Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Geeks
SweClockers

Playstation 3-tråden, del 3

Fortsättning från tidigare jättetråd. Håll diskussionen på en trevlig nivå!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

First!

Edit: Jag sålde nyss min själ till djävulen.

Nej, men jag äger för tillfället inte en PS3:a. Har däremot en 360 som knappt används, mest för att jag inte tycker den har några bra singelplayer lir.
Är det värt att införskaffa en PS3 för Heavy Rain och Unchartered. Kommer det några fler jätte titlar inom kort?

Permalänk

nån som är sugen nästa fredag när bad company 2 kommer ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Älskar Heavy Rain! Spelet kommer räcka länge då det finns så många sätt att spela det på. Och trophies kommer verkligen till sin rätt. Har inte intresserat mig något särskilt för trophies förräns nu!

Jag hade dock hoppats på ännu bättre grafik överlag...Men Heavy rain och dess spelupplevelse är verkligen klockrent till PS3 (läs konsol)!

Liknande spel är framtiden. Vore häftigt om det skulle komma en annorlunda kontroll som gör det hela till en ännu bättre "fysisk" upplevelse.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
nån som är sugen nästa fredag när bad company 2 kommer ?

Laddad till tänderna! Förbokat Limited Edition (dock till PC).

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Jag hade dock hoppats på ännu bättre grafik överlag...Men Heavy rain och dess spelupplevelse är verkligen klockrent till PS3 (läs konsol)!

Jag hade höga förväntningar rent grafiskt på detta spelet och blev inte besviken alls! Visst finns det vissa "missar" men nu börjar vi verkligen se vad PS3an kan. Tacka vet jag Full-HD projektorer Här kommer den verkligen till sin rätt(Även om en vanlig HD-R också räcker såklart!). Helt underbart. Dock är spelet i sig lite buggigt, med ljud som klipper bl.a
En patch till borde komma snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
First!

Edit: Jag sålde nyss min själ till djävulen.

Nej, men jag äger för tillfället inte en PS3:a. Har däremot en 360 som knappt används, mest för att jag inte tycker den har några bra singelplayer lir.
Är det värt att införskaffa en PS3 för Heavy Rain och Unchartered. Kommer det några fler jätte titlar inom kort?

Fast du bara tar ett av dom spelen så är det värt ett köp!
Äger själv Unchartes 1, 2 och håller som bäst på köp igenom Heavy Rain och spelen är fullständigt underbara!
Så har du ju dessutom Killzone 2 som är ett super spel och skall snart komma en trea enligt vad jag har hört!

Andra PS3 exklusiva titlar:
Demon's Souls
God of War III
Gran Turismo 5
inFamous
MAG
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
+ många fler...

Enda X360 exklusiva titeln jag skulle vilja ha på PS3 är Mass Effect annars så väljer jag en PS3 före X360 när som helst!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

varför jag skulle kunna välja en 360 före en ps3a är handkontrollern.
finns det att köpa skönare handkontroll till ps3an?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
varför jag skulle kunna välja en 360 före en ps3a är handkontrollern.
finns det att köpa skönare handkontroll till ps3an?

Kanske denna:
http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/10713132/Hori-PS3-W...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Själv har jag ägt 2 st 360s och sålt båda. Mest eftersom att jag inte tycker det finns så många jättebra exklusiva titlar till 360. Det enda jag vill ha till ps3 som inte finns är mass effect 2. Men det går ju bara att flytta datorn till tvn så är det löst ^^
Gillar även trophy systemet bättre än xbox gamerscore.
dock tycker jag det är dags för sony att göra om kontrollen liten. Den är lite för liten och känns lite passé faktiskt ><

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Tacka vet jag Full-HD projektorer

Heavy Rain körs bara i 720p (som majoriteten av alla PS3-spel) så du har inte mycket nytta av en projektor som kan visa full HD

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Heavy Rain körs bara i 720p (som majoriteten av alla PS3-spel) så du har inte mycket nytta av en projektor som kan visa full HD

Det är det som är lite trist med dagens konsoll spel ><
Vissa körs inte ens i 720p utan massa konstiga upplösningar som Skalas upp osv ><

Skulle heavy rain verkligen vara i 1080P skulle ps3an antagligen hacka sönder tills den brann upp ^^ som med så många andra spel

undrar om de kommer satsa på sli eller liknande till nästa konsoll ^^ det ryktas ju om att det ska sitta intel processorer i ps4 också ^^ fast det återstår ju att se förstås . Lär ju dröja ett par år till innan de kommer..

Känns bara lite trist att grafiken känns ganska utdaterad i både ps3 och 360 och de satsar på några år till... Båda konsollerna har väl nått grafiska topp redan.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Ja, det är faktiskt synd att det står KAN visas 1080 men blir 720 i de flesta spel istället -.-

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
First!

Edit: Jag sålde nyss min själ till djävulen.

Nej, men jag äger för tillfället inte en PS3:a. Har däremot en 360 som knappt används, mest för att jag inte tycker den har några bra singelplayer lir.
Är det värt att införskaffa en PS3 för Heavy Rain och Unchartered. Kommer det några fler jätte titlar inom kort?

Du har ju Gran Turismo 5 som har varit på gång i typ 2 år nu men aldrig verkar släppas. Senaste nytt säger sommaren/sensommaren.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Fast du bara tar ett av dom spelen så är det värt ett köp!
Äger själv Unchartes 1, 2 och håller som bäst på köp igenom Heavy Rain och spelen är fullständigt underbara!
Så har du ju dessutom Killzone 2 som är ett super spel och skall snart komma en trea enligt vad jag har hört!

Andra PS3 exklusiva titlar:
Demon's Souls
God of War III
Gran Turismo 5
inFamous
MAG
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
+ många fler...

Enda X360 exklusiva titeln jag skulle vilja ha på PS3 är Mass Effect annars så väljer jag en PS3 före X360 när som helst!

Föredrar väldigt story drivna spel.

MAG åker bort direkt då det är MP, hör hemma på Dedicated server på PC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
varför jag skulle kunna välja en 360 före en ps3a är handkontrollern.
finns det att köpa skönare handkontroll till ps3an?

Den här har lite 360 stuk över sig, borde ju passa dig.

http://www.dreamgear.net/shop-by-platform/sony-playstation-3/...

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

Hmm, den där såg lite intressant ut faktiskt. Finns dessa att klämma på hos tex mediamarkt etc?

PS3s kontroll känns lite "liten" och halkig ibland. Framförallt R2 och L2 :/

De analoga spakarna kan bli rätt sliriga vid längre "tuffa sekvenser" Men då har jag tokig handsvett också!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Testpilot

Det är då man köper Real Triggers, köpte dom själv på Game för 49kr och de gör spelandet på PS3:an mycket bättre, speciellt vid bilspel. Har kört massor av Burnout Paradise med dem och skulle inte klara mig utan nu
http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/5675248/Gioteck-Rea...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det är då man köper Real Triggers, köpte dom själv på Game för 49kr och de gör spelandet på PS3:an mycket bättre, speciellt vid bilspel. Har kört massor av Burnout Paradise med dem och skulle inte klara mig utan nu
http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/5675248/Gioteck-Rea...

Doh. Efter alla timmar man slösat på Internet att kolla upp saker och ting, betydliga som obetydliga, hur kan man missa dessa? *Gör en "Gibbs" på mig själv*

Tyvärr finns de inte på lager hos play.com

Står ju inte heller att de är på ingång..Vet inte hur deras lagerstatus funkar..

Skall jag beställa tycker ni? Är ju fri frakt.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Doh. Efter alla timmar man slösat på Internet att kolla upp saker och ting, betydliga som obetydliga, hur kan man missa dessa? *Gör en "Gibbs" på mig själv*

Tyvärr finns de inte på lager hos play.com

Står ju inte heller att de är på ingång..Vet inte hur deras lagerstatus funkar..

Skall jag beställa tycker ni? Är ju fri frakt.

Finns även här för en lite dyrare peng.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/41008-real-triggers...

Permalänk
Medlem

Mmmm. Testar med play.com. Får ju både triggers och gummiöverdrag för en totalt billigare peng. 75 kr typ. Får väl se när de dyker upp!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Finns det några lösningar på skärmsläckare? Nedtoningen hjälper inte ett skit, får inbränningar av xmb :/

Kommit någonvart med folding@home och skärmsläckare? Vore gött om den kunde kicka in..

Någon annan lösning förutom att stänga av tv:n?

EDIT:

Tittade lite på bildinställningarna och jag hade väldigt hög kontrast o:

Skumt, för det var inte såå långe sedan jag ställde in..

Skulle det kunna vara en bidragande orsak? Lol..Jag som trodde det var den analoga kabel-tvn som blivit sämre än vanligt..Hm..SBS..

Men ändå..En skärmsläckare hade varit fint!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Hade för mig att jag köpte "Real Triggers" för 49kr på Game

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Putto
Den här har lite 360 stuk över sig, borde ju passa dig.

http://www.dreamgear.net/media/catalog/product/cache/1/image/...

http://www.dreamgear.net/shop-by-platform/sony-playstation-3/...

Shit! Måste jag titta närmare på.
Någon som testat den? Har den mottagare som alla andra 3e parts tillverkare eller använder den sig av PS3ans inbyggda?
Är ganska skeptisk mot handkontroller som medföljer en mottagare man måste ha

edit:
Är det någon som vet ifall det går att skaffa prepaid card för amerikanska psn från någonstans i norden?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Hade för mig att jag köpte "Real Triggers" för 49kr på Game

Har den mottagare som alla andra 3e parts tillverkare eller använder den sig av PS3ans inbyggda?

Den kör med egen mottagare. Men det skall funka bra enligt reviews. Några klagade på att de analoga spakarna "tar lite sent". De är även lite "hårdare" än originalets. Vilket både har för- och nackdelar.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Doh. Efter alla timmar man slösat på Internet att kolla upp saker och ting, betydliga som obetydliga, hur kan man missa dessa? *Gör en "Gibbs" på mig själv*

Tyvärr finns de inte på lager hos play.com

Står ju inte heller att de är på ingång..Vet inte hur deras lagerstatus funkar..

Skall jag beställa tycker ni? Är ju fri frakt.

Att jag länkade till play.com var en ren tillfällighet, det första bra stället som hade bilder när jag googlade. Köpte själv på Game men här har du några fler butiker om det inte finns någon Game i närheten av dig: http://www.prisjakt.nu/search.php?s=real%20triggers

Dom jag köpte var från Giotek men det verkar ju finnas några från Datel också, vet inte om det är samma.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk

Något gefünkt med PSN nu. Man kan inte logga in och inte heller går det att spela något spel. Man får detta felmeddelandet:

"Registration of the trophy information could not be completed. The game will quit (8001050F)"

Ska bli intressant att se hur dom löser detta Sony.

http://boards.ign.com/ps3_general_board/b8267/189806405/p4

"WSOwen02 posted:
February 28, 2010: The PS3 became self aware . . ."

hahahahha! :D:p

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det är då man köper Real Triggers, köpte dom själv på Game för 49kr och de gör spelandet på PS3:an mycket bättre, speciellt vid bilspel. Har kört massor av Burnout Paradise med dem och skulle inte klara mig utan nu
http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/5675248/Gioteck-Rea...

Jag har inte spelat Burnout men personligen tycker jag att det är mycket skönare att använda den högra spaken till broms och gas.
Lite enklare att kontrollera hur mycket man vill bromsa och i tajta situationer mot en kompis kan man inte råka trycka för hårt på spaken på samma sätt som på knapparna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XIII den 9 mars, inte mycket snack om det här. Bara en dryg vecka kvar!

Visa signatur

I love to lol!!