Permalänk
Medlem

Nätaggregat för min dator

Hej

Jag är ute efter ett nätagg som passar detta system. Jag har kollat runt lite på vad som kan krävas men är inte helt säker på hur mycket jag behöver. Jag vill ju inte köpa ett för klent nätagg men samtidigt vill jag inte köpa ett overkill i onödan

Processor: AMD Phenom2 X6 1090T BE
Processorkylare: Noctua NH-U12P SE2
Moderkort: Asus M4N98TD EVO SLI
Minne: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Grafikkort: 2 stycken Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC
Hårddisk: 500GB SATA2 7200rpm
Chassi: Antec Nine hundred
DVD-brännare: Samsung DVD 22X SATA

Ett modulärt hade varit att föredra men det är inget krav. Jag är mycket tacksam för alla svar och råd jag får

Permalänk
Medlem

Detta blir helt utmärkt, jag har ett själv och kunde inte bli mer nöjd! https://www.inet.se/artikel/6909509/be-quiet-dark-power-pro-p...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jo det såg defenitivt trevligt ut . Och 750 watt är det jag ska satsa på då eller?

Permalänk
Medlem

På tok för dyrt närdel, kör på denna istället
Cougar CM 700W 80+ Bronze - Inet.se
Effektskillnaden kommer du inte märka av eller behöva, samtidigt som du sparar en 500-lapp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanslar:

Och 750 watt är det jag ska satsa på då eller?

Nja, din dator kommer ju uppskattningsvis att dra runt 250W, så 750W är ju aningen overkill. Satsa på ett 400W eller mer så klarar du dig fint. Om du tänker köra SLI med två GTX 460 så är 500-600W att rekommendera.

Edit: Kanske ska ge någon rekommendation också Du kan egentligen välja vilket nätagg som helst från Inet. Jag har inte lagt märke till det förrut, men de verkar sälja enbart bra märken nu för tiden. Corsair är alltid ett säkert val, och Cougar och be quiet! är också bra. Fractal Design är helt ok om du vill komma lite billigare undan, och FSP om du vill få det ännu billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Nja, din dator kommer ju uppskattningsvis att dra runt 250W

250W i load med två GT460?? Det låter lite väl optimitiskt...

650W eller mer hade jag nog personligen kört - om inte annat lär inte ett mindre agg ha de kontakter som behövs, om man vill slippa adaptrar överallt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

250W i load med två GT460?? Det låter lite väl optimitiskt...

Hoppsan, missade att han skulle ha två. Som tur är så skrev jag också vad han skulle satsa på om han kör med två, så förhoppningsvis var det ganska självklart att jag missat det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sergeant44:

På tok för dyrt närdel, kör på denna istället
Cougar CM 700W 80+ Bronze - Inet.se
Effektskillnaden kommer du inte märka av eller behöva, samtidigt som du sparar en 500-lapp.

På tok för dålig nätdel. Denna Corsair HX 750W 80+ - Inet.se presterar betydligt bättre för bara 300 mer. Längre garanti, högre effektivitet, lägre rippel och bättre komponenter. ;):)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jo det var corsairs nätagg jag hade kollat på innan. Och jag kan inte säga att jag varit missnöjd med mina andra nätagg från dem. Men tack så mycket för alla svar

Permalänk
Medlem

Eller
Fractal Design Newton R2 650W

Den fick väldigt bra betyg i Sweclockers egna test ("Rekomenderas") Nätaggregat i mellanklassen

och kostar under tusenlappen,

Fast det verkar som det bara medföljer 2st 6pin kablar, så man får köpa 2 till för jag antar att GTX460 behöver 2 per kort

Permalänk
Medlem

Satt och kollade runt innan lite på webbhallen och hittade då Ocz powersupply, någon som vet hur dessa presterar? ex-->
WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

Visa signatur

i5 2500k / MSI P67A-GD55 / 4gb Corsair xms3 / Radeon 6950 / Xfx 750w / allt istoppat i en låda som kallas Fracal design r3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sviiid:

Satt och kollade runt innan lite på webbhallen och hittade då Ocz powersupply, någon som vet hur dessa presterar? ex-->
WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

Det är okej för dom pengarna men inget jättebra nätagg som tex Corsair som kör över det elektronikmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Det är okej för dom pengarna men inget jättebra nätagg som tex Corsair som kör över det elektronikmässigt.

Okey tack för hjälpen

Visa signatur

i5 2500k / MSI P67A-GD55 / 4gb Corsair xms3 / Radeon 6950 / Xfx 750w / allt istoppat i en låda som kallas Fracal design r3