Första dagen med W7, lite frågor

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Technofreak_
en annan fråga.. när man har igång msn.varför är det alltid 2 rutor med msn i aktivitetsfältet?

För att wlm är startat ?

Men har du två så har du säkert två wlm startade också, för musen över ikonen och se efter...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
För att wlm är startat ?

Men har du två så har du säkert två wlm startade också, för musen över ikonen och se efter...

jo men håller jag över så är det 2 rutor men stänger jag ner ena så stänger jag ner msn.

Permalänk

någon som vet hur jag ska lyckas öppna bin/cue filer då deamon tools inte funkar på W7.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
någon som vet hur jag ska lyckas öppna bin/cue filer då deamon tools inte funkar på W7.

gå in på alternativ på DT och bocka i bin/cue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Technofreak_
jo men håller jag över så är det 2 rutor men stänger jag ner ena så stänger jag ner msn.

Kör WLM i Kompatibilitetsläge för Vista SP2, då funkar de.

Visa signatur

Laptop: HP zBook Studio G5 (i7 8850H, 32gb, Quadro P1000)
eGPU: Razer Core X Chroma, Asus RTX 2080 Super Dual OC
Router: Fujitsu Futro S920, 2x4gb DDR3, 60gb mSata, OPNSense
Serverkluster: 4xLenovo M710Q (G4400T/16gb/120gb SSD), Proxmox VE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deean
Kör WLM i Kompatibilitetsläge för Vista SP2, då funkar de.

tack:) det var mycket bättre. vet du om man kan ändra aktivitetsfältet så det ser ut som vista?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
någon som vet hur jag ska lyckas öppna bin/cue filer då deamon tools inte funkar på W7.

Du måste vara duktigt dålig eller bara ha helt fel inställning till W7, jag själv har aldrig haft problem med att installera något på Ultimate 64 förutom Spotify. Detta löstes dock enkelt genom att köra det igenom XP SP2 läget.

Angående "Welcome" och "Shutdown" finns detta på mitt med. Jag köpte mitt från Amazon och ändrade språk, på de helsvenska versionerna uppstår dock ej detta problem. Antagligen en bugg som kommer att fixas snart.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr 3D
gå in på alternativ på DT och bocka i bin/cue

jag laddade ner daemon tools lite från deras hemsida och mitt fungerar hur fint som helst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Technofreak_
tack:) det var mycket bättre. vet du om man kan ändra aktivitetsfältet så det ser ut som vista?

Mer än så här går det nog inte göra. Det länkades ett program innan som kan ersätta startmenyn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
gillar man produkten behöver man inte köpa den.
snabbstartsfältet
http://www.format.nu/2009/11/15/snabbstart-faltet-i-windows-7...
Vill du få de breda programikonerna så högerklickar på den tar egenskaper och väljer att den aldrig ska kombinera, du kan även välja små ikoner så den inte tar upp halva skärmen.