Ett försök att hålla folding-motivationen uppe...

Permalänk

Ett försök att hålla folding-motivationen uppe...

Hur går det egentligen?
Det är inte mycket aktivitet i den här forumsdelen.
Vilka här foldrar regelbundet och vad har ni för PPD?

Permalänk

Tycker samma sak, är inne och kollar här samt sitter inne i irc, stendött..
Själv ligger jag på 8k PPD med 4 klienter, 2 SMP och 2 GPU.
Snart kommer jag skaffa i7, då blir det runt 15-20k ppd istället

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Jag kör på tills sommarvärmen kommer. Då blir det uppehåll till i höst förmodligen (30 grader inne även utan datorn igång.) PPD beror lite på hur mycket jag spelar men runt 15k om datorn bara får stå.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Kör på med det lilla jag har..
Trist att det verkar så dött i forumet och på irc.. själv rullar jag nog in en 1k ppd :roll: fast när en kompis har på hans dator längre stunder och inte spelar så kommer det in några K då och då

Skulle gärna vara i behov av ett grafikkort att folda på!
Tar gärna emot donationer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

24/7 på 2 burkar ger ca 4,6K PPD

Visa signatur

______________
i7 930@ 4,0 GHz | Rampage III extreme | 6GB Corsair Dominator 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 5750 | Nocctua NH-D14 | Crucial RealSSD C30 128GB | Corsair HX 850W | Obsidian 800D | WD 2TB |

Permalänk
Medlem

de 3 st gpu klienterna jag har som rullar just nu drar in 13k.

Förtillfället så är den fjärde klienten nere, men den ska snart upp igen

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

Blir folding på helgerna en tid framöver eftersom det renoveras hemma. Byggdamm & datorer synkar dåligt. Ska väl dra in en 50K i veckan ändå.

Visa signatur

*.*

Permalänk

Foldar ~12h dagligen på GTS250. Kör från och till på min C2D E6400 också, men den ger ju inte mycket i förhållande tlll GPUn.
Efter tentorna i juni blir det nytt datorbygge, troligtvis med Phenom II X4 som det ser ut idag. Då blir det till att folda på processorn ordentligt. Det blir dock ingen nytt grafikkort, nuvarande får hålla några månader till.
Som tur är står min dator i källaren, som är kall som ett kylskåp även när det är 30+ grader ute. Så jag fortsätter folda under sommaren också.
Drar i dagsläget in en 2-3k dagligen.

Permalänk
Avstängd

Kör på
-Ps3 24/7
-1x 4890 typ några timmar varje dag
-1x 8800gtx typ alltid när jag sitter vid datorn i lite till
-1x amd x4 2.6 ghz typ två timmar varje dag
Vet dock inte vad det ger i poäng men det ska bli mera!

Visa signatur

Sitter på en pentium 1 @ 33mhz
12mb ram
o 1 gig HD

Ja det e jag som skänker bort saker till folk....

Permalänk
Medlem

5-15k PPD, foldar när jag inte spelar, dator igång 24/7. SMP2 i windows på min i7. Kör inte på min GPU då ATI-klienten drar ca 20% processortid, vilket leder till en PPD på 8-9k om jag kör CPU och GPU samtidigt. Får se hur det blir när de släpper GPU3, just nu så kör jag milkyway@home på min GPU.

Blir eventuellt trippla HD 5850 eller ett 5970 efter sommaren, ska bli intressant att se hur dessa kort presterar med GPU3, just nu känns det extremt ovärt att folda med ATI-kort. Får 4-5k PPD enbart med min HD 5850 @ 920/1125

Visa signatur

Antec 1200 | MSI Z68A-GD65 (G3) | Intel Core i7 2600k @ 4.7GHz | Corsair 16GB DDR3 XMS3 CL9 | Corsair TX850W | XFX Radeon HD6970 CF | OCZ Vertex 3 120GB | Corsair H100 |

Permalänk

Folding@SweClockers.com - Team Summary - EXTREME Overclocking Folding @ Home Stats

Varför???

vi sjunker ju.. vi borde ju iaf bibehålla vår placering!
vi tappar ca 100 000p var tionde dag..

stänger folk av eller har de slutat?

vi har Hardware Canucks Forum och PC Games Hardware hack ihäl!
även om 'vi tar' placeringar långsiktigt så förlorar vi vår placering och poäng allt mer nu när det börjar bli jämnt i toppen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Det där ser inte bra ut!
Hoppar in med lite burkar nu i helgen kanske inte så mycket men bättre än inget

Visa signatur

Sitter på en pentium 1 @ 33mhz
12mb ram
o 1 gig HD

Ja det e jag som skänker bort saker till folk....

Permalänk
Medlem

Kör med PS3 nästan 24/7.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

I förrgår installerade jag om min CPU-klient, eftersom den aldrig ville hämta WU's. Samtidigt upptäckte jag att jag hade ställt in fel namn på ena GPU-klienten, så jag fick inga poäng för den heller. Hade nog typ 500-1000 avg ppd innan, igår ramlade det in 3700 poäng! Viss skillnad

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Vi droppar bara mer och mer nu, enligt Folding@SweClockers.com Team Summary - XCPUs Folding @ Home Stats
så har vi snart halverat vår ppd på bara 7 dagar "/

Skulle nog behöva en nyhet på swec om förstärkning...

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Äsch, oroa er inte så mycket. Foldare kommer och går, huvudsaken är att vi tar över fler placeringar än vi tappar, vilket statistik visar att vi gör. Vi har haft medlems- och PPD-rekord flera gånger och att förvänta sig att man håller en någonting i närheten av rekordnivå en längre tid är att förvänta sig för mycket.
Ni kollar på statistiken med vattnade ögon. Slå om till månadsvis mätning och kolla igen. Jämför övertagandernas tidsskillnad och bilda er en ny uppfattning.
I det långa loppet så ökar vi i placeringar öfr att sedan tappa mot ett totalstopp ca två till tre år frammåt då vi kommer behålla vår 22a plats om ingen förändring sker jämfört denna tid.
Ingen fara på taket med andra ord.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Har datorn stående på internatet. Står på (oftast) 24/7 under terminerna. Kommer förmodligen inte att folda så mycket i sommar men i höst drar det igång igen. Foldar på ett 8800GT uppkopplat med 3g modem.

Visa signatur

Låda:R3|PSU:Corsair HX650w|mobo:ASRock P67 Pro3|CPU:Intel 2500K|SSD:intel 320 120GB|Minne:Corsair XMS3 8gb|GPU: Asus GTX 670DC2 OC.

Permalänk
Medlem

Har kommit igång lite igen, följande grejer snurrar på jobbet:
* Min arbetsdator med Core i7 920
* Min gamla arbetsdator med AMD Athlon X2, minns inte hastighet
* En Dell Poweredge 1850 med 2 st Xeon@3 GHz, minns inte om det är Nocona eller Irwindale
* En Dell Poweredge R710, 2 st Xeon X5570. Alltså 8 kärnor med HT som vrålar i 2,93 GHz och 24 GB RAM :]~ Jag värmer bara upp den inför dess framtid som VmWare-maskin tyvärr

Permalänk

Foldar hemma på min i7 930, på mitt 8800GTX till och från samt på två C2D-burkar på jobbet.

Av nån anledning visar den GPU'n som paused.

Folding Client Summary

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Fundersam hur man ska få in några fler?
Såg detta precis:

Active 374 (+8 )
Inactive 4,957
Total 5,331 (+9 )

Hade man haft 500 aktiva hade det gjort skaplig skillnad, men 374 av 5331 är ju lite galet? :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vem fan är Jimi84?
Jimi84 - User Summary - EXTREME Overclocking Folding @ Home Stats

Han har ju gudomlig PPD iaf

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Redaktionen borde ordna en tävling eller något för folding-laget

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Redaktionen borde ordna en tävling eller något för folding-laget

Men då vinner ju DR Fredrik utan tvekan, finns det någon som kan slå han på nåt sätt i foldning? :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Redaktionen borde ordna en tävling eller något för folding-laget

Sant

Skrivet av Toivo83:

Men då vinner ju DR Fredrik utan tvekan, finns det någon som kan slå han på nåt sätt i foldning? :S

Jimi84 kan nog utmana honom?

Nej, men det behöver inte vara mest PPD eller liknande. Det kan vara något annat helt enkelt också bara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

PS3 24/7 här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Men då vinner ju DR Fredrik utan tvekan, finns det någon som kan slå han på nåt sätt i foldning? :S

Eller så lottar dom ut priser bland dom som foldar aktivt i kanske en månad från tävlingens början? Då får ju alla aktiva foldare en chans, vare sig om dom har en hel foldingfarm med 20 datorer eller om dom foldar på en PS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Eller så lottar dom ut priser bland dom som foldar aktivt i kanske en månad från tävlingens början? Då får ju alla aktiva foldare en chans, vare sig om dom har en hel foldingfarm med 20 datorer eller om dom foldar på en PS3.

Sant. Viktigt att det är folk som foldar aktivt också under t.ex. en månad. Om man skyltar med den tävlingen rätt så duktigt här på sweclockers så kommer det nog vara många som kommer att börja igen, samt att vi kommer få en hel del nya tror jag.
Men någon måste ju stå för priserna också...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Men någon måste ju stå för priserna också...

Sponsorer! Vart tror du TS fick alla sina hwbot-priser ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Sponsorer! Vart tror du TS fick alla sina hwbot-priser ifrån?

Sponsorer kanske?

Kanske något som redaktionen ska ta och fundera på?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det tycker jag...man borde höra vad dom tycker om saken...:)