Permalänk
Cdon.com
Skrivet av JimmieSan:

Frågar igen då ni skippade över detta tydligen

Hej!
K70 = 23/12
KB-460 = Tyvärr obekräftad ifrån tillverkaren.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Önskemål att ni har med som kampanj i julkalendern CDON.

• Synology 213j

• Western Digital Red WD30EFRX 3TB

• World of warcraft Game Card 60 days

• USB minnen

• CDON+ ett års medlemskap

Kan du föra vidare?

// Simon

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av eldidy:

Önskemål att ni har med som kampanj i julkalendern CDON.

• Synology 213j

• Western Digital Red WD30EFRX 3TB

• World of warcraft Game Card 60 days

• USB minnen

• CDON+ ett års medlemskap

Kan du föra vidare?

// Simon

Hej,
Jag har inte full insikt i julkalendern men jag tror den redan är "satt". Men jag för vidare önskemål till kommande kampanjer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
K70 = 23/12
KB-460 = Tyvärr obekräftad ifrån tillverkaren.
Mvh//Andreas

Tackar.
Trist då båda hamnar utanför Xmas 100kr koden, men men inget att göra

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga er vad det är för dolk som sitter på chaten ??

9/10 gånger försvinner dom ich man får inget svar, jävligt frustrerande då i mitt fall gäller det 2000kronor reserverade pengar som ni tar väldigt god tid på er att släppa på ?? Varorna är avbeställda sedan en veckas tid bakåt (en stor konkurrent till er han skicka det till min dörr innan ni ens skickat meddelande om att varorna är packade !!!) Se över eran chat personal, och snälla, ring telia eller någon liknande och be om ett telefon nummer.................... skall man behöva chatta med okunnig personal gällande sina pengar ?

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Rollickz:

Jag måste bara fråga er vad det är för dolk som sitter på chaten ??

9/10 gånger försvinner dom ich man får inget svar, jävligt frustrerande då i mitt fall gäller det 2000kronor reserverade pengar som ni tar väldigt god tid på er att släppa på ?? Varorna är avbeställda sedan en veckas tid bakåt (en stor konkurrent till er han skicka det till min dörr innan ni ens skickat meddelande om att varorna är packade !!!) Se över eran chat personal, och snälla, ring telia eller någon liknande och be om ett telefon nummer.................... skall man behöva chatta med okunnig personal gällande sina pengar ?

Hej,
Jag har skickat vidare denna feedback till berörd avdelning.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej

Har ni möjlighet att prismatcha True Blood - Säsong 1-5 (25 disc) (Blu-ray)? Den kostar 599kr på electroworld och ni tar 949kr.

http://cdon.se/film/true_blood_-_s%C3%A4song_1-5_%2825_disc%2...

http://www.electroworld.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/stor...

Handlar hellre hos er.

MVH

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SexMachine:

Hej

Har ni möjlighet att prismatcha True Blood - Säsong 1-5 (25 disc) (Blu-ray)? Den kostar 599kr på electroworld och ni tar 949kr.

http://cdon.se/film/true_blood_-_s%C3%A4song_1-5_%2825_disc%2...

http://www.electroworld.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/stor...

Handlar hellre hos er.

MVH

Hej,
Tack för feedback. Jag har fört vidare önskemålet.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena, väntar på ett Aerocool Templarius Imperator 850W 80 Plus Silver. Andreas har tidigare meddelat att det skulle komma in i mitten av november men att det sedan blev försenat till 10/12.. alltså idag.. Nu finns det dock inte kvar på CDON.se längre.. Vågar man hoppas på leverans innan jul?

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MacAtax:

Tjena, väntar på ett Aerocool Templarius Imperator 850W 80 Plus Silver. Andreas har tidigare meddelat att det skulle komma in i mitten av november men att det sedan blev försenat till 10/12.. alltså idag.. Nu finns det dock inte kvar på CDON.se längre.. Vågar man hoppas på leverans innan jul?

Hej,
Står för inleverans hos importör, kommer till oss inom några dagar. Är köpbar på site igen inom kort.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

När får ni in Nocs NS400U Flat Cable In-ear with Mic1 for Android - Black?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av slinksteffe:

När får ni in Nocs NS400U Flat Cable In-ear with Mic1 for Android - Black?

Hej!
Fick tyvärr nedan svar ifrån ansvarig:
"Dessvärre finns det inget bekräftat ETA på dessa, tyvärr finns endast den vita i lager"

Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad har hänt med era leveranstider CDON? Förra veckan beställde jag en hårddisk som hade status "Varorna packas" i tre dagar. Nu beställde jag en mus i söndags kväll som fortfarande har status "Mottagen av lagret" trots att det är tisdag eftermiddag. Är det julhandeln som överbelastar?

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk

Jag beställde ett spel av er igår och såg att jag beställt det med faktura när jag ville ha direktbetalning. Hade ni nu haft så att man kunde avboka sin order själv hade jag kunnat avboka det och beställa det med direktbetalning.

Jag kontaktade er igår via er support som ska ta max 24 timmar och jag har nu väntat ett par timmar över denna påstådda tid man ska behöva vänta. Det står att mitt spel är "mottagen av lagret" så det verkar inte hända något där.

Varför har ni inte så att man kan avboka och varför har ni endast support via email när andra företag har telefonsupport så att man kan få hjälp så fort som möjligt.

Ser fram emot ett snabbt svar.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av fragande:

Vad har hänt med era leveranstider CDON? Förra veckan beställde jag en hårddisk som hade status "Varorna packas" i tre dagar. Nu beställde jag en mus i söndags kväll som fortfarande har status "Mottagen av lagret" trots att det är tisdag eftermiddag. Är det julhandeln som överbelastar?

Hej,
Lagret befinner sig under hög belastning, men detta ska inte påverka leveranstiderna nämnvärt. Det kan pga systemoläggning även vara så att statusuppdateringen släpar något och att varan nu har skickats, utan att statusen uppdaterats.
Mvh//Andreas

Skrivet av Swedish Berserk:

Jag beställde ett spel av er igår och såg att jag beställt det med faktura när jag ville ha direktbetalning. Hade ni nu haft så att man kunde avboka sin order själv hade jag kunnat avboka det och beställa det med direktbetalning.

Jag kontaktade er igår via er support som ska ta max 24 timmar och jag har nu väntat ett par timmar över denna påstådda tid man ska behöva vänta. Det står att mitt spel är "mottagen av lagret" så det verkar inte hända något där.

Varför har ni inte så att man kan avboka och varför har ni endast support via email när andra företag har telefonsupport så att man kan få hjälp så fort som möjligt.

Ser fram emot ett snabbt svar.

Hej,
Tack för feedback. Jag har skickat vidare önskemålen till de personer som ansvarar för detta område.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Litet önskemål:

Jag tycker ni ska ha som webhallen.
När ni mottagit en order, så ska det finns en länk/knapp för att kunna själv avboka en beställning så länge den INTE är behandlad och gått ut till plocken.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Är eran hemsida nere?
Kommer inte åt den.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av drotz2000:

Är eran hemsida nere?
Kommer inte åt den.

Hej,
Den var nere en kort stund, ska nu fungera igen.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Tack för feedback. Jag har skickat vidare önskemålen till de personer som ansvarar för detta område.
Mvh//Andreas

Jag beställde spelet klockan fem på kvällen i förrgår och skickade direkt mail till er support när jag såg att man inte kunde avboka en order som inte är kommen till lagret än. Jag fick vänta tills imorse innan jag fick svar av eran kundsupport som sa att spelet nu redan var packat och skickat. Hade man bara kunnat avboka själv eller komma i kontakt med er direkt så hade det kanske gått att fixa.

Skrivet av Toivo83:

Litet önskemål:

Jag tycker ni ska ha som webhallen.
När ni mottagit en order, så ska det finns en länk/knapp för att kunna själv avboka en beställning så länge den INTE är behandlad och gått ut till plocken.

Kunde inte sagt det bättre själv. Hade detta funnits hade jag kunnat avboka och beställa spelet igen på direktbetalning som jag ville.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Fick hem ett corsair obsidian 750D chassi igår med spräckt ruta. Gissar på att det är posten som är skyldig till detta men det är svårt att se då kartongen inte är direkt skadad, men man kan se en inbuktning på kartongen som tyder på att något tungt har stått på den.

Hur går jag tillväga för att fixa detta?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av CusmaR:

Fick hem ett corsair obsidian 750D chassi igår med spräckt ruta. Gissar på att det är posten som är skyldig till detta men det är svårt att se då kartongen inte är direkt skadad, men man kan se en inbuktning på kartongen som tyder på att något tungt har stått på den.

Hur går jag tillväga för att fixa detta?

Hej,
Det var tråkigt att höra. Jag måste hänvisa dig till kundtjänst så hjälper de dig att byta ut den.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Lagret befinner sig under hög belastning, men detta ska inte påverka leveranstiderna nämnvärt. Det kan pga systemoläggning även vara så att statusuppdateringen släpar något och att varan nu har skickats, utan att statusen uppdaterats.
Mvh//Andreas

Inte påverka leveranstiderna nämnvärt tycker jag verkar vara en sanning med modifikation?
Jag beställde ett spel den 1/12, den 2/12 stod det som "varorna packas" IDAG 12/12 fick jag sms från posten om att det lämnats in, 10 dygn för att packa ett spel... Har försökt avbeställa det i en vecka, men det går ju inte eftersom det redan var under packning... Fruktansvärt dåligt system, spelet kommer skickas tillbaka och det blir inga fler beställningar hos cdon.com fören dom bytt ut sitt system.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Discokungen

Jag har hållit på och prata fram om tillbaka med supporten för reklamation av ett av de korten jag beställt av er. Det var coil whine som inte var av denna jord och det var inga problem. Förutom att ni alltid svarade halv fyra på eftermiddagen varje dag så det tog en dag för varje svar (det krävdes typ tio för övrigt). Nu skickade jag det till reklamation och får svaret att jag får pengarna tillbaka för att produkten utgått. Ett Sapphire 290X alltså. Jaha, vad fan då. Får svaret efter många om och men att jag ska beställa igen och kladda. Det har jag inte alls lust att göra. Prata med Klarna och skicka ett kort, det ska inte ta mig en timme om dagen i över en vecka för att få ett ersättningskort. Sen stod det Sapphire 290 i mailet om slutförd reklamation, för 3295, alltså inte samma kort.

Jag skriver här i hopp om att det kan gå utan att jag ska behöva vänta på svar i några dagar till.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Flamso:

Jag har hållit på och prata fram om tillbaka med supporten för reklamation av ett av de korten jag beställt av er. Det var coil whine som inte var av denna jord och det var inga problem. Förutom att ni alltid svarade halv fyra på eftermiddagen varje dag så det tog en dag för varje svar (det krävdes typ tio för övrigt). Nu skickade jag det till reklamation och får svaret att jag får pengarna tillbaka för att produkten utgått. Ett Sapphire 290X alltså. Jaha, vad fan då. Får svaret efter många om och men att jag ska beställa igen och kladda. Det har jag inte alls lust att göra. Prata med Klarna och skicka ett kort, det ska inte ta mig en timme om dagen i över en vecka för att få ett ersättningskort. Sen stod det Sapphire 290 i mailet om slutförd reklamation, för 3295, alltså inte samma kort.

Jag skriver här i hopp om att det kan gå utan att jag ska behöva vänta på svar i några dagar till.

Hej,
Skicka mig ett pm innehållande kund/ordernummer så hjälper jag dig vidare.

Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Skicka mig ett pm innehållande kund/ordernummer så hjälper jag dig vidare.

Mvh//Andreas

Hade fått svar för en halvtimme sen att ni skickar kortet och fixar det! Tack ändå! Skönt att det löste sig!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zlim:

Inte påverka leveranstiderna nämnvärt tycker jag verkar vara en sanning med modifikation?
Jag beställde ett spel den 1/12, den 2/12 stod det som "varorna packas" IDAG 12/12 fick jag sms från posten om att det lämnats in, 10 dygn för att packa ett spel... Har försökt avbeställa det i en vecka, men det går ju inte eftersom det redan var under packning... Fruktansvärt dåligt system, spelet kommer skickas tillbaka och det blir inga fler beställningar hos cdon.com fören dom bytt ut sitt system.

10 dygn? Vad var det för produkt och vad var angiven leveranstid/lagerstatus?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

När kommer Arctic Cooling Accelero Xtreme III i lager? Jag vill överklocka NU!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av orginallinus:

När kommer Arctic Cooling Accelero Xtreme III i lager? Jag vill överklocka NU!

Hej,
Den är tyvärr fortfarnade obekräftad av tillverkaren, inget tillförlitligt leveransdatum finns för tillfället.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Tjena CDON.

När man gör en beställning hos er, låt säga nattetid (varor ifrån julkalendern) och man inser snabbt att det blev fel. Skickar direkt ett mail angående makulering av ordern.

Kan kontaktar er personligen kl 9 på morgonen för att se till så det blev åtgärdat. Hur kan det på några få arbetstimmar vara försent att avbryta orden? Varför kan man inte avbryta den själv inom en viss tid? Eller att ni själva kan avbryta utskicket.

Nu får man istället neka uthämntning på stället. Himla mycket krångel för att få hem en router till rätt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

10 dygn? Vad var det för produkt och vad var angiven leveranstid/lagerstatus?

Call of Duty:Ghost 1-3 dagar leverans :/

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"