Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

systematerstallning i ubuntu

Permalänk
Medlem

systematerstallning i ubuntu

jag gjorde en regclean grej i xp och efter det var det nan systemfil som fuckade sa jag inte kan starta upp datorn. gar inte reparera windows da det inte gar att boota fran win xp skivan. sa min enda chans att fa igang datorn nu verkar vara ubuntu live cd. sa nu undrar jag om det finns nan form av systematerstallning som kan aterstalla harddiskarna fast man kor fran cd, maste finnas nat man kan gora at saken, eller? ge mig lite tips! tack!

Permalänk
Medlem

Varför går det inte att boota från windowskivan, har du satt den som första bootenhet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

jag vet faktiskt inte, det ar nat valdigt konstigt med den har datorn. nar den bootar och sager "tryck valfri knapp for att boota" sa hanger den sig nar man trycker nat. darfor kan jag varken reparera eller formatera. det har inget med harddisken att gora da jag testat typ 4 olika harddiskar. linux ar dock inga problem att installera men jag kan inte kora linux heller da det inte gar att styra drivrutiner till den pa linux sa jag maste verkligen gora systematerstallning