Permalänk
Medlem

Acer 1810TZ Timeline, temperaturer?

Håller på att bli galen på min Timeline. Temperaturen är mycket sällan under 50 grader, och efter en stunds torture test med Prime95 var den uppe i 78. Vid normal användning som surfning (ca 6 flikar) och nåt worddokument i bakgrunden är 66-68 grader ingen ovanlig syn. Kör Vista och har undervoltat cpu'n så mycket som RMClock tillåter.

Tänkte höra om nån annan Timeline (1810TZ) -ägare har samma temperaturproblem?

Kan tillägga att datorn har varit igång mer än den har varit avstängd sen jag köpte den i ~september.

Om nån annan har tips på vad det kan bero på (har svårt att tänka mig att det skulle kunna vara damm redan) är jag väldigt tacksam! Timeline-serien är väl kända för att vara kalla om jag inte är ute och cyklar..?

Idletempen kan jag tänka mig är på runt 46 grader, kan återkomma med exaktare temp.

Edit: 50 grader hamnade den på efter omstart och en stunds idle med det mesta förutom antivirus avstängt.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Köpte en sån till min tjej för några månader sen och jag tror typ inte att fläkten ens har gjort nåt väsen av sig (dvs den är mycket kall)...

Vilket program har du kollat tempen med? Jag kan kolla med samma och återkomma med temps på tjejens dator.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1