Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vista ATI drivrutiner på mitt Windows 7 64bit?

Permalänk
Medlem

Vista ATI drivrutiner på mitt Windows 7 64bit?

Hej!

Har läst lite att man kan använda Vista drivrutiner i Windows 7.

Eftersom jag inte kan få ut över 85hz just nu så undrar jag ifall det skulle funka ifall jag avinstallerar grafikdrivrutinerna och installerar ett par som är anpassade för Vista.

Någon som testat eller vet att denna metod fungerar?

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

Testa? eller vad är frågan?

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer inte att göra någon skillnad för att det är samma drivrutiner, de funkar både till 7 och Vista.

Om du laddar ner drivrutiner som gjordes innan Win7 släpptes kommer de inte att fungera med ditt grafikkort.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Vad är det för monitor? med Windows 7 kan man inte komma högre i Hz än vad som definieras i en monitors EDID dvs fabrikantens spec, jag antar att det är en CRT du har, och ända sättet är att modifiera VGA kabeln.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300