Ipad – Apples nya surfplatta

Permalänk
Melding Plague

Ipad – Apples nya surfplatta

På Yerba Buena Center i San Francisco pågår årets första Apple-event. Den första produkten att avslöjas är en mycket omtalad tablet-dator med Iphone OS.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar lite om det verkligen är något att ha. Som en gigantisk iPod.

Permalänk

Fancy, men den ser lite klumpig ut.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Medlem

En extra STOR höger bak ficka så kan det bli en iphone dödare.. NOT

Permalänk
Medlem

Ipod touch med större skärm... hmm.... Hoppas på mer.

Permalänk
Medlem

Apple A4-processor någon som har info på denna ?

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Ipad? kunde ju tro att det är felstavat? ^^

Permalänk
Medlem

Säkert jättetuff, men vad i hela friden ska man ha den till? Ingen dator, men för stor för att ha med sig annat än i datorväska?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Hedersmedlem

Ipod touch på steroider, ovanligt ful dessutom... Ser ingen riktig användning för detta mer än en flashig leksak

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag är ingen Apple-fantast, men de brukar alltid leverera intressanta prylar.
Men detta var verkligen ett antiklimax efter all hype de senaste veckorna.

Permalänk
Medlem

Don't touch my keyboard

Jag tycker att paddan är lite jönsig, samt att en del mediabevakning är likadan:

På "http://live.gdgt.com/2010/01/27/live-apple-come-see-our-lates..." skriver man:

"10:18AM - “That’s how simple mail is. If I want to reply to a message, up pops this gorgeous keyboard.” Steve is typing with two hands on his lap — not using thumbs. Very interesting. "

Vad?! Very interesting? Dumjuck. "not using thumbs". Va fan är det...

Oj, jobbiga Steve skriver ett mail på en platt yta, ett virtuellt tangentbord. Undrar hur många stavfel han hinner få in per minut? Och, hur många han kan korrigera per minut?

Som jag ser det så är det en netbook utan lock med inbyggd skärm och utan tangentbord. Inget för mig. Min Asus EEE kostade 2900, väger 1.1, och gör det mesta av vad som visats nu.

Det enda som är nytt och vettigt är möjligheten att automatiskt rotera 90 grader. Annars?

Vem orkar skriva på en platt yta, och generera stavfel till förbannelse. Lösenord på nätet? Bankkunder. No way.

Don't touch my keyboard!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

enda fördelen är väl om man ska vara inne på internet men då kan man lika gärna ha en net-top

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Säkert jättetuff, men vad i hela friden ska man ha den till? Ingen dator, men för stor för att ha med sig annat än i datorväska?

Håller med till 100%.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
En extra STOR höger bak ficka så kan det bli en iphone dödare.. NOT

Jo, för Apple vill ju släppa en produkt som konkurrera med en de redan har... NOT.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Nu skriver de om iWork till den...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ful tbh... alldeles för tjocka kanter och ja..inte det wowet jag trodde det skulle bli, inget nytt från ipod touch typ, väntar hellre och lägger pengarna på nästa generations iphone.

Undrar vad priset hamnar på?

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt vilja ha en sån på jobbet. All dokumentation och produktspecar och liknande i den. Bara att bläddra bland pdfer och hitta info om sakerna man jobbar med.
Istället för att ha massvis med pärmar och manualer
Speciellt bra att ha när man är ute hos kund eller på nån site och kör igång nån anläggning.
Även ritningar och kretsscheman.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd

Precis som Iphone... häftig pryl att ha... men man har ingen som helst användning för den egentligen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Priset bestämmer allt!

Den värkar ju vara häftig endå, säkert stabil till 100% båda vad gäller mjukvara och hårdvare. Jag såg ej heller ingen fläkt, 10 timamrs batteri räcker långt!

Permalänk
Medlem

Varför inte göra den ett par mm tjockare och sätta i en SSD istället?

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
Apple A4-processor någon som har info på denna ?

Skulle också gärna vilja få info om den. Det är ju det som är det intressanta att Apple har gjort en egen (hur mycket "egen", kan dock ifrågasättas) processor.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Ful tbh... alldeles för tjocka kanter och ja..inte det wowet jag trodde det skulle bli, inget nytt från ipod touch typ, väntar hellre och lägger pengarna på nästa generations iphone.

Undrar vad priset hamnar på?

Alldeles för mycket.

Permalänk
Medlem

Lär ju vara dyr och 10h tycker jag är rätt dåligt då det finns datorer, iofs också dyra, som håller 15+h.

Jag ser ingen använding för denna produkt för mig, hade då hellre skaffat en liten bärbar som man kan ha stående och se och läsa på och inte en blank reflekterande skiva jag måste hålla i.

På något vänster kommer produkten säkert sälja hyfsat ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Precis som Iphone... häftig pryl att ha... men man har ingen som helst användning för den egentligen.

Jag har stor användning av min iPhone varje dag.
Kan ringa, SMS:a, ta kort, kolla min mail, läsa på internet, spela spel, lyssna på musik, se på film (VÄLDIGT användbart när man ska iväg på långa turer ), ha som väckarklocka/timer, anteckningsblock... ja, vad mer? I princip allt man kan göra på en dator, fast denna får plats i fickan.
iPaden är dock alldeles för stor och det känns mer värt att ta med en netbook istället som dessutom har bättre prestanda.

Permalänk
Musikälskare

Hybris kanske

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

kan ju se film på den också

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Citat:

There's backup and so on... you lose your iPad, get another one.

Haha

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja veta priset och gärna få chans att känna på den innan jag köper.

Edit: 499 USD... nice

Permalänk

Re: Don't touch my keyboard

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Jag tycker att paddan är lite jönsig, samt att en del mediabevakning är likadan:

På "http://live.gdgt.com/2010/01/27/live-apple-come-see-our-lates..." skriver man:

"10:18AM - “That’s how simple mail is. If I want to reply to a message, up pops this gorgeous keyboard.” Steve is typing with two hands on his lap — not using thumbs. Very interesting. "

Vad?! Very interesting? Dumjuck. "not using thumbs". Va fan är det...

Oj, jobbiga Steve skriver ett mail på en platt yta, ett virtuellt tangentbord. Undrar hur många stavfel han hinner få in per minut? Och, hur många han kan korrigera per minut?

Som jag ser det så är det en netbook utan lock med inbyggd skärm och utan tangentbord. Inget för mig. Min Asus EEE kostade 2900, väger 1.1, och gör det mesta av vad som visats nu.

Det enda som är nytt och vettigt är möjligheten att automatiskt rotera 90 grader. Annars?

Vem orkar skriva på en platt yta, och generera stavfel till förbannelse. Lösenord på nätet? Bankkunder. No way.

Don't touch my keyboard!

Av det du skriver kan man ju lugnt dra slutsatsen att du nog aldrig kommer förstå vad som är tjusningen med Apples produkter.
På vad baserar du åsikten att man kommer skriva fel hela tiden bara för att den inte har ett ”riktigt” tangentbord? Har du nån gång testat iPad?

Edit:
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/01/apple-c...

Bättre?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

599 för 32GB
699 för 64GB
+130 för 3G

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!