Rekommendera bärbar filmspelare

Permalänk

Rekommendera bärbar filmspelare

Tjena!

Jag kollar en del film och TV-serier i min HTC-S740 via Core-player. Skärmen är liten men det fungerar ändå rätt bra. Den tar divx och xvid utan problem men när det händer lite väl mycket på skärmen tex i tyngre actionsekvenser så kan det sakta ner lite.

Jag börjar lura lite på att köpa en dedikerad filmspelare som jag kan använda när jag sitter på tunnelbanan etc. Skärmen skall inte vara för stor men inte heller för liten. Typ iPhone-storlek vore nog det optimala.
Jag är dock inte intresserad av att köpa någon iPhone eller så. Vill lägga så lite pengar som möjligt.

Krav:
1. Skall klara divx och xvid, gärna så mycket format som möjligt. Man skall inte behöva koda om filmer.
2. Skärmstorlek, ungefär som en iPhone. Är den något mindre eller större så är det ok.
3. Hörlursutgång
4. Schysst batteritid
5. Bra pris.
6. Liten och smidig

Sedan vore det ju trevligt om den klarade .sub och .srt men det är kanske att begära lite väl mycket...

mvh
/Mats

Permalänk

Glömde. USB2 vore nice och även om man kan byta minneskort.

Permalänk
Avstängd

Ju mindre dom är ju dyrare blir dom.

Jag har en gammal Archos AV420 med 20GB och 4" skärm, tok dyrt och klarar i princip av ca 90% av alla Divx om man inte konverterar dom med med följande program.

Eller en portabel DVD med stor skärm, finns USB2 och klarar av alla format.. men stor och klumpig fast priset är extremt lågt.

800kr för spelaren (Coby från mediamarkt) och 2-300kr för en 16GB USB minne

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jag hittade en intressant som hette Archos 3 Vision men den verkar inte gå att köpa i sverige vad jag kan se. Eventuellt via Pixmania...

Den där Coby-spelaren verkar lite småintressant. Vet du vad den klarar för format. Hittade den inte på deras sida. Vilken modell är det dom har?

/M

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perihelion
Jag hittade en intressant som hette Archos 3 Vision men den verkar inte gå att köpa i sverige vad jag kan se. Eventuellt via Pixmania...

Den där Coby-spelaren verkar lite småintressant. Vet du vad den klarar för format. Hittade den inte på deras sida. Vilken modell är det dom har?

/M

Den klarar av åtminstone Divx, xvid och mpeg4 vad jag testat.

WMV och mkv fungerar inte.

Archos är rätt så bra, men lite problem med divx ibland, ljudet vill inte fungera på vissa filmer.

Spelaren heter TFDVD7008D, finns två olika Coby på mediamarkt den här för 799kr och en för ~1200kr, den dyrare har SD port och roterbar skärm.

Första intrycket av spelaren är att den är plastig, DVD skivorna låter en hel del... men jag har gett upp DVD och använder USB minnen, klarar alla fall 16GB vad jag vet.

http://www.dvdplayerreviews.org.uk/coby/coby-tfdvd7008d-7-inc...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Aha! Tack för tipsen men vad det gäller Coby så verkar den här i sådant fall vara mer vad jag är ute efter. Fast jag hittar den ingenstans...
http://www.cobyusa.com/?p=prod&prod_num_id=374&pcat_id=1001

Tack än en gång!

/M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perihelion
Eventuellt via Pixmania.../M

Eller så undviker man Pixmania likt pesten. De är med i TV-programmet Plus varannan vecka känns det som...

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=374

Använd Prisjakt mina vänner...

Permalänk

Nej jag gillar inte heller Pixmania så det kommer inte hända.

Permalänk
Avstängd

Tror Coby är något som endast finns hos mediamarkt, har inte sett det någon annanstans heller.

Men idag när jag testa med en DVD... nja, inte bra, låter väldigt mycket om spelaren som verkligen överröstar ljudet ur högtalarna och lite brus i hörlurarna.

Inget om man vill kolla på DVD med andra ord, men jag kör uteslutande med USB minnen med den.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.