Ipad – Apples nya surfplatta

Permalänk

Varför tror du att det tar 2-3 år för hp att komma med en tablet ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Här hade jag gått och hoppats på att få en tufft apple-nano implantant presenterat för mig, och sen dyker de upp med en pekskärm utan ens en floppy!

jaja..tillbaka till anarchy online.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Nu var det inte påtal om priset, utan att GaMeR2K5 påstod att iPhone inte var användbar på något sätt.
Sen kostar ju HTC hero ca 4000 enligt prisjakt, och jag hittar iPhone 3G för ungefär 5000kr, så 5000kr billigare är bara fantasi.
Ej inräknat med vad jag ringer för så betalar jag totalt 6500kr för min 3GS, och de 2500kr extra är den värd

Jag har ingen HTC Hero, jag har en skitgammal HTC Touch Dual som det står i texten. Vad jag påpekar är att dom anledningarna han har en Iphone är ett skämt i förhållande till priset. Sen om man tycker är värt det är en annan femma. Om DU tycker det är värt att köpa en telefon för över 6000 kronor är det värt det, för dig.
Inte för mig. Relativ fråga.

Den billigaste Iphone 3gs på prisjakt är iaf 7441kr.

EDIT: Prisjakt.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

Undrar hur stöttålig den är? Känns väl dyr om man ska ha de nödvändiga extraprylarna.
Saknar usb, saknar inte flash.

Permalänk

Jag kan fan göra mer med min HTC Hero...Och den kan jag ha i fickan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem

Det kommer att ta 2-3 år sedan kommer HP ut med en wanna-be iPad i plast som kör windows mobile och man måste ha en stylus för att kunna använda den

Så att du vet så har redan Hp lanserat en "ipad" wannabe.

Engadget har lagt ut specs på sin sida http://www.engadget.com/2010/01/27/apple-ipad-first-hands-on/
de säger bland annat att det inte finns multi-task, 1024x768 i upplösning, inte så himla mycket bra tangentbord men ändå godkänd och snabb CPU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Hade den haft USB och någon form av videoutgång så hade den varit mycket intressant. Dock som vanligt när det gäller Apple: DYR.......

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk

"som antagilgen kommer att briljera i bildkvalitet, stabilitet, användarvänlighet och prestanda."
Som iPod Touch ägare, tillåt mig tveka. Att läsa lite längre text på bakgrundsbelyst LED IPS när det finns AMOLED (kolla skillnad på svartnivå på en Nexus One), hålla en hård, oformlig platta under en längre period och samtidigt "skriva" med ena handens pekfinger kallar inte jag användarvänlig. Oavsett hur foolproof iPhoneOS än är i min iPod Touch... njä.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | 16GB@2800MHz | 500GB Evo 960 m.2 | Dell U2515H | Logitech MX Master/K750 | FD Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doctor Pepper
Jag kan fan göra mer med min HTC Hero...Och den kan jag ha i fickan.

Grattis!
Jag kan göra mer med min MacBook Pro och den funkar även som ett ryggstöd när den är i min ryggsäck.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Till alla som uttalar sig och inte har läst ett piss: http://www.apple.com/ipad/specs/

1. Den kan kopplas till TV/projektor.
2. Den har USB och SD-card med en liten adapter som man sätter i dock-kontakten

Så sluta klaga när ni inte vet nånting!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Permalänk

En liten video på 8min om iPad : http://www.youtube.com/watch?v=y2Hz8dhQw8Q

Visa signatur

AMD Phenom II X 940 3.0Ghz Black Edition | Cooler Master V8 | Corsair 8Gb DDR2 800Mhz | WD VelociRaptor 74Gb + 4x WD Caviar Black 500Gb | Sparkle GeForce GTX 480 1536Mb | Asus M4N72-E | Antec Nine Hundred | 3x Scythe 120mm Slip Stream Fans | Zalman ZM-MFC1 Plus | Fractal Design 1000W | Windows Vista Business Eng 64-bit

Permalänk

Känns som en ganska meningslös produkt överlag utan något banbrytande element. Förmodligen kommer den sälja bra då Apple rider på framgångsvågen.

Ogillar faktumet att Apples produkter har blivit något av en social måttstock.

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aiwass666
En liten video på 8min om iPad : http://www.youtube.com/watch?v=y2Hz8dhQw8Q

Lagom vinklad video ^^ blir faktiskt lite rädd

*It just feels right*

*I don't have to change myself to fit the product, it fits me*

Jisses...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Säkert skojig leksak men finns det någon egentlig nytta? Dator + iPhone känns ju som en bättre deal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Lagom vinklad video ^^ blir faktiskt lite rädd

*It just feels right*

*I don't have to change myself to fit the product, it fits me*

Konstigt att den är vinklad då den kommer från apple.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
2. Den har USB och SD-card med en liten adapter som man sätter i dock-kontakten

Så sluta klaga när ni inte vet nånting!

Just detta tycker jag är sjukt irriterande. Hur svårt hade det varit att bygga in? Vem orkar släpa med sig adaptrar. Och är USB-porten universell?

Tycker det verkar vara en riktig flopp. Stöd för Flash, multitasking samt ännu högre ppi (Kindle har högre....) vore önskvärt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Lagom vinklad video ^^ blir faktiskt lite rädd

*It just feels right*

*I don't have to change myself to fit the product, it fits me*

Jisses...

Man får väl ta reklam med en nypa salt.
Själv blir jag mycket mer rädd av denna: http://www.youtube.com/watch?v=3oGFogwcx-E

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greve_Peter
Jag har ingen HTC Hero, jag har en skitgammal HTC Touch Dual som det står i texten. Vad jag påpekar är att dom anledningarna han har en Iphone är ett skämt i förhållande till priset. Sen om man tycker är värt det är en annan femma. Om DU tycker det är värt att köpa en telefon för över 6000 kronor är det värt det, för dig.
Inte för mig. Relativ fråga.

Den billigaste Iphone 3gs på prisjakt är iaf 7441kr.

EDIT: Prisjakt.

Inte undra på att jag inte hittade 3GS på prisjakt, då man måste ha mellanslag mellan 3g och s

Iallafall, har abonnemang så jag räknade vad jag betalar för fast pris (268kr) * 24 (2 års bindningstid) vilket blev ca 6500kr.

Dock verkar det som att jag behöver betalar mindre än vad jag ska per månad, upptäckte jag nu. Såvida inte jag fått något specialtjofräs (någon kampanj?) från halebop så vet jag inte vad som har hänt. 70kr billigare på det fasta priset än vad det ska vara, så 209kr * 24 = 5016kr Egentligen 268kr per månad. Klagar inte över detta dock

Permalänk
Medlem

ligger fel i pris. 5000kr. 500kr hade vart lagom.

Permalänk
Medlem

Den tilltalar, låter som en perfekt julklapp till alla gamla inbitna bokläsare!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av star-affinity
Man får väl ta reklam med en nypa salt.
Själv blir jag mycket mer rädd av denna: http://www.youtube.com/watch?v=3oGFogwcx-E

Finner inte ord

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Kejsarens nya kläder...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Jag har stor användning av min iPhone varje dag.
Kan ringa, SMS:a, ta kort, kolla min mail, läsa på internet, spela spel, lyssna på musik, se på film (VÄLDIGT användbart när man ska iväg på långa turer ), ha som väckarklocka/timer, anteckningsblock... ja, vad mer? I princip allt man kan göra på en dator, fast denna får plats i fickan.
iPaden är dock alldeles för stor och det känns mer värt att ta med en netbook istället som dessutom har bättre prestanda.

Hehe allt det du sa förutom att surfa på internet (riktig surf som är smidig) kan man göra med en inte så speciell eller speciellt dyr telefon ... Men det ligger mer bakom varje funktion och de andra miljontals apparna, tittar själv på 3gs ^^

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Just detta tycker jag är sjukt irriterande. Hur svårt hade det varit att bygga in? Vem orkar släpa med sig adaptrar. Och är USB-porten universell?

Tycker det verkar vara en riktig flopp. Stöd för Flash, multitasking samt ännu högre ppi (Kindle har högre....) vore önskvärt.

Vi får vl hoppas på flash-minnen som kör över WiFi.
Eller vad hade du tänkt göra med USB-porten?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av star-affinity
Man får väl ta reklam med en nypa salt.
Själv blir jag mycket mer rädd av denna: http://www.youtube.com/watch?v=3oGFogwcx-E

Sjuk video det där xD

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Nja inget för mig, men det är nog en typ av produkt som kommer bli vanlig
Dock tror att den bör vara mindre som en A5 ca, ha USB och minneskorts läsare, WIFi klara att spela upp vanliga film format och bild format samt PDF, eventuellt 3G, kosta max 2500.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Musikälskare

Känns som en leksak till inbitna Apple fantaster, men jag kan ha fel ^^

Får se sen när den är ute på marknaden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

En sak förstår jag inte...visst hade direktkontakt via USB uppskattats. Men rätta mig gärna nu om jag har fel. En Ipad är fortfarande inte en "ensamstående" dator utan kan kopplas ihop via en ordinär PC eller Mac genom dess dockningsstation.

Därmed bör man som i en vanlig Ipod kunna föra över den musik, film eller dylikt från sin PC/MAC direkt till sin Ipad genom dockningsstationen och dess USB kontakt. Sedan om man har en extern hårddisk kopplar man endast in den via den andra usb porten på en dator och använder datorn som en mellanhand när man för vidare det till Ipaden.

Har jag missförstått detta? Eller kommer det inte fungera så? Är det då inte svaret på all den hysteri som finns kring varför inte Apple valde att använda en USB port som ni gärna velat ha "direktkontakt" till en extern hårddisk etc.