Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur blir det med garantiärenden om ja säljer vidare mitt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Hur blir det med garantiärenden om ja säljer vidare mitt grafikkort?

Tjena!

Jag tänker eventuellt sälja mitt xfx hd4770, men undrar lite om garantin osv.

Kortet är köpt från inet.se för ca en månad sedan.

Det står ju på samma kvitto som alla andra delar, kan jag be inet om en kopia på ett kvitto med bara grafikkortet?

Jag vill ju inte att den som köper kortet av mig ska behöva först skicka det till mig så ska jag skicka till inet om något strular...

Om ingen har ett bra svar får jag väl ringa dem på måndag och fråga

Om någon vill köpa ett hd4770 eller sälja ett hd5770 kan ni ju pma ;D

Peace

Permalänk
Medlem

Garantier från återförsäljaren gäller enbart ursprungsköparen, oavsett hur många kvitton du skickar med.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Garantier från återförsäljaren gäller enbart ursprungsköparen, oavsett hur många kvitton du skickar med.

Så är det: så när folk på blocket säger att "GARANTI 10 mån" så kan dom skriva med hur stora bokstäver de vill så att säga för garantin gäller som framlagts ovan, bara gentemot ursprungsköparen.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Så är det: så när folk på blocket säger att "GARANTI 10 mån" så kan dom skriva med hur stora bokstäver de vill så att säga för garantin gäller som framlagts ovan, bara gentemot ursprungsköparen.:)

Så det gäller även inet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Så det gäller även inet?

Snacka om att ha hakat upp sig...

Till TS: Många ställen brukar ändå erbjuda support/garantier även om du säljer varan i fråga under garantiperioden.
Funkar inte det så kan köparen vända sig direkt till tillverkaren, brukar funka lättare om återförsäljaren inte vill hjälpa.

Permalänk
Medlem

Fast det blir lite skevt i det här fallet. För XFX har ju möjligheten att flytta över garantin till den som köper en begagnad vara. Dock så skall produkten ändå lämnas in till butiken där den köptes om det är ett garantiärende. Och Inet (eller någon annan återförsäljare) har inget krav att dom skall ta emot det.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Men om man "Ger bort" produkten? Gäller samma regler då?

Permalänk

Ja, varför skulle det inte
De bryr ju sig inte om din förlust

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."