Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

NYA MSI GX660 Finns de någon dator som slår denna i Overall Prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

De är målat på tangenterna så de är bara att nöta ut dom genom att sätta sig ner och hardcore game'a ett bra tag så är highlighten borta sen.

Ah okej, surt. Verkar iaf vara den mest prisvärda laptopen med 6gb ram för tillfället, så får bli en sådan. Borde väl hålla för spel och dylikt i en två - tre år iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Con90:

Ah okej, surt. Verkar iaf vara den mest prisvärda laptopen med 6gb ram för tillfället, så får bli en sådan. Borde väl hålla för spel och dylikt i en två - tre år iaf.

Kanske inte helt befogat att välja bort en dator bara för att fyra av tangenterna har röda märken på sig. Då tycker jag det är värre att alla tangenterna inte sitter där de ska.

/Ash

Permalänk
Medlem

Har hört att ljudet på denna laptop är ruggigt bra. har ett logitech g35 på väg hem till mig men frågan är om man ska köra på att headset utan inbyggt ljudkort. Vad tycker ni som äger denna dator?

E: Blir datorn snabbt jättevarm? har ni isf något förslag på kylplatta som passar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob14:

Har hört att ljudet på denna laptop är ruggigt bra. har ett logitech g35 på väg hem till mig men frågan är om man ska köra på att headset utan inbyggt ljudkort. Vad tycker ni som äger denna dator?

E: Blir datorn snabbt jättevarm? har ni isf något förslag på kylplatta som passar?

Hade du läst "tråden" hade du kunnat läsa att datorn inte alls blir så varm!

Permalänk
Medlem

Kan någon avra snäll och kolla på black ops påd enna sida för att se att datorn klarar det Can You Run It?

Permalänk
Skrivet av Jacob14:

Kan någon avra snäll och kolla på black ops påd enna sida för att se att datorn klarar det Can You Run It?

Jag har en GX740 och den är nästan identisk i prestanda, jag maxar inställningarna förutom kantutjämning på Black Ops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

Kan någon avra snäll och kolla på black ops påd enna sida för att se att datorn klarar det Can You Run It?

Jag vann en gx660-404
I5
5870
4gb ram
15,6 skärm

Den ligger på 60 fps stabilt i black ops

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

K, tackar för svaren! Blir en sådan här laptop då

Permalänk
Medlem

Orkar inte starta en ny tråd så tänkte bara fråga snabbt,

Hur stor skillnad blir det på spelandet om han har en i7 processor eller en i5, är inte super high på det.
skulle va tacksam för svar

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Skrivet av Theiaod:

Orkar inte starta en ny tråd så tänkte bara fråga snabbt,

Hur stor skillnad blir det på spelandet om han har en i7 processor eller en i5, är inte super high på det.
skulle va tacksam för svar

Ingen skillnad öht, max 1-2fps. Sweclockers hade en artikel om det får ett par månader sen där dom jämförde processorer och det visade sig att processorn spelade nästan ingen som helst roll så länge processorn inte är uråldrig.

Permalänk
Medlem

Någon som kan berätta hur ni upplever skärmen på gx660? Webb, film, bleeding, betraktningsvinklar...Hur blir det om man sänker upplösningen och inte kör i den "rätta" upplösningen? Känns ju gött med så hög upplösning i windows, men fps i spel lär ju bli lite lidande?

Modellen har ju utgått i tex inets sortiment, finns det - eller kommer det - en ersättare? Eller är det kanske bara Inet som valt att inte fortsätta sälja den måntro? GT663 finns ju men är märkbart dyrare. Är väl bara grafikkortet som skiljer och prestandan är ju likvärdig.. Det är väl 2 hd-platser i bägge varianterna?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Någon som kan berätta hur ni upplever skärmen på gx660? Webb, film, bleeding, betraktningsvinklar...Hur blir det om man sänker upplösningen och inte kör i den "rätta" upplösningen? Känns ju gött med så hög upplösning i windows, men fps i spel lär ju bli lite lidande?

Modellen har ju utgått i tex inets sortiment, finns det - eller kommer det - en ersättare? Eller är det kanske bara Inet som valt att inte fortsätta sälja den måntro? GT663 finns ju men är märkbart dyrare. Är väl bara grafikkortet som skiljer och prestandan är ju likvärdig.. Det är väl 2 hd-platser i bägge varianterna?

WEBHALLEN.com - Hårdvara - Datorer - Bärbara - Hem
bara väja en som passar din budget

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Tidigare hade jag tänkt lira med denna på en 21.5" skärm. (BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED - Inet.se) Men efter att ha sett lite smått o gott om denna funderar jag på om det verkligen är värt? Vad tycker ni?

Permalänk

GX660-404NE

Någon som vet huruvida upplösningen är? Står nämligen 1366 x 768 på både Pccity samt Elgiganten..

och på GX660-266 är det full HD.. bor i Norge och priset på 404an är så prisvärt att jag lika gärna skulle kunna köpa den här än att köpa den via postorder och inte se den förens man är på hemgång igen..

mvh
Max

Permalänk
Medlem

GT663-486

Kapar tråden lite!

Hittade denna precis:

WEBHALLEN.com - MSI GT663-486 - Core i7 740QM / 8GB / 500GB / 15.6" TFT / GF GTX460M / Win 7 HP

Specifikationerna är ju riktigt grymma med tanke på det låga priset! Men jag saknar två uppgifter. 1) Hastighet på hårddisken (antar att det är 7200 rpm) och 2) upplösning. Är det Full HD känns det som ett självklart köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andchi:

Kapar tråden lite!

Hittade denna precis:

WEBHALLEN.com - MSI GT663-486 - Core i7 740QM / 8GB / 500GB / 15.6" TFT / GF GTX460M / Win 7 HP

Specifikationerna är ju riktigt grymma med tanke på det låga priset! Men jag saknar två uppgifter. 1) Hastighet på hårddisken (antar att det är 7200 rpm) och 2) upplösning. Är det Full HD känns det som ett självklart köp!

Grymt den där är man ju inte dåligt sugen på.

Men nu har väl det den här datorn funnits ute ett tag. Finns det något nyare grafikkort till bärbara datorer som är bättre? eller när väntas ett nytt komma.

Permalänk
Medlem

Kapar tråden här med en fråga.
Har MSI gx740 men hitta inte rätt skruvmejsel att använd vid borttagning av hårddisk.
Någon som har koll på vilken, skruvmejselns "rätta" storlek som man skall använda.
Skall byte till en SSD.
Har 2 instrument satser, men inget fungerar.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av roundhat:

Grymt den där är man ju inte dåligt sugen på.

Men nu har väl det den här datorn funnits ute ett tag. Finns det något nyare grafikkort till bärbara datorer som är bättre? eller när väntas ett nytt komma.

MSI GT663 GTX 460 - Inet.se verkar ha full HD. men är dock i5 i denna? Den heter jue samma? eller?

E: Grafikkortet på den där verkar jue inte vara i närheten av ett hd 5870 mobility?

Permalänk
Skrivet av andchi:

Kapar tråden lite!

Hittade denna precis:

WEBHALLEN.com - MSI GT663-486 - Core i7 740QM / 8GB / 500GB / 15.6" TFT / GF GTX460M / Win 7 HP

Specifikationerna är ju riktigt grymma med tanke på det låga priset! Men jag saknar två uppgifter. 1) Hastighet på hårddisken (antar att det är 7200 rpm) och 2) upplösning. Är det Full HD känns det som ett självklart köp!

Jag köpte den på under DreamHack till ett mycket bra pris då de hade använt den dagen före i nån turnering. Nu verkar den vara borttagen från webhallen och prisjakt.

Ja, det är 7200rpm disk och 1920x1080 upplösning på skärmen. Jag är dock lite besviken på datorn, den är väldigt plastig och kvalitetskänslan är överlag låg. Hade det inte varit så bra pris på den hade jag köpt en ASUS G73 eller G53 istället.

Jag hade hoppats på att kunna köra Starcraft 2 på max utan kantutjämning men det går inte när det hettar till lite. Jag har iof inte gjort en ren windows installation på den så det ligger ju en massa "skräp" som följer med i den men så mycket borde det inte göra.

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk

Hej, tänkte höra om fler har fått problem att spela upp musik via optisk kabel, blir som ljudet hackar till lite då o då. Detta problem existerar inte när man kör med vanliga analoga kablar till förstärkaren. Sen så funkar ljudet helt utmärkt när man spelar upp film i bl.a. VLC samt Media Player Classic.

Ljudproblemet gällande musiken gäller alla spelare (VLC samt Winamp) och alla möjliga inställningar jag prövat hittills i både programmen och förstärkaren.

Modellen är: 069NE

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bertil_starfight:

Jag hade hoppats på att kunna köra Starcraft 2 på max utan kantutjämning men det går inte när det hettar till lite.

gtx 460m presterar ju sämre men inte mycket sämre än mobility radeon 5870 som sitter i gx660'in som jag precis beställt hoppas att prestationsproblemet där är nvidia relaterat eller innefattar "max" i sc2 några extrema max detaljer (Ultra osv) som tillochmed hackar på värsting stationära datorer?

Visa signatur

Input text here

Permalänk
Medlem

Sa var den bestalld. Kopte till extra ram sa jag har 6gb, samt sa far jag med en mus, skydd for tangentbordet och en HDMIkabel for 9000, fin fint. Har varit utan en riktig dator i 4 manader och har en hel del ledig tid nu sa har ska det spelas