Laptop för skolarbete MAX 6000 gärna <5000kr

Permalänk

Laptop för skolarbete MAX 6000 gärna <5000kr

Hej!

Har nu börjat tröttna på att skriva för hand i skolan så jag frågade därför min lärare om man fick använda en laptop i skolarbete och då svarade hon ja på den frågan (min skola är lite vrickad så man bör alltid vara på den säkra sidan)
Nu ska jag då hitta en laptop och eftersom jag varit lite av en "anti-laptop"-snubbe så kan jag ingenting om dessa.
Det den kommer användas till är:
Skolarbete
Filmtittande på längre bilresor
Resedator
ev. MSN etc. vid filmtittande på min stationära

Nå till funktionalitet området så är jag inte så petig men den får gärna vara ganska rapp och INTE ha vista eller xp. iaf en DVD läsare hade också varit bra.
Den ska vara bra och stabil och hålla några år alltså. Sen vet jag inte hur det är med de nyare modellerna men jag har en gammal laptop som blir grymt varm (nu snackar vi en som är från modell 02 eller 03) så den ska helst inte bli överhettad så himla fort

Budget då hade jag tänkt mig runt 3-5k men jag kan dra mig till 6k OM det finns en riktigt bra anledning till varför.

Laptopen ska också helst gå att köpa i en butik och då gärna OnOff då då jag har medlemsskap och rabatt där, men även Elgiganten och Netonnet går bra.

Om mer info behövs så svarar jag gärna!

Tack!

//Anton

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tornado1401
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=451130

Tack! Någon motivering till varför?