Bästa spelet genom tiderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cope:

Frågan är lika omöjlig som alltid och folk borde fråga efter en top10 eller top20 lista istället
Shadow of the Colossus skulle finnas med på den listan

det är upp till dig själv om du vill göra en top 10 eller om du vet precis vilket din favorit är

Permalänk
Skrivet av 88viper88:

Finaly Fantasy 7

Håller med! Det är det bästa RPG-spelet jag spelat. På strategisidan är nog min favorit Command & Conquer: Tiberian Dawn.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Alltså man har ju spelat fruktansvärt många spel igenom tiderna, resan har varit rolig, Men där finns alltid spel som har hängt sig fast ordentligt i minnet, för mig själv så har det varit, Diablo och World of Warcraft. Två spel som jag fortfarande spela efter alla dessa åren. Självklart får vi inte glömma Oblivion heller:)

Permalänk
Medlem

Bästa är nog Metal Gear Solid till PSX.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

journey to siliius till nes. inge spel kommer någonsin fånga mitt uppmärksamhet som det...efter det blir det wow. 150 dagar effektiv speltid säger sitt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ingen verkar ha nämnt Deus Ex eller System Shock. Vet inte om de är bäst... men galet bra iaf.

Sen förstår jag inte riktigt vad alla såg i Mafia 1. Det spelet hade otroligt mycket dåliga saker rent spelmekaniskt. Det enda som var bra var att det byggde mycket kring story. Sen gillar alla maffian... lite som att alla gillar pirater och ninjor.

Visa signatur

//Bacon