Permalänk
Medlem

GT 240 som PhysX kort

Tja!

Jag kommer innom en snar framtid få ett GT 240 (en vän ska uppgradera sin dator och då kommer det kortet bli över helt enkelt).
Jag tänker köra det som ett "physx kort" som kompletterar mitt 460.
¨
Frågan är då: Är det bara att stoppa in kortet och via nvidias kontrollpanel säga att 240:n ska vara ett "physx kort" eller ska man installera något speciellt?

Tack för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vitamin:

Tja!

Jag kommer innom en snar framtid få ett GT 240 (en vän ska uppgradera sin dator och då kommer det kortet bli över helt enkelt).
Jag tänker köra det som ett "physx kort" som kompletterar mitt 460.
¨
Frågan är då: Är det bara att stoppa in kortet och via nvidias kontrollpanel säga att 240:n ska vara ett "physx kort" eller ska man installera något speciellt?

Tack för svar!

XFX Geforce GT 240 512MB GDDR3 (550Mhz), DVI, VGA, HDMI, PCIe, spel

Isåfall undrar jag samma sak.

Permalänk
Medlem

Ja det är bara att ställa in i Nvidias kontrollpanel. Men det får självklart inte sitta någon sli-brygga på physx-kortet.

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daffas77:

Ja det är bara att ställa in i Nvidias kontrollpanel. Men det får självklart inte sitta någon sli-brygga på physx-kortet.

Tackar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daffas77:

Ja det är bara att ställa in i Nvidias kontrollpanel. Men det får självklart inte sitta någon sli-brygga på physx-kortet.

Kan jag göra samma sak med mitt GT 240 512 MB GDDR5 och köra som physx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av agent57:

Kan jag göra samma sak med mitt GT 240 512 MB GDDR5 och köra som physx?

Japp

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd

blir det bra då