är inte i sig höjda skatter, problemet är att de höjda skatterna inte går till bra saker, utan till efterblivna idiotprojekt. Att kalla dem något annat är att ljuga för sig själv.

Vill man ersätta bensinbilismen så är det mångmiljardsatsningar på batteriteknik i kombination med en utbyggnad av kärnkraften som gäller, i viss kombination med satsning på lokaltrafiken. Inte satsningar på ineffektiv och omiljövänlig gas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Kärnkraften:
Den som tror att kärnkraften är nästan helt ren får ta och gå till biblioteket. Däremot inte sagt att den är mycket smutsigare eller farligare än andra energikällor. Rätt behandlat, nästan som idag, så håller energin hög miljökvalité och kan absolut vara _den_ energikälla som hjälper oss över till nästa generation utan olja- och kolkraftverk.
En säker och högkvalitativ utbyggnad i precis lagom takt till dess att vi kan börja avveckla igen utan allt för stora ekonomiska hinder låter som ett utmärkt recept. Vidare skall man naturligtvis hålla igen på utbyggnad så länge andra områden, som interfact nämnt, går att åtgärda med minst lika stora ekonomiska hinder.
Betala för "bättre" el, ja tack.

Varför avskaffa kärnkraften? Det är inte direkt så att kärnkraften står still i utvecklingen. Det är ännu ett tag kvar innan kärnkraften inte längre är utmärkt för att skapa energi.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Men man subventionerar ju inte främst elbilar (som de borde göra), utan helt idiotiska saker såsom gasbilar som släpper ut stora mängder skit.
Problemet är inte i sig höjda skatter, problemet är att de höjda skatterna inte går till bra saker, utan till efterblivna idiotprojekt. Att kalla dem något annat är att ljuga för sig själv.
Vill man ersätta bensinbilismen så är det mångmiljardsatsningar på batteriteknik i kombination med en utbyggnad av kärnkraften som gäller, i viss kombination med satsning på lokaltrafiken. Inte satsningar på ineffektiv och omiljövänlig gas.

Erkänner jag inte har stenkoll på hur det ligger till idag, även om man får tydliga bilder av hur det kan ligga till. Elbilar är verkligen något som borde subventioneras, istället för hybrid, gas och andra paragrafvändare. Höjd skatt är verkligen inte något problem i sig självt, det förstår t.o.m. en ultraliberal. Men jag skrev inget om hur det används idag eller hur det har används, även om man kan utläsa det ur den korta texten. Jag vill hellre peka på hur det borde vara, för allas trevnad och för att försöka sig på att vara lite positiv för en gångs skull.
Kollektivtrafik på elbussar, låter smaskens. Dröm sött.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Varför avskaffa kärnkraften? Det är inte direkt så att kärnkraften står still i utvecklingen. Det är ännu ett tag kvar innan kärnkraften inte längre är utmärkt för att skapa energi.

Den står inte still, mycket ritkigt, men vårt uran räcker i förhållande till sin tid lika länge som oljan (källa taget från det blå). Jämfört hur det var för många år sedan är energin i samma bransch skogsren och har egentligen bara problem vid efterhantering och brytning.
_renare_ energi är vindkraft, vattenkraft och solkraft. Där bör vi bygga ut trots kostnad. Inte sagt att vi inte kan använda oss av kärnkraft tills vi når den punkt där vi är nästan självständiga från energioljeberoende men det komer den dag då kärnkraft av ännu en god anledning blir ifrågasatt på miljötapeten igen. Låt oss undvika den mesta spänningen i energifrågan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Den står inte still, mycket ritkigt, men vårt uran räcker i förhållande till sin tid lika länge som oljan (källa taget från det blå).

Det där är direkt påhitt!
Vi har uran så det räcker i tusentals år till. Eftersom vi ändå lär gå över till fusion förr eller senare, så räcker det med att vi har uran i sisådär 50 år till, något som inte är något som helst problem att få ihop till.

Jag rekommenderar dig att läsa den här tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Ja, det är många inlägg. Men du lär dig oerhört mycket. De flesta anti-kärnkraftargumenten gås igenom ett flertal gånger i tråden.

Det rimligaste är att satsa ordentligt på kärnkraften samtidigt som vi utvecklar sol-, vind- och vågkraften. När dessa är tillräckligt bra kan vi börja kombinera dessa med kärnkraften, men som det är idag så är det för det mesta en ren förlustaffär att satsa på dessa tre tekniker före kärnkraften.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tematråd: Miljöpartiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Sänkt rösträttsålder; Positiv, 16-åringar påverkas också av samhället och har uppnått en autonomitet som innebär att rösten inte bara innebär en extra röst till deras föräldrar. Det finns ingen anledning till att deras åsikter inte ska räknas.

Du är galen.
Hur kan du tro att en normal 16 åring har någon som helst koll på politik? Du inser väll att de bara kommer fösas fram av sina föräldrar för att rösta på det parti dom röstar på!

Jag skulle vilja höja rösträtten istället, en 18 åring är inte mycket bättre än en 16 åring, oftast så är dom dumma och oerfarna!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Du är galen.
Hur kan du tro att en normal 16 åring har någon som helst koll på politik? Du inser väll att de bara kommer fösas fram av sina föräldrar för att rösta på det parti dom röstar på!

Jag skulle vilja höja rösträtten istället, en 18 åring är inte mycket bättre än en 16 åring, oftast så är dom dumma och oerfarna!

Exakt vad jag tänkt säga, rösträtten borde höjas till 20 år iaf. Folk som är 16 har knappt koll på vilka som styr i landet.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Exakt vad jag tänkt säga, rösträtten borde höjas till 20 år iaf. Folk som är 16 har knappt koll på vilka som styr i landet.

sänkt rösträtts ålder kombinerat med samhällutbildning där man får reda på hur styret i sverige funkar och vad de olika partierna vill även de som är på väg in i riksdagen(SD, PP FI?)

skulle inte det funka?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
sänkt rösträtts ålder kombinerat med samhällutbildning där man får reda på hur styret i sverige funkar och vad de olika partierna vill även de som är på väg in i riksdagen(SD, PP FI?)

skulle inte det funka?

Tror inte det, 16åringar är generellt totalt ointresserade av politik.
Min lillebror är 16 nu och om han skulle få rösta så skulle det bli precis samma parti som jag och min farsa röstar på eftersom han inte har skaffat sig en egen uppfattning om de olika partierna, och jag tror att det skulle funka så för de flesta!

Allt handlar om att skaffa sig egna uppfattningar om partier och det kan du inte på allvar mena att alla har vid 16 års ålder?
Tror inte ens att de har det vid 18 års ålder.
När man är 20-22 år så har de flesta generellt skaffat sig en egen syn på hur de vill ha det och att ha rösträtt tidigare än så tycker jag är dumt.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Inaktiv

Rent konceptuellt sett borde alla få rösta. Vi lever alla och påverkas av samhället och alla borde få ge sin åsikt i frågorna.
Sen är det inte praktiskt gångbart att låta riktigt små personer (à < 12 år) rösta ty de röstar inte efter sina åsikter utan mer som hur de blir tillsagda.

Men 16-åringar är fulla av åsikter och bör således få rösta, oavsett om man tycker de röstar "fel".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Rent konceptuellt sett borde alla få rösta. Vi lever alla och påverkas av samhället och alla borde få ge sin åsikt i frågorna.
Sen är det inte praktiskt gångbart att låta riktigt små personer (à < 12 år) rösta ty de röstar inte efter sina åsikter utan mer som hur de blir tillsagda.

Men 16-åringar är fulla av åsikter och bör således få rösta, oavsett om man tycker de röstar "fel".

Generellt sett är man knappast mogen när man är 16, inte ens många 18åringar är mogna nog att ha egna åsikter. Man är alldeles för lättpåverkad av olika yttre omständigheter. Det är därför barnreklam är förbjuden och det är därför man inte är myndig när man är 16. Särskilt med utvecklingen i dagens samhälle att man snarare behöver ta mindre och mindre ansvar för sig själv även trots att man är myndig.

För inte så länge sedan var det i princip otänkbart att man bodde kvar hemma om man inte var bonde. Nuförtiden klipper man inte navelsträngen förräns närmare 25 i många fall.

ALLA har givetvis åsikter. Det är vad man grundar dessa åsikter på som är problemet. I ung ålder påverkas man av grupptryck och flockmentalitet i mycket högre utsträckning. Unga har ofta extrema åsikter om samhället då de inte är mogna att förstå funktionen av denna.

Detta är givetvis bra för mognaden för det är då man utvecklar sin självständighet och prövar sina vingar. Men man ska få förbli barn under denna tid.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

anledningen att vi 16åringar är totalt ointresserade av politik är pga att vem du än röstar på går så det åt helvete. föv tycker jag också att rösträttsåldern ska höjas till 20.

angående bensinpriset. okej, om de nu vill höja priset på bensin för att "tvinga" folk till mer miljövänliga bränslen skulle jag gärna vilja veta vilket bränsle de vill at vi ska byta till. el funkar inte. för kort räckvidd, vätgas är i prototypstadiet, etanol är miljöfarligare än bensin och diesel vill jag inte ens prata om.

och angående kärnkraften. att gå efter en 20 år gammal folkomröstning som gjordes när alla var rädda för kärnkraft efter tjernobyl är bara dumt. speciellt när man nu kan använda förbrukade bränslestavar i en ny sorts reaktor.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

3 grupper som jag tror tittar extra mycket på miljöpartiet är
Småföretagare
Ungdomar
Personer där integriteten är viktig

För dessa grupper så har MP seglat fram som ett mycket starkt alternativ, möjligen det starkaste om man räknar de partier som sitter i riksdagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
3 grupper som jag tror tittar extra mycket på miljöpartiet är
Småföretagare
Ungdomar
Personer där integriteten är viktig

För dessa grupper så har MP seglat fram som ett mycket starkt alternativ, möjligen det starkaste om man räknar de partier som sitter i riksdagen.

Småföretagare? Varför skulle en person med ett litet företag ens tänka tanken på att rösta på MP? Småföretagande blir ju avsevärt mycket dyrare med MPs politik. Det är snarare de större företagen som ens har råd med de lösningar som MP föredrar.

Småföretag behöver billiga transportkostnader och billig el.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Småföretagare? Varför skulle en person med ett litet företag ens tänka tanken på att rösta på MP? Småföretagande blir ju avsevärt mycket dyrare med MPs politik. Det är snarare de större företagen som ens har råd med de lösningar som MP föredrar.

Småföretag behöver billiga transportkostnader och billig el.

Då vet du inte vad småföretagare vill ha
Nästan alla småföretagare är besvikna på alliansen och många är riktigt arga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
Då vet du inte vad småföretagare vill ha
Nästan alla småföretagare är besvikna på alliansen och många är riktigt arga

Det var något nytt. Jag känner många småföretagare och MPs politik är så långt ifrån ekonomisk för småföretagare som man bara kan komma.

Vad mer konkret menar du skulle vara bra med MPs politik från småföretagsperspektiv? Alla MPs lösningar gör att saker blir dyrare för att främja miljön. Då främst just kommunikation samt enerig som är mycket viktiga för småföretagare som lever på marginalerna. Stora företag i storstadsregioner och individer som vill göra ett sk. fashion statement däremot. De har råd och möjlighet att rösta på sådan politik.

Att sänka arbetsgivaravgifter för småföretag som i princip ofta är familjeägda eller har extremt fåtal arbetare är också en i det närmaste ickefråga. Det är de stora företagen som behöver sänkta arbetsgivaravgifter mest.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced

Att sänka arbetsgivaravgifter för småföretag som i princip ofta är familjeägda eller har extremt fåtal arbetare är också en i det närmaste ickefråga. Det är de stora företagen som behöver sänkta arbetsgivaravgifter mest.

Fel

Fråga småföretagare vad de tycker om kassaregisterlagen... rätt många som är drabbade om den extremt klumpigt genomförda lag

Vad småföretagare vet efter alliansens styre de senaste åren var att de tänker mer på stora företag, arbetsrätt och har hanterat den ekonomiska krisen mycket småföretagarovänligt.
Pröva och gå in på bank för att låna pengar och säg att du är småföretagare..

den låga räntan skulle ju vara till för företagen, men det blev visst inte så

matchingen som man pratat så mycket om vad gäller ams, det är ett skämt om an ser till småföretagen som faktiskt är dem som suger upp ny arbetskraft

bensinpriset som du babblar om är snarare en ickefråga för småföretagare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
Fel

Fråga småföretagare vad de tycker om kassaregisterlagen... rätt många som är drabbade om den extremt klumpigt genomförda lag

Vad småföretagare vet efter alliansens styre de senaste åren var att de tänker mer på stora företag, arbetsrätt och har hanterat den ekonomiska krisen mycket småföretagarovänligt.
Pröva och gå in på bank för att låna pengar och säg att du är småföretagare..

den låga räntan skulle ju vara till för företagen, men det blev visst inte så

matchingen som man pratat så mycket om vad gäller ams, det är ett skämt om an ser till småföretagen som faktiskt är dem som suger upp ny arbetskraft

bensinpriset som du babblar om är snarare en ickefråga för småföretagare

Du menar att MP för en konsumtionsvänlig politik alltså? Allt blir ju dyrare med MPs politik, dvs det leder till mindre konsumtion. Vilka behöver konsumtionen mest? Mcdonalds eller Leffes burgarhak? Tappar Leffe kunder så går han i konkurs, tappar Mcdonalds kunder så är det inte alls lika farligt.

Finns inget i MPs försök att flittra med småföretagare som skulle leda till något sådant. Jag har återigen flera småföretagare bland mina vänner. Ingen av dem har konstigt nog gått över till MP. De har synat bluffen.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Låt mig bidra med MP och vetenskapen: http://vof.se/folkvett/20052miljopartiet-och-vetenskapen
...

Jag vill ha ett VOF-parti att rösta på. Det är så störande att behöva välja mellan ett gäng idioter. Visst, dom flesta partierna har väl en och annan åsikt jag delar, men så kommer det ett överflöd av dessa detaljer där det skiter sig helt. Fy fan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av interfact
...

Jag gillar dina ideer. Själv har jag ingen bil och tänker aldrig skaffa någon heller.

Den bästa ideen för att lösa energiproblemen; Använde mindre energi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
Fel

Fråga småföretagare vad de tycker om kassaregisterlagen... rätt många som är drabbade om den extremt klumpigt genomförda lag

Vad småföretagare vet efter alliansens styre de senaste åren var att de tänker mer på stora företag, arbetsrätt och har hanterat den ekonomiska krisen mycket småföretagarovänligt.
Pröva och gå in på bank för att låna pengar och säg att du är småföretagare..

den låga räntan skulle ju vara till för företagen, men det blev visst inte så

matchingen som man pratat så mycket om vad gäller ams, det är ett skämt om an ser till småföretagen som faktiskt är dem som suger upp ny arbetskraft

bensinpriset som du babblar om är snarare en ickefråga för småföretagare

Är du virrig eller?
Jag har eget företag och det har definitivt blivit bättre med alliansen, kanske inte jätte mycket, men bättre än förut!

Känner ingen företagare som ens skulle komma på tanken att rösta på MP, det vore att sparka sig själv riktigt hårt i arslet!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.