Seagate, Western Digital och Hitachi bildar forskningsgrupp

Permalänk
Medlem

SSD är varken stort eller nytt. När man jämför marknadsandelar så är i mitt tycke det rätta att jämföra hur stor del av del av totala lagringsmängden respektive teknik står för.
Tex en dator utrustad med 60GB SSD och 1,5TB HDD.
HDD står för 96% av lagringskapaciteten och SSD får nöja sig med ynka 4%.
Eftersom de flesta datorer inte har någon SSD så har jag svårt att tro att SSD når upp till 1% av marknadens totala lagringsvolym i dagsläget.

En annan sak som slår mig av att läsa alla kommentarerna är att ju mindre kunskap om SSDs långa historia, desto säkrare uttalanden om hårddiskens omdelbara död.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

En annan sak som slår mig av att läsa alla kommentarerna är att ju mindre kunskap om SSDs långa historia, desto säkrare uttalanden om hårddiskens omdelbara död.


Jepp! Och brister i kunskapen om hårddiskens historia underlättar inte precis heller...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."