Alternativ till CM Silent Pro M 500W?

Permalänk

Alternativ till CM Silent Pro M 500W?

Tja!

Utav ren nyfikenhet undrar jag om ni känner till några alternativ till Cooler Master Silent Pro M 500 watt?
Jag vill såklart ha ett modulärt kvalitetsnätaggregat på drygt 500W till rimligt pris. De 700 spänn som CM-agget betingar är ett bra pris, men jag undrar ändå om det finns alternativ?

Permalänk
Medlem

Typ inte, Ocz har 2 billiga modulära nätagg men jag är tvivlar på att dom skulle vara lika bra som Silent Pro.
Antec, Cougar och Be-Quiet har nätagg först vid 800-900kr som skulle kunna konkurrera annars är det 1000kr+ som gäller och då får man ett ganska mycket bättre agg än Silent pro som har några år på nacken då den tampades med Corsairs populära HX 520/620w modeller.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Corsair HX 520 och är mycket nöjd med det. Nu har jag visserligen ingen monster-rigg, har bara en Athlon II X4 630 2.8GHz och kör än så länge på det inbyggda grafikkortet i mitt 785G-moderkort, men detta nätagg är oerhört tyst kan jag lova. Och komponenterna det är byggt av ska visst vara av mycket hög kvalitet, såvitt jag har läst.

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanuvas:

Jag har ett Corsair HX 520 och är mycket nöjd med det. Nu har jag visserligen ingen monster-rigg, har bara en Athlon II X4 630 2.8GHz och kör än så länge på det inbyggda grafikkortet i mitt 785G-moderkort, men detta nätagg är oerhört tyst kan jag lova. Och komponenterna det är byggt av ska visst vara av mycket hög kvalitet, såvitt jag har läst.

Även om HX520 inte är högljudt i idle så finns det bra mycket tystare alternativ idag och Silent Pro är tystare men i övrigt av något sämre kvalitet. Dock fortfarande ett bra nätagg och kanske det mest prisvärda idag.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag har själv beställt ett OCZ ModXStream Pro 500W som kostar 495kr på Webhallen just nu, riktigt bra pris på det.
OCZ ModXStream Pro 500W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Får överlag bra omdömen så är ett riktigt bra köp.
Test av OCZ ModXStream Pro OCZ500MXSP 500W, Test OCZ ModXStream Pro OCZ500MXSP 500W - Nätaggregat