Permalänk
Medlem

Hur fäster man plexiglas?

Hejsan!
Jag undrar på vilket sätt man fäster plexiglas på insidan av sitt chassi. Är det lim, skruvar eller träplugg?
Jag är nyfiken!
EDIT: Har nu märkt att det är många som vill att jag ska fästa med träplugg. Jag gör det om tillräckligt många vill det och jag har fått tag på ett chassi.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oftast skruv skulle jag nog säga, men det går väl att limma också

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Du får en femma av mig om du fäster det med träplugg

Permalänk
Skrivet av zarklon:

Du får en femma av mig om du fäster det med träplugg

Eller varför inte den här "grymma" datorn?
En grym spel data | Göteborg | Blocket

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

en asus kylling i den datorn kuckeliku

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

du kan sätta det med silikon annars

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Borra hål och popnita kan bli snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Eller varför inte den här "grymma" datorn?
En grym spel data | Göteborg | Blocket

hej nu säjer jag min spel data ge mig en bra bud jag ska åka utomlands efter 4dagar jag bygde data 24000kr kvitto finns ni kan läsa alla delar på nättet först till kvarn (OBS 4 DAGAR MISSA INTE JAG SKA GE DEN BIGLIT )grafickkort--Gainward GeForce 8800Ultra 768MB GDDR3
moderkort--Gigabyte GA-MA790FX-DS5, AMD 790FX, DDR2.
ramminne-4gb-crosshair
alla dator delar är orginal naturligt vis
processor---AMD Phenom 9950 Black Edition Quad-Core.
skräm---Samsung 22" Wide Syncmaster 2232BW.
kylling---ASUS Silent Knight II CPU Cooler,blue li.
hhd----Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2.
klockan----AeroCool GateWatch 2 Svart, 2x5.25" bay. KLOCKA?
tangertbord---Logitech G15 gaming tangentbord USB.
mus---g5000.
lojistick---Saitek X52 PRO Digital Joystick.
cahasi--Antec Nine Hundred Midi Tower Svart.

GRYM STAVNING!

Permalänk
Medlem

Lim, dubbelhäftande tejp eller popnitar, exempelvis.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Obvious troll is obvious..

OnT; Skruv och lim skulle jag nog säga.

Permalänk
Medlem

Här är ett tips, en av mina favoritlösningar. Riktigt snyggt!
http://www.sweclockers.com/galleri/5410-fractal-design-define...

Permalänk
Medlem

Tror ni det skulle se snyggt ut med skruvar eller träplugg på mitt HAF 922?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv skulle jag nog valt att skruva före pop-nitar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Tror ni det skulle se snyggt ut med skruvar eller träplugg på mitt HAF 922?

Fortfarande, den som fäster med träplugg får en femma av mig.

Permalänk
Proffsmobbare

Dubbelhäftande tejp, finns industritejp som är lövtunn och klarar nästan hur mycket tryck som helst.

Lim är dumt om det händer något med plexiglaset, eller om man bara vill byta nyans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Dubbelhäftande tejp, finns industritejp som är lövtunn och klarar nästan hur mycket tryck som helst.

Lim är dumt om det händer något med plexiglaset, eller om man bara vill byta nyans.

Det hade jag inte alls tänkt på. Vet du var man kan köpa?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Laine:

länk till en affär skulle vara najs

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

Mattejp kan också fungera, sitter som fan ibland!

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en snygg lösning där utskuren plåt inte visas eller slippa skruvar, så skulle jag nog säga att klämlist är det bästa valet...

Produkt

Permalänk
Skrivet av emildooooo:

länk till en affär skulle vara najs

Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding

Finns bland annat, ja de skickar till Sverige och är inget problem, har handlat där förut.
Vet dock ej om detta är den tunnaste tejpen men stark är den.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Jag har fäst mitt med dubbelhäftande tejp i hörnen. Håller jättebra !!

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Skrivet av Azuricate:

Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding

Finns bland annat, ja de skickar till Sverige och är inget problem, har handlat där förut.
Vet dock ej om detta är den tunnaste tejpen men stark är den.

hehe farsan har exakt sån dubbelhäftande tejp på jobbet, kan nog säga åt honom att ta med en hem

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Körde med samma dubbelhäftande, men försäkrade mig med lite silvertejb med.

Permalänk
Medlem

Gjorde en simpel chassimod på ett gammalt chassi a la 1998 för ett tag sedan och fäste då plexiglaset med dubbelhäftande monteringstejp.

Permalänk
Medlem

Okej... Hur många ger mig en femma om jag fäster med träplugg?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skickar 10:- om du träpluggar det!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

OJOJOJ! :D:D:D Jag kan bli rik på att träplugga.... Kolla galleriet kommande året och håll detta på minne! Btw, kan ni inte skicka pengarna i ett kuvert via posten, så att det ser extremt komiskt ut

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Notera att inlägg av typen "+1" är emot reglerna.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

popnitar körde jag med, funkade utmärkt, blir snyggt också

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Okej... Hur många ger mig en femma om jag fäster med träplugg?

bakar dig en kaka om du använder träpluggar.

Visa signatur