Permalänk
Avstängd

Lägga på kylpasta...

Hur lägger man på kylpasta på ett bra sätt?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Även om alla säger att man inte ska göra på detta sättet så gör jag det ändå, jag använder ett finger när jag lägger på kylpastan. Lägger lite på coren och sen smetar ut det, blir hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

Smeta på en liten klick på flänsen. Gnugga flänsen Mot cpun tills du känner att det böjar gå lite tyngre. lyft flänsen och kolla att det är pasta över hela ytan på CPUn. om inte använd lite mer upprepa proseduren tills hela coren är täckt, plugga in alltihop å kör. P.S använd inte förmycket pasta för då lägger det sig som ett lager imellan CPUn/flänsen och isolerar istället för att kyla. Meningen med pastan är att fylla alla de microskåpiska repor som alltid är i metallen på CPUn och flänsen.se alltid till att du har en bra yta på flänsen det är bättre än att använda mer pasta.

Visa signatur

ASUS P4S533 | 2,0@2,6 | 768MB PC3200 | POV TI4200 SE @ 300/650
| H2O Cooled

Permalänk
Medlem

jag trycker ut en liten klick på coren... sen smetar jag med fingret... fungerar kanon

Visa signatur

Barton2500@2551 mhz 189*13,5 Hemmabyggd vattenkylning. EDIT: Numera stolt medlem i 3090 klubben =)

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Man ska inte få fett och smuts i pastan, så fingret går fetbort för mig iaf, jag brukar använda ett kort av kreditkortstypen och smeta ut pastan till ett jämnt lager.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag kör samma som Victnik jag...eller en linjal går bra det med...

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!