kan jag intsallera windows xp på min dator?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Välkommen till 2000 talet. Och ni som älskar XP pga av dess snabhet kan jag rekomendera Win 3.11.
Snabb som tusan med dagens hårdvara.

Oja extremt snabb, fan vad det går undan när man spelar cs med 2k fps:rolleyes:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Men eftersom att installationen hittar hårdisken och formaterar den och kan kopiera filerna till den oxå så tror jag fortfarande inte det har nått med drivrutiner att göra.

Uppstartsekvensen i Windows XP utför olika saker. Efter POST och Ntldr startar kernel och det är då hårdvaran matchas mot drivrutinerna. Det är i detta läge som inkonsekvensen slår till om och Windows inte får åtkomst till hårddisken, enkelt uttryckt.

Möjligen har du rätt i att man kan använda native-läget (IDE) i vissa fall - men allt beror på vilka styrkretsar som finns på moderkortet; Marvel, Intel ICH(R)x, iTE osv... och om drivrutiner för dessa finns med i Windws XP binärerna på CD:n.
Oavsett ska det i så fall väljas innan installation om man inte vet hur man ändrar i boot.ini från recovery-läget och kan peta in korrekt ini- och DLL-filer i efterhand.
Men att använda native-läget är att avstå från, i detta fall, ICH(R)x och ACHI vilket i mina ögon är slöseri med pengar, då kan man lika gärna köpa ett mycket billigare moderkort.

Tur att TS tog sitt förnut till fånga i alla fall och investerar i Windows 7. Hoppas han väljer 64-bit också...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Oja extremt snabb, fan vad det går undan när man spelar cs med 2k fps:rolleyes:

Om man har ett MSDN-AA-konto så vet jag att man kan ladda ner DOS därifrån. DET kommer att starta gryyyymt fort! Måste vara det bästa man kan ha idag!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intellarn
glömde säga när jag kör fixmbr så får jag:

http://img14.imageshack.us/img14/7478/img0050di.jpg

Det är väll inget med det? Ser du inte vad de står, att du har ett MBR som är deffekt? Självklart ska du ju skriva ett nytt om det är så bara att trycka y eller j och skriva ett nytt. Som tur va behövs ju inte det längre då du tog ditt förnuft tillfånga och installerade windows 7 ist.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!