Permalänk
Medlem

Bränna osx skiva

Hej!

Tänkte dualboota min dator med windows 7 och osx snow leopard, men har redan fastnat på första steget.. att bränna skivan..

Osx är i dmg.. Nero verkar vägra att bränna detta, har provat att konverterat till iso och bränna men nero säger att filen är för stor.. Hopp ok.. Det gick att bara öppna isofilen med nero direkt o bränna, inte att gå genom nero burning rom så man kan ta bort alla relax restrictions som kanske kan vara anledning att det inte gick att boota.... Hopp tänkte jag, försökte hitta ett annat program som kunde bränna det, hittade imgburn... brände ut det... men gick inte o boota..

Vill helst inte att slösa fler dual layer skivor, dom är rätt dyra så nu vill jag verkligen få ordning på det..

Är det någon annan som brännt ut en dmg fil eller osx över huvudtaget och fått det att fungera?

Tackar för svar

Permalänk
Medlem

power iso funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbn:

power iso funkar

när ja öppnar filen i power iso o vill bränna den så säger den att filen är 760mb helt plötsligt?
känns konstigt..

Permalänk

Question How to burn Mac OS X v10.5 Leopard.dmg file? - Mac Help Forums

"I have now burned it to DL DVD using UltraIso on windows pc, the dmg file burned to disk succesfully and I could boot from the leopard install dvd"

Hört talas om Google?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Question How to burn Mac OS X v10.5 Leopard.dmg file? - Mac Help Forums

"I have now burned it to DL DVD using UltraIso on windows pc, the dmg file burned to disk succesfully and I could boot from the leopard install dvd"

Hört talas om Google?

Har googlat mycket men kanske inte gick så bra då

Men när jag vill bränna dmg filen med ultraiso så säger den att filen är större än 4gb och "switch to udf dvd format?" Går det att boota med udf med tro?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Sålänge skivan är startbar så går det ja..

Vad menar du med det? Det är dvd+R DL skivor.. Ska man behöva göra skivan startbar?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av claymann:

när ja öppnar filen i power iso o vill bränna den så säger den att filen är 760mb helt plötsligt?
känns konstigt..

den kanske bara hittar bootcamp delen på skivan? tänk på att os x installationen har ett filsystem som inte windows kan läsa.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

den kanske bara hittar bootcamp delen på skivan? tänk på att os x installationen har ett filsystem som inte windows kan läsa.

ja, fick en tanke på att de kunde vara så.. men hur vet jag då att det kommer fungera med att bränna med ultraiso.?

Kanske man behöver göra om dmg filen så att alla filer syns och bränns rätt på skivan? eller skall det bara vara o bränna med ultraiso?

Edit: o e de 100 att det går o boota i udf format?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Efter vad jag har förstått, är det enda sättet att köpa OS X att köpa det på skiva, och i så fall finns det ju inget behov av det här brännandet. Därför anser jag att trådskaparen antyder innehav av piratkopierat material, vilket bryter mot § 7 i reglerna. Det betyder att jag måste låsa tråden, men om jag har missuppfattat något, låser jag givetvis upp igen.

*tråd låst*

Jag vill även påminna om att bumpning är förbjudet. Tänk på det i fortsättningen för att undvika att trådar blir låsta av den anledningen.