Permalänk
Robot

HDD vibrationerna försvann

Tyckte min hårddisk lät ganska mycket så jag satte mig och funderade på hur jag skulle få bort dom jobbiga vibrationerna.

Kom på några ideér men ingen som jag kunde göra till verklighet förutom den här.

Använt,

Buntband ("Stripes" Vet inte hur det stavas)
6 små & 2 större.
Hårsnoddar/gummisnoddar
4 - 6 st.
Hårddiskskruvar, 4 - 6 st med stora huvud.

Har inte kostat mig något alls. Tog det jag hade hemma och hårsnoddarna fick jag av tjejen.

Budget alternativ.

Besök albumet: HDD vibrationerna försvann av .MiickeP

Permalänk

tackar tackar. Jag har letat efter ett sätt att få bort hårddisk ljuden! Jag tänker nog göra någon liknande operation

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Varsågod Det är ju bara ett budget alternativ, finns egentligen hur många sätt man kan hänga upp dom i. Men detta var enkelt och billigt (ingenting alls)
Härligt att höra.

Permalänk
Avstängd

Smart lösning! billig o bra!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

En av dem snyggaste lösningarna jag sett 10p för det (Y)

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk

Kan man få en bild på övriga datorn?

Permalänk
Medlem

Det är sånt här som får SweCare att ragga brudar

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Detta är ju en självklarhet! 10p

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

fin lösning dock ingen bra lösning när man har 10st+ antal diskar i ett miditower sen vart har du fläkten som ska kyla diskarna?

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Gjorde nästan lika i mitt gamla chassi och det blev mycket tystare. Det kostar inget heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swink
En av dem snyggaste lösningarna jag sett 10p för det (Y)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Detta är ju en självklarhet! 10p

Tackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
fin lösning dock ingen bra lösning när man har 10st+ antal diskar i ett miditower sen vart har du fläkten som ska kyla diskarna?

Nä det kan bli lite trångt om man har 10 hdd. Man tar bara den/dom hårddiskarna som låter som mest. själv tog jag min systemdisk för det är den som jobbar mest och ger vibrationerna.
Tycker inte jag behöver en fläkt, hdd ligger på 32c så det är ingen fara.

Permalänk
Medlem

Smart lösning, jag hade nog inte tänkt på den lösningen med elastiska band men alla lösningar är bra utom dem dåliga.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Inte så fint men smart

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk

Tidigare hade jag hade min lagringsdisk hängandes på ungefär samma sätt fast med enbart resårband och skruvarna. Problemet jag hade när jag monterade var att min låda endast går att öppna på ena sidan så det var ett helvete att få dit det.

Största felet med hela anordningen är att det blir svårare att plocka ut och sätt tillbaks disken.

Det positiva är att man blir av med smattrandet. Tyvärr så hjälper det inte mot suset. Endast en avstängt hårdisk är en tyst hårddisk.

Permalänk

Det ser lite svajigt ut på bild 3. Ser ut som om bandet vill hoppa av. Annars var det en fin lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
Tidigare hade jag hade min lagringsdisk hängandes på ungefär samma sätt fast med enbart resårband och skruvarna. Problemet jag hade när jag monterade var att min låda endast går att öppna på ena sidan så det var ett helvete att få dit det.

Största felet med hela anordningen är att det blir svårare att plocka ut och sätt tillbaks disken.

Det positiva är att man blir av med smattrandet. Tyvärr så hjälper det inte mot suset. Endast en avstängt hårdisk är en tyst hårddisk.

Ja det är inte så lätt att fästa buntbanden om man inte kan ta av båda sidorna.

Om du menar att min hårddisk är svår att ta ut och sätta tillbaka igen har du fel Rätt lätt enligt mig.

Hårddisken ger ju fortfarande ljud ifrån sig men inget jag stör mig på. Jag hör inte hårddisken förutom när jag startar spel tex.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Det ser lite svajigt ut på bild 3. Ser ut som om bandet vill hoppa av. Annars var det en fin lösning.

Bilden som lurar dig. har kollat så det sitter stadigt och det gör det.
Jag har ju dom vita buntbanden som håller in hårsnuddarna så dom inte hoppar ur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .MiickeP
Om du menar att min hårddisk är svår att ta ut och sätta tillbaka igen har du fel Rätt lätt enligt mig.

Nej, menade för mig.

Permalänk
Medlem

Man tager var man haver ....

Smart bra jobbat.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 3.0Ghz | 2048MB DDR2 | 1Tb 250Gb HDD | Nivida GTX 260 | 2x 23tum Acer Skrämar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
Nej, menade för mig.

Blev lite osäker där

Permalänk

Nja, det är nog slutbyggt hemma om damens hårsnoddar börjar försvinna in i burken...

Visa signatur

AMD 7800X3D@? | RTX 4070 Super |

Permalänk
Medlem

Väldigt bra lösning som passar just i din låda. Du fick en 8a då jag ogillade att hårsnoddarna var i olika färg :P.

Själv så spyr jag på hdd'n nu för tiden o kör bara SSD från Intel. Dom kan plaseras var som helst, drar mindre ström o behöver ingen kylning/blir ej varma, äckligt snabba o bäst av allt, de vibrerar 0%.

SSD FTW

Permalänk

Ghetto mod!
Vi gillart 10p!

Permalänk
Avstängd

Det här känns ju ganska meningslöst när man kan köpa en Nexus doubletwin för 45kr

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t3chn0
Nja, det är nog slutbyggt hemma om damens hårsnoddar börjar försvinna in i burken...

Haha Nej då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
Väldigt bra lösning som passar just i din låda. Du fick en 8a då jag ogillade att hårsnoddarna var i olika färg :P.

Själv så spyr jag på hdd'n nu för tiden o kör bara SSD från Intel. Dom kan plaseras var som helst, drar mindre ström o behöver ingen kylning/blir ej varma, äckligt snabba o bäst av allt, de vibrerar 0%.

SSD FTW

Skit i om dom är olika färger
Jag vill ha en SSD disk men dom kostar som fan. Inte så kul att lägga ut 4000 på en SSD när man är arbetslös. Blir att köpa en i framtiden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4ampere
Det här känns ju ganska meningslöst när man kan köpa en Nexus doubletwin för 45kr

Hittar inget ställe där det kostar 45kr.
Kan egentligen säga samma sak, känns ganska onödigt att lägga pengar på en Nexus när man kan göra såhär. kostade mig inget.

Finns folk som inte vill lägga ner så mycket pengar på tillbehör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Ghetto mod!
Vi gillart 10p!

Ja det kan man säga
Tackar

Permalänk

Väldigt kreativt, och smart

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Medlem

Gissar att det var mer jobb med att lägga upp bilderna än att hänga upp din hårddisk i Hårsnoddar. 0P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
Gissar att det var mer jobb med att lägga upp bilderna än att hänga upp din hårddisk i Hårsnoddar. 0P

Bara för att väga upp din bitterhet ger jag honom en tia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SLAYER6x6x6
Väldigt kreativt, och smart

Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maango
Bara för att väga upp din bitterhet ger jag honom en tia

Hehe, Tack