Modern Warfare 2: Hur blev onlineupplevelsen?

Permalänk

Modern Warfare 2: Hur blev onlineupplevelsen?

Jag var en av de som var mest hypad inför MW2, men struntade i att skaffa det pga avsaknaden av dedikerade servrar. Jag tänkte bara kolla lite med er ni i efterhand så här... Spelet har funnits ute i 2 månader nu till PC och ni som har spelat det online vad tycker ni? Blev det så dåligt med online-delen som många PC-spelare befarade?

Helt enkelt, skriv av er lite Jag har inte spelat det, men är ändå sugen på det om onlineupplevelsen inte är allt för taskig (jag spelar inte i nån clan, och FFA är mitt favvoläge).

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

hmm, finns ju redan en tråd där du hade kunnat fråga detta men w/e.

Jag köpte spelet fastän att jag lovat mig själv att inte göra det.

tycker att de e lite som cs:s vs cs 1.6 & i detta fall är cod4 cs 1.6.

Det är allt jag har att säga.

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
hmm, finns ju redan en tråd där du hade kunnat fråga detta men w/e.

Jag köpte spelet fastän att jag lovat mig själv att inte göra det.

tycker att de e lite som cs:s vs cs 1.6 & i detta fall är cod4 cs 1.6.

Det är allt jag har att säga.

Jag kan inget om cs:s eller 1.6. Spelade 1.6 för typ 10 år sen eller nåt sånt och cs:s har jag aldrig provat. Utveckla gärna För övrigt visste jag inte att det fanns en annan tråd för detta :/ Ber om ursäkt till mods!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Det går om man kör private, fast då kan man inte gå upp i level..

Annars hamnar man i ett random game, där den med bäst lina hostar, sen så är chansen ganska stor att man måste migrera host (yippie) osv... Fast när det väl funkar så är det väl ok.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är många saker som är dåliga. Speciellt avsaknad av dedikerade servrar. Det laggar, man ligger ibland efter nån 1/10 sekund, spelet byter host och det stannar upp. Man kan inte välja vilken bana man vill spela, i och med att man inte kan välja server. Tar sjukt lång tid mellan banorna. En runda går rätt snabbt.

Många vapen är helt overkliga. Hagelgevär one shot kill på alldeles för långt håll. Knifing på alldeles för långt håll med perk. För överlägsna killstreak rewards, du kan döda hur mycket folk som helst med en del killstreaks. Eller bli skjuten hur mycket som helst.

Mycket mer camping har det blivit jämfört med cod4. Det är för mycket skit på banorna, gömställen, saker att smälta in bland. Jag upplever att det är många fler som fuskar jämfört med cod4.

Det känns som ett konsollspel fast på pc.

Det positiva är att det är snyggt. Bra känsla. Mycket krims krams med perks och allt sånt.

Jag är i överlag ganska besviken.

Visa signatur

i5 750 @ 3,8GHz/Coolermaster hyper 212+/Asus P7P55D/Corsair Dominator 2x2 GB 1600MHz DDR3/XFX 4770/Samsung spinpoint 1TB F3/Coolermaster silent pro 700W/Dell 2209 WA

Permalänk
Medlem

Wasidop, nä. Det är inte den med bäst lina som hostar, det är random snubbe typ.

Fulla bars var ju typ 200 och mindre i ping eller något sånt..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Wasidop, nä. Det är inte den med bäst lina som hostar, det är random snubbe typ.

Fulla bars var ju typ 200 och mindre i ping eller något sånt..

Det är den som har bäst lina som hostar, lirar med 5st andra och kör HC och det är alltid jag och en som bor i samma stad som är host/s konstigt nog.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Det är den som har bäst lina som hostar, lirar med 5st andra och kör HC och det är alltid jag och en som bor i samma stad som är host/s konstigt nog.

Konstigt att iprincip alla games man kommer med i så är det iprincip bara hosten och några få andra som har grönt.

Är väldigt random med var man kommer och vem som hostar.

Fast sen så kanske folk använder sig av hostglitchen mycket mer än jag förväntar mig.

Har cirkus 700mbit i downspeed och har inte alltid grön, så man kan spåra det till hosten.

Permalänk

Pingen i detta spelet är helt sjukt som många redan har sagt. T.ex. om man skjuter hosten med ca 10 skott och sen blir dödad så kan man se på killcamen efteråt att man satt lungt och stilla medans hosten knäppte en utan att man gjorde motstånd.

När man söker servrar med fler än en i partyt så är det inget ovanligt att det tar över 3min innan man slutas mergas runt.

Några vapen är så pass obalanserade att det inte finns något annat alternativ än att använda samma motmedel t.ex tube attachment som dödar allt som rör sig inom 4m radie från där tuben slår ner.

Dock så är killstreaken väldigt balanserade.

Detta spelet har potential att bli en värdig uppföljare till CoD 4 om man tar och patchar upp det och göt om serversystemet till något som liknar L4D.

Permalänk
Avstängd

Skit i multiplayer på pc jämfört med mw.
Helt ospelbart i mina ögon online.

Permalänk
Medlem

Vänta på Bad Company 2 istället, det kommer äga skiten ur MF2. Betan kommer snart också.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk

Hälften av din tid spenderar du i Lobbyn. Du far ut och in som en jojo i mellan åt. Är man upp till tre pers i lobbyn brukar det funka, över det är det ett lotteri.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Själva spelupplevelsen är bra, men mycket problem med connection med steam. Mycket vänta mellan dom snabba spelen.:mad: =/

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

MW2 dog igår! Som på youtube länkarna hade jag fel som f-n igår.
Efter massor av försök kommer jag in på en bana, den har fet lag och på måfå drar jag iväg en granat, får två kills och konstiga siffror visas på skärmen där poängen i gult brukar vara. Jag blir utsläng lika fort som jag gör av med pengar då jag får lön och upptäcker att jag gått från lvl 56 till lvl 70. f-n va sånt suger.
Men annars gillar jag det
Nu har jag förbokat BF BC2 som jag kommer lägga min tid på.

Permalänk
Medlem

Lånade mw2 till ps3 och lirade, antar att det är likadant till pc när man kör online.
4 av 10 matcher igår försvann hosten, då hamnade man i lobbyn åter igen.

Jäkla trist i längde ifall hosten tröttnar, eller allmänt bara lämnar spelet.
Kommer inte köpa detta varken till pc eller ps3.
Att ha lånat och testat fick duga.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

För det mesta fungerar online delen bra bortsett men man får räkna med lite halvkass ping för det mesta (dvs ofta mellan 60-100) förutsatt att du inte hostar. Att hitta en ny host brukar ytterst sällan krångla för mig, sällan man stöter på fuskare, hittar games relativt enkelt så länge vi inte är fler än 7 i partyt som försöker joina ihop. 1/5 games fungerar snällt räknat om man försöker joina groundwar med 9 spelare (dvs ett helt team).

Edit: är väldigt nöjd med spelet i sig så länge pingen är ok. Definitivt värt att köpa.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Generellt tycker jag allt fungerar fint, visst finns det vissa saker som irriterar en som t.ex. om en ryss blir host och det laggar satan, men det är ytterst sällan. dom omtalade akimbo shotgunsen som talades om är nerfade nu och har inte så lång range.

Kort och gott, stor variation på spelandet i och med så många olika gamemodes som nog ska tillfredsställa dom flesta typerna av FPS-spelare.

Själv kör jag mest Hardcore men ibland vanliga games för att variera.

Enkelt att skapa party med flera vänner och joina games, visst f*ckar det sig med att joina games och connections och folk ramlar ut random men har blivit bättre med tiden och updates.

Tycker det är ett superspel och enkelt att spela med polare

//Bebopp

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk

Jag avaktade själv lite med att köpa spelet då många klagat på just lagg när man spelar online, men efter brossan köpt det så har jag nu testat på hans account och måste säga att de fungerar förvånansvärt bra. Jag har definitivt stött på lite lagg men några 200ms har jag aldrig legat på, och det vet jag. Jag har alltid varit kräsen när det gäller ping online och aldrig spelat på servrar med mer än 70ms, därför har jag en viss känsla av vad den ligger på (yes, jag skröt precis;)). Just därför kan jag säga att jag aldrig legat över 100ms dom få gångerna jag testat nu. Men ja, dedikerade servrar är något man tar för givet, så att dom valde att inte ha med det är bara ett stort skämt. Riktigt bra spel annars, speciellt om man är en MAN och kör hardcore (;

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Jag avaktade själv lite med att köpa spelet då många klagat på just lagg när man spelar online, men efter brossan köpt det så har jag nu testat på hans account och måste säga att de fungerar förvånansvärt bra. Jag har definitivt stött på lite lagg men några 200ms har jag aldrig legat på, och det vet jag. Jag har alltid varit kräsen när det gäller ping online och aldrig spelat på servrar med mer än 70ms, därför har jag en viss känsla av vad den ligger på (yes, jag skröt precis;)). Just därför kan jag säga att jag aldrig legat över 100ms dom få gångerna jag testat nu. Men ja, dedikerade servrar är något man tar för givet, så att dom valde att inte ha med det är bara ett stort skämt. Riktigt bra spel annars, speciellt om man är en MAN och kör hardcore (;

Hur många staplar har du i dina games 3-4? Har du 3 så ligger du på 200ms..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopp
Generellt tycker jag allt fungerar fint, visst finns det vissa saker som irriterar en som t.ex. om en ryss blir host och det laggar satan, men det är ytterst sällan. dom omtalade akimbo shotgunsen som talades om är nerfade nu och har inte så lång range.

Kort och gott, stor variation på spelandet i och med så många olika gamemodes som nog ska tillfredsställa dom flesta typerna av FPS-spelare.

Själv kör jag mest Hardcore men ibland vanliga games för att variera.

Enkelt att skapa party med flera vänner och joina games, visst f*ckar det sig med att joina games och connections och folk ramlar ut random men har blivit bättre med tiden och updates.

Tycker det är ett superspel och enkelt att spela med polare

//Bebopp

Akimbo 1887 är inte alls nerfade. Kör du med FMJ + "MerSkadaPerk" så är den ÄNNU mer buggad.. rangen är lika lång som innan.

Och vi har fått 2 updates så du har inget att säga om det, och dessutom så har dessa updates inte fixat någonting, läs patch notes.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Akimbo 1887 är inte alls nerfade. Kör du med FMJ + "MerSkadaPerk" så är den ÄNNU mer buggad.. rangen är lika lång som innan.

Och vi har fått 2 updates så du har inget att säga om det, och dessutom så har dessa updates inte fixat någonting, läs patch notes.

Konstigt att jag tycker dom suger numera och från att ALLA använder den till att ingen gör det längre är då ett mysterium

EDIT efter en sekunds googlande,

Från 17nde Dec 09

"The forthcoming Modern Warfare 2 patch will nerf the notorious Akimbo Model 1887 Shotguns as well as fixing the infinite ammo glitch."

"Now they're being 'balanced', which can only mean that they're being toned down. But how? Less range? Lower rate of fire? Longer reload times? Less power? We're guessing less range but ultimately, we'll have to wait and see"

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

PC online är katastrof.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopp
Konstigt att jag tycker dom suger numera och från att ALLA använder den till att ingen gör det längre är då ett mysterium

EDIT efter en sekunds googlande,

Från 17nde Dec 09

"The forthcoming Modern Warfare 2 patch will nerf the notorious Akimbo Model 1887 Shotguns as well as fixing the infinite ammo glitch."

"Now they're being 'balanced', which can only mean that they're being toned down. But how? Less range? Lower rate of fire? Longer reload times? Less power? We're guessing less range but ultimately, we'll have to wait and see"

Det där säger endast att dom fixat ammo glitch, inte range eller något.

Och tycker du borde läsa lite på steams forum under Modern Warfare 2
Och IW kan inte ens hålla uppe deras officiella forum

Citat:

[-]November 11, 2009 - Now Available: Call of Duty Modern Warfare 2

The most-anticipated game of the year and the sequel to the best-selling first-person action game of all time, Call of Duty Modern Warfare 2 continues the gripping and heart-racing action as players face off against a new threat dedicated to bringing the world to the brink of collapse.

[-]November 13, 2009 - Call of Duty: Modern Warfare 2 Update Released

Updates to Call of Duty: Modern Warfare 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:

Call of Duty: Modern Warfare 2

Improved IWNet matchmaking

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Vi brukar vara 6 pers som söker och vi har aldrig problem med att komma med i ett spel.
Dock kan IWnet faila med att hitta andra spelare eller likanande men då är det bara ut i lobby och sen söka nytt. Ibland får man skit hosts men oftast är det inga problem....
Vi kör mest Search and destroy och har inga problem med mkt camping eller dylikt - mest motståndarna som har problem med att jag har min första kill efter 5sec....

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

kort sagt! PC = skoj går att spela men kan strula med invite friends och sånt shit!

Xbox 360/ps3 = skoj funkar perfekt online och nästan aldrig problem med mhost och skitet

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Fick spelet i julklapp av min yngrebror. Jag tycker det är lite obalanserat. Kniven är hur bra som helst. Jag har haft killstreak på 14 med kniv bara. Min lillebrors kniv-killstreak-rekord är 34. Sedan är det många som använder nån vass kombination alá dubbla hagelgevär. Skulle vara kul att testa det på harjakten. Lite off topic så tyckte jag singleplayer var spännande. Körde igenom det först igår då jag var bakis. Bra story med mycket vändningar.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Haha muppit
beställde spelet idag och hoppas det inte är några större problem

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Det där säger endast att dom fixat ammo glitch, inte range eller något.

Och tycker du borde läsa lite på steams forum under Modern Warfare 2
Och IW kan inte ens hålla uppe deras officiella forum

http://twitter.com/fourzerotwo/status/6816088110

Quote:
Originally Posted by Spectlaser
Why doesn't Steam post Modern Warfare 2 update notes in the news section?

Because IW themselves don't publish the patch notes (that's my theory anyways)

If the devs don't post the patch notes, Steam can't put them out, how do they know what's in the patch?

IW is supposed to publish them, and also publish all the old ones eventually, we'll just have to wait..

http://modernwarfareguide.com/story/modern-warfare-patch-107-...

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopp
http://twitter.com/fourzerotwo/status/6816088110

Quote:
Originally Posted by Spectlaser
Why doesn't Steam post Modern Warfare 2 update notes in the news section?

Because IW themselves don't publish the patch notes (that's my theory anyways)

If the devs don't post the patch notes, Steam can't put them out, how do they know what's in the patch?

IW is supposed to publish them, and also publish all the old ones eventually, we'll just have to wait..

Ser ut som exakt samma citat från steams forum.
Och där kom en patchnote efter ett par timmar och den innehöll bara något angående material hack (som redan är trasigt) och nåt med portar.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200