Grafik/Moderkort bränt igen... Garantin slut
Nu är det så att jag har ett litet problem.
Jag har en Asus G1S laptop som fått grafikkortet och moderkortet bränt.
Och garantin är slut.
Normalt sett borde det bara vara att ge upp vid det här laget, men nu kommer vi till det roliga:
Den har tidigare haft EXAKT samma problem, och blivit inlämnad för det under garantitiden. Det verkar också vara ett väldigt vanligt fel på produkten. Så det enda deras reparation gjorde var att skjuta upp problemet tills garantin gick ut? Sånt kan ju göra en förbannad.
Så jag har talat med supporten som inte alls var positiv med att hjälpa mig, och det skulle kosta ofantliga mängder pengar att fixa den om jag betalar utanför garantin (5000+ kr? Nej tack).
Så nu skickade jag ett mail till dom:
"*Note: the date of Purchase might not be 100% correct.
Hello. I recently got a black screen on my computer (Asus G1S), and having a local computer shop check it out they noticed it was the motherboard and the graphics card that was burnt.
The problem is that the warranty is out.
Now, the thing is, that I have sent it in once before this when I had warranty, and the EXACT same problem happened back then. I have been looking more and more into this and it seems to be a normal problem for this model/graphics card. Now, I'm not sure. But perhaps those that repaired my computer even knew that this was bound to happen again? So in truth the computer was never truly repaired, but the problem was only delayed?
And now I'm supposed to pay a ridiculous amount of money to fix a problem that by no means is my fault (and this was a problem that also appeared long before the warranty was out, but was sloppily fixed/delayed)?
I don't know how far I want to take this, but I can't imagine a respectable company like Asus to ignore something like this. I guess it all depends on the answer I get..."
Tror ni att jag har nån chans i detta ärende? Tycker det är helt sinnessjukt att jag ska behöva betala för det här, trots att garantin är slut.