Permalänk
Medlem

OCZ warranty

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av OCZ och warranty, kontaktade dem idag för att ett av mina minnen har pajat.

Visa signatur

Asus M4A785TD-V Evo | Phenom 2 550x4@3,6ghz | Scythe Andy Samurai | xfx Radeon 6870 hd | OCZ reaper 2x2gb 1333 | Corsair TX 750w | Antec Twelve hundred

Permalänk
Medlem

OCZ Warranty

Hade 2 moduler som slutade fungera. Mejlade då OCZ, via deras sida om reklamationer och fick svar inom 24 timmar, då det skiljer i tid. Blev ombedd att skicka minnena till Holland,som är närmaste ställe för oss i Sverige. Tog väl en 3-4 dgr innan dom kom dit. Dröjde ett tag, innan jag hörde nåt, men mina minnen 2x1 gb hade utgått,så dom erbjöd mej 2x2 gb istället. Men det visade sig att även dessa minnen under denna tid tagits ur produktion. Fick då ett 3e erbjudande, som jag tog istället, men dessa va det ganska lång vänte tid på. Jag skrev att nu har det tagit lite lång tid, så kanske ni kan se vad ni har att leverera omgående, föreslog DDR3 i stället,men man plockade då fram DDR 2 or, som jag va nöjd med,som sedan skickades samma dag. Dessa utgick från Taiwan, vidare via Kina-Kazakstan-Frankrike-Arlanda, sedan leverans direkt till dörren med budbil (detta tog 3dgr). Allt detta tog väl lite lång tid tycker jag,men detta berodde nog på att minnena utgått + att andra minnen va bristvara. Kontakten fungerade mycket bra, dom va mycket tillmötesgående/service minded, Det tog väl ca 1-1,5 månad från jag skickat,till jag hade dom nya, men som sagt Detta berodde till största delen på bristen av minnes moduler. Har nu 2x2 gb platinum series minnen, som kostar det dubbla,mot vad jag gav för dom gamla 2x1 gb, så trots all väntan är jag nöjd, med OCZ.//Mvh Vedma.

Permalänk
Medlem

Ok, tack som fan för svaret, då vet jag iaf hur lång tid det kommer ungefär och vart minnenen/minnet ska.

Visa signatur

Asus M4A785TD-V Evo | Phenom 2 550x4@3,6ghz | Scythe Andy Samurai | xfx Radeon 6870 hd | OCZ reaper 2x2gb 1333 | Corsair TX 750w | Antec Twelve hundred

Permalänk
Hedersmedlem

Hade ett par OCZ minnen som strulade. De funkade bra med Intel processor, men med en Athlon II blev det massa fel. Fick mycket bra support av OCZ via deras forum. Fick svar med saker att prova bara timmar efter mina inlägg. Till slut bytte jag ändå minnena mot ett annat märke, men det hade mer att göra med att det företag jag köpt minnena av strulade så förbenat med returen att jag till slut kände mig tvungen att köpa andra minnen som jag kunde köra med denna saker redde ut sig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!