Permalänk
Medlem

Beställde lite saker idag när det slog mig att ni borde utöka sortimentet med biltillbehör.

CDON borde börja sälja bilvårdsprodukter. Håll låga priser och snabba leveranser så kommer jag alltid att köpa där.
Finns hur mycket som helst att fylla sortimentet med och allt är i rätt storlek så det enkelt går att skicka iväg med post.

Exempel på produkter..
https://www.google.se/search?q=car+detailing+products&source=...

Permalänk
Medlem

Fult att CDON kör den klassiska modellen där man först höjer priset med ett par hundra kr för att sedan låtsas att man har en bra rea.

De säger att 4670k är på 15% rea när det egentligen inte kostat det pris cdon säger att de rear från sen Juni. De höjer alltså priset på 4670k till 2000kr för att kunna låtsas att 1700kr är 15% rea.

1690kr är förvisso ett bra pris. Men det är fult att låtsas att det normala priset är 2000kr när de inte tagit det priset utan sålt den för 1700-1800kr de senaste månaderna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Fult att CDON kör den klassiska modellen där man först höjer priset med ett par hundra kr för att sedan låtsas att man har en bra rea.

De säger att 4670k är på 15% rea när det egentligen inte kostat det pris cdon säger att de rear från sen Juni. De höjer alltså priset på 4670k till 2000kr för att kunna låtsas att 1700kr är 15% rea.

1690kr är förvisso ett bra pris. Men det är fult att låtsas att det normala priset är 2000kr när de inte tagit det priset utan sålt den för 1700-1800kr de senaste månaderna.

Riktigt uselt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Funkade inte för mig när jag skulle använda den tidigare ikväll, så nu fick jag köpa Super Mario 3D World av Webhallen istället...

Jag använde 50kr koden idag utan problem.
Så ska funka om du inte använt den tidigare då det är en engångskod.

Permalänk
Medlem

Åh herregud vad är det för rutiner ni driver företaget med?? Man beställer en vara som är i lager, ser sen själv att den blivit borttagen från min order...men man får inget meddelande om det som hänt så tydligen måste man själv hålla koll på eran sida för att vara säker på att hinna få sina saker i tid innan jul..................

Ni är jäkligt duktiga på att ta betalt direkt när man beställer det är de aldrig något krångel med men allt annat ska det strulas och bökas med när det gäller er.

Tack för 50:- i kompensation för ordern på över 3000:- precis så det täcker en potentiellt förstörd jul <3

Nu är det slut med inköp hos er och vill ni behålla fler kunder så se över era jävla kommunikationskanaler och kundtjänst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Står för inleverans hos importör, kommer till oss inom några dagar. Är köpbar på site igen inom kort.
Mvh//Andreas

Hej Andreas,
Gäller ett Aerocool Templarius Imperator 850W 80 Plus Silver.. Några nyheter? Jag ser det fortfarande inte på siten tyvärr.

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa två Samsung UE55F8005 TV. Finns det någon kod man kan nyttja här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 997GTS:

Funderar på att köpa två Samsung UE55F8005 TV. Finns det någon kod man kan nyttja här?

2013XMAS för 100:- rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

2013XMAS för 100:- rabatt.

Tack!

Finns det ingen 10% eller 20% kod?

Permalänk
Medlem

Hit skulle man masat sig innan man beställde sig sin egna julklapp. Samsung Galaxy Note 8 till ett smarrigt pris, ett halvårs velande var till ända, beställning lades. Eftersom den stod som lagervara förväntade jag mig någon form av bekräftelse under dagen att den skickats men chi fick jag! Loggade in på cdon.com för att se hur det stod till, "Mottagen av lagret"... okej! Fanns inte med bland förklaringarna över era leveransstatusar utan google ledde mig hit. Läsningen här, cdon:s facebooksida och deras senare omdömmen på prisjakt har talat om för mig att jag varit duktigt naiv.

De där 700:- som jag pengamässigt tjänar på att köpa plattan från er kommer jag nog sannerligen få fan för sinom tid. Vad gäller er support på cdon så blir jag nästan mörkrädd över hur blåst jag varit idag. Chat, brevduva och formulär. Måtte fan sakerna vara hela när de anländer.

Första och absolut sista gången jag handlar från er på cdon tyvärr. Jag har lärt mig både för egen del och för andras vad ordentlig support är värd. Jag är så jävla bitter nu, mest på mig själv! Så jävla bitter att jag uppriktigt ska avråda folk att handla från er då näthandel kommer på tal. Största argumentet kommer vara eran support..

Permalänk

Om du ångrar köpet (det går inte att häva via cdon) så kan du bara returnera försendelse istället för att hämta ut paketet.

då kommer du få tillbaka dina pengar och kunna handla där du får bättre support

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MacAtax:

Hej Andreas,
Gäller ett Aerocool Templarius Imperator 850W 80 Plus Silver.. Några nyheter? Jag ser det fortfarande inte på siten tyvärr.

Hej,
Jag har ställt ut en leveransförfrågan, återkommer så fort jag fått svar!
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Hit skulle man masat sig innan man beställde sig sin egna julklapp. Samsung Galaxy Note 8 till ett smarrigt pris, ett halvårs velande var till ända, beställning lades. Eftersom den stod som lagervara förväntade jag mig någon form av bekräftelse under dagen att den skickats men chi fick jag! Loggade in på cdon.com för att se hur det stod till, "Mottagen av lagret"... okej! Fanns inte med bland förklaringarna över era leveransstatusar utan google ledde mig hit. Läsningen här, cdon:s facebooksida och deras senare omdömmen på prisjakt har talat om för mig att jag varit duktigt naiv.

De där 700:- som jag pengamässigt tjänar på att köpa plattan från er kommer jag nog sannerligen få fan för sinom tid. Vad gäller er support på cdon så blir jag nästan mörkrädd över hur blåst jag varit idag. Chat, brevduva och formulär. Måtte fan sakerna vara hela när de anländer.

Första och absolut sista gången jag handlar från er på cdon tyvärr. Jag har lärt mig både för egen del och för andras vad ordentlig support är värd. Jag är så jävla bitter nu, mest på mig själv! Så jävla bitter att jag uppriktigt ska avråda folk att handla från er då näthandel kommer på tal. Största argumentet kommer vara eran support..

Jag ser inte ditt problem? Gnälla bara för att? Det är jul, tro inte att du kan få din vara samma sekund du trycker på beställ. Cdon säljer oerhört mycket grejjer och de jobbar nog för högvarv.

Cdon har en bra support om ni bara provar, trött på allt gnäll om massa trams nu!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MacAtax:

Hej Andreas,

Hej!
Leverantör hade skjutit upp leveransen pga "kaos mycket" att göra på lagret. Kommer till oss på Torsdag!
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Firemeat:

Hur länge kommer priset på Asus gtx 780 va kvar och hur snabbt får man dä?

Hej!
Nu får du även med Battlefield 4, på köpet, vid köp av Asus GTX 780, GTX780-DC2OC-3GD5
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

ja kanske är dum i huvudet men på orderstatusen står det 2 st? Varför står det så?

Faktura xxxxxxxx - Mottagen av lagret

Senast uppdaterad: 2013-12-17
Artikelnummer Titel Antal Pris Summa
5022046593 AMD FX-6300 X6 3.5GHz Socket AM3+ Boxed 1 902 kr 902 kr
5023495287 DDR3-DIMM1600 G.Skill Ripjaws Gaming - DDR3 1600 Mhz - 2 x 4GB OBS FYNDVARA 1 581 kr 581 kr
0000000900 Fraktavgift 1 29 kr 29 kr

Faktura xxxxxxxxxxxxx - Mottagen av lagret

5022384417 Asus M5A97 R2.0 AMD 970 4xDDR3 CrossFireX Socket AM3+ ATX 1 635 kr 635 kr

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

ja kanske är dum i huvudet men på orderstatusen står det 2 st? Varför står det så?

Faktura xxxxxxxx - Mottagen av lagret

5022046593 AMD FX-6300 X6 3.5GHz Socket AM3+ Boxed 1 902 kr 902 kr
5023495287 DDR3-DIMM1600 G.Skill Ripjaws Gaming - DDR3 1600 Mhz - 2 x 4GB OBS FYNDVARA 1 581 kr 581 kr
0000000900 Fraktavgift 1 29 kr 29 kr

Faktura xxxxxxxxxxxxx - Mottagen av lagret

5022384417 Asus M5A97 R2.0 AMD 970 4xDDR3 CrossFireX Socket AM3+ ATX 1 635 kr 635 kr

Antar att du menar RAM-minnena? Isf. är det för att det är två stickor med 4GB var, 8 GB totalt dvs.

Permalänk

Ja menar fakturor..

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 997GTS:

Tack!

Finns det ingen 10% eller 20% kod?

2013XMAS fungerar inte för mig. Ligger lite över 500kr men tydligen vill den inte.

Permalänk
Medlem

Andreas som förslag på mellandagsrean detta året kan ni ha 10 procent på alla tv-apparater.

:D:D

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har försökt kontakta er och tretti.se men inte fått något svar. Jag vill avbeställa order 41742554. Det står på eran hemsida " Vid beställning träffas avtal om köp först när Tretti bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse via e-post." jag har inte fått något mail från tretti.se alls om att man mottagit min order. Jag har inte fått någon faktura från klarna samt att produkten jag beställde nu är borta från både eran och tretti.se´s hemsida. Så nu har jag köpt produkten hos en annan handlare och önskar avboka min order.

Snälla ge mig någon form av respons på att mitt mail nått fram.

MVH

Micke

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SexMachine:

Hej

Jag har försökt kontakta er och tretti.se men inte fått något svar. Jag vill avbeställa order 41742554. Det står på eran hemsida " Vid beställning träffas avtal om köp först när Tretti bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse via e-post." jag har inte fått något mail från tretti.se alls om att man mottagit min order. Jag har inte fått någon faktura från klarna samt att produkten jag beställde nu är borta från både eran och tretti.se´s hemsida. Så nu har jag köpt produkten hos en annan handlare och önskar avboka min order.

Snälla ge mig någon form av respons på att mitt mail nått fram.

MVH

Micke

Hej,
Jag pratar med kundtjänst och ser till så att ordern avaktiverats.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Kan ni ersätta dagens högtalare i julkalandern med den svarta så man hinner få klart alla julklappar?

Permalänk
Medlem

Köpte Assassin's Creed IV Black Flag (PC) för 199 kr. Synd att det inte är en kod till Origin. Hade man kunnat spela nu istället för att vänta på en skiva.

Permalänk

Jag har fått trassel med er ärendehantering och upplever att jag inte får tillfyllest svar på ett pågående ärende. Idag försvann all historik på "Mina ärenden" där bl a ingår en Corsair H80i vilken ju återkallades av Corsair. Den är inskickad till CapTech och jag skulle återkomma 131216 om inget hänt/hörts. Vad står på????Jag upplever "God dag! Yxskaft!" i ärendet. Jag kan av förklarliga skäl inte ge ursprungligt ärendenummer då det är borta i o m att ärendesidan är rensad. Nyskapat ärendenummer F9535764AE.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Surgubben:

Jag har fått trassel med er ärendehantering och upplever att jag inte får tillfyllest svar på ett pågående ärende. Idag försvann all historik på "Mina ärenden" där bl a ingår en Corsair H80i vilken ju återkallades av Corsair. Den är inskickad till CapTech och jag skulle återkomma 131216 om inget hänt/hörts. Vad står på????Jag upplever "God dag! Yxskaft!" i ärendet. Jag kan av förklarliga skäl inte ge ursprungligt ärendenummer då det är borta i o m att ärendesidan är rensad. Nyskapat ärendenummer F9535764AE.

Hej,
Jag skickar vidare detta till kundtjänst och ber dem kontakta dig snarast.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ordernummer: 41853882

Har stått att ordern är mottagen av lagret i snart 72 timmar, är det något fel eller har ni mycket att göra på lagret helt enkelt? Isåfall förstår jag ju förseningar såhär innan jul. Tacksam för svar.

Visa signatur

3600X - Asus B450i - G.Skill 32GB Trident Z 3600MHz - MSI 5700XT Mech OC - Fractal Define Nano S - Samsung 970 EVO 500 GB - Corsair SF600 Platinum - Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Gaurii: Samma sak här.

Beställde en Nexus 7 i söndags, nu har det stått mottagen av lagret i 3 dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Gaurii: Samma sak här.

Beställde en Nexus 7 i söndags, nu har det stått mottagen av lagret i 3 dagar.

Ni kan nog räkna med att det inte kommer komma några saker innan jul iaf. Om man läser lite cdon omdömmen från förra året den här tiden så är det inte många saker som kommer fram i tid trots deras julgranssymbol på prisjakt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Ni kan nog räkna med att det inte kommer komma några saker innan jul iaf. Om man läser lite cdon omdömmen från förra året den här tiden så är det inte många saker som kommer fram i tid trots deras julgranssymbol på prisjakt..

Rätt så dåligt av dom isåfall. Menar, okey att posten kan sega ner lite dessa tider, men nu har ju varan inte ens lämnat lagerhyllan. Dom lär väll anpassa personalstyrkan efter behov tycker man? Aja, man får väl skylla sig själv som beställer så sent, fast å andra sidan lovar dom frakt innan jul om man beställer före 19: onde.

Visa signatur