Permalänk
Skrivet av huttala:

Mycket bättre, men fortfarande lite för mycket slang..
Bara att köpa till lite mer coils och sen korta ner så mycket du kan, resultatet blir underbart!

Håller helt med, det blev snyggare men att det bara är en liten stump coils ser konstigt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Håller helt med, det blev snyggare men att det bara är en liten stump coils ser konstigt ut

Jag kan coila hela om det är så anledning till coilen är för slangen är jävligt stum inte alls böjvänlig, mycket sämre i det avseendet än tidigare slang.

edit: mindre slang får ni inte då jag redan tycker det är för lite har man vatten ska det synas!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Palme_570:

Jag kan coila hela om det är så anledning till coilen är för slangen är jävligt stum inte alls böjvänlig, mycket sämre i det avseendet än tidigare slang.

edit: mindre slang får ni inte då jag redan tycker det är för lite har man vatten ska det synas!

Då är det bara att skaffa mosfetkylare, NB och SB kylare så kommer det bli ett fint chaos av slang oavsett hur mycket du kortar ner det, plus att du får ett kallt mobo som blir mer clockvänligt.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Då är det bara att skaffa mosfetkylare, NB och SB kylare så kommer det bli ett fint chaos av slang oavsett hur mycket du kortar ner det, plus att du får ett kallt mobo som blir mer clockvänligt.

Är det nån som vet om det finn MB kylning till detta mobo än ? ordnat chaos äger fast då ska man också ha massor av sköna färger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Är det nån som vet om det finn MB kylning till detta mobo än ? ordnat chaos äger fast då ska man också ha massor av sköna färger

Det går väl inte att köpa här i europa än så de tror jag knappast

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Det går väl inte att köpa här i europa än så de tror jag knappast

News | EkWaterBlocks Se vad jag hittade ....now get to work

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

News | EkWaterBlocks Se vad jag hittade ....now get to work

De finns ju inte än \o/

"ETA 3-4 weeks."

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

De finns ju inte än \o/

"ETA 3-4 weeks."

Vet, men det är iaf nåt ska bli kul att veta vad vikten blir, om det nu är fullcover eller NB/SB och lösa mosfet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

slangdragning uppdaterad.

Ser mycket bättre ut! tummen upp.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kanske är en dum fråga men hur funkar den att spela på? Får du så fruktansvärt bättre prestanda med 2 processorer (i spel), det är ju trots allt server prollar.

Måste dock medge att den ser brutal ut.

Permalänk
Musikälskare

Gillar inte färgen på vattnet :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Kanske är en dum fråga men hur funkar den att spela på? Får du så fruktansvärt bättre prestanda med 2 processorer (i spel), det är ju trots allt server prollar.

Måste dock medge att den ser brutal ut.

xeons har ingen nackdel gentemot vanliga core i7 i några scenarion så det funkar utmärkt i spel som väntat ,därimot finns det inget spel som nyttjar det utan det är helt enkelt jag måste ha grej bara inget annat
Skillnaden märks inte på något dagligt användande utan endast i benchmarks xD

flashen

nej jag gillar inte färgen på vattnet heller, hade tänkt mig att den såg helt annorlunda ut dessutom skulle den ju va uv känslig namnet "uv red" men det var den ju inte så jag drog som på bilderna in ett vit ljus istället...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Stackars GPU:n ser så liten ut

Permalänk
Medlem

mkt bra att du ändra slangdragningen

Permalänk

Fint med mer coils men är det verkligen lila ? eller är det bara nåt som det ser ut som ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Fint med mer coils men är det verkligen lila ? eller är det bara nåt som det ser ut som ?

nej det är inte lila men det är röd lila så extremt miss-visande är de inte

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Det börjar ju se riktigt bra ut!

Permalänk

Börjar se riktigt snyggt ut fler 470 så är det ju mumsigt värre med vatten på då självklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Börjar se riktigt snyggt ut fler 470 så är det ju mumsigt värre med vatten på då självklart

ett till 470 anländer på måndag åtstår att se när jag sätter vatten på det

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

nu kan du spela dune2000 på max xD

Permalänk
Medlem

hur fik du bort nitarna så snygt??

Visa signatur

MSI mpower, i5 4670k, 32gb Corsair Dominator, gtx 1070, 850w psu, vatenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av kao172:

hur fik du bort nitarna så snygt??

Köp datorn och kolla

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Ser fint ut men varför inte ECC minnen när du har Xeon?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

jasså det var du som köpte det sleevade nätagget, du sålde ditt till en kille va ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kao172:

hur fik du bort nitarna så snygt??

vilka menar du ? Men som vanligt med borrmaskin.

Skrivet av Calle2003:

Ser fint ut men varför inte ECC minnen när du har Xeon?

inget behov / dyrare.

Skrivet av KsKz_91:

jasså det var du som köpte det sleevade nätagget, du sålde ditt till en kille va ?

precis. Blev billigare än att köpa ny sleeve och vertyg för att sleeva själv :S Dock inhandlades verktyg iaf för framtida byggen och eventuella tillkommande kablar.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

vilka menar du ? Men som vanligt med borrmaskin.

inget behov / dyrare.

precis. Blev billigare än att köpa ny sleeve och vertyg för att sleeva själv :S Dock inhandlades verktyg iaf för framtida byggen och eventuella tillkommande kablar.

vänta nu ??? har du köpt detta nätagget färdigsleevat ??? fanns en annons på ett precis likadant på swec

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

vänta nu ??? har du köpt detta nätagget färdigsleevat ??? fanns en annons på ett precis likadant på swec

De är färdig sleevat ja mellanskillnaden mellan att köpa det och sälja mitt var mindre än att köpa sleeva å fixa det själv :S

Han har väl inte tagit bort annonsen än.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

OJ, vad mycket sleeve! Undrar dock vad "main purpose" för denna datorn är? Jag menar, är det bara "show off" eller, för jag har en i7 920 @ 3,2GHz och den går aldrig upp till full load? (i spel, om jag stressar den går den ju självklart upp). Har 3GB ram, samma sak där? Du har alltså.... 14GB och 2 st processorer? xD

Och om du röjer upp sleeven bara lite så får du full pott. Alltså, missförstå mig inte. Älskar sleevade nätagg. men, det kan bli lite för mycket med den tydliga färgen?

Permalänk
Entusiast

Din starcraftförpackning har ramlat ner. Kanske sätta fast det med skruv?

Permalänk

Börjar bli riktigt underbart bort med klisermärkerna på airflow'erna är alltid ett plus i kanten dock gillar skarpt att man ser kablarna också