Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Vet inte om ni har hört det men bilarna på banan representerar inte resultaten de får. Alla tider som visas etc är inte bilarna som kör på banan.

Alla bilar man ser i spelet är fake så att säga. Bilarnas varv spelar ingen roll eftersom de är inte knutna till tiderna. Det helt enkelt att när du kör så kör du med AI som bara skall vara där för syns skull och inte göra riktiga varv.

Tycker det är riktigt synd.

Riktigt synd och fult om det är så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Vet inte om ni har hört det men bilarna på banan representerar inte resultaten de får. Alla tider som visas etc är inte bilarna som kör på banan.

Alla bilar man ser i spelet är fake så att säga. Bilarnas varv spelar ingen roll eftersom de är inte knutna till tiderna. Det helt enkelt att när du kör så kör du med AI som bara skall vara där för syns skull och inte göra riktiga varv.

Tycker det är riktigt synd.

Det står om detta längre upp på samma sida som du postade på, inklusive länk till CM:s forum.
Även om jag tyckte mig märka det själv (liksom många andra) verkar CM inte kännas vid detta. Dock vidgår dom att bilarna inte simuleras på samma sätt när man inte ser dom, och även att tiderna simuleras när man har på time acceleration.

En fråga, om det börjar regna under loppet och man vill ändra sin strategi, hur gör man då? Jag började ett regnlopp på intermediates men efter ca sex varv blev det för blött och jag ville ha wets. Även min mekaniker rekommenderadee detta. Jag tog då request pitstop och trodde i min enfald att jag skulle få wets när jag kom in, men dom slängde på nya intermiediates istället. Misstänker att detta inte är en bugg utan jag som inte fattar. Någon som vet hur man gör?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Det står om detta längre upp på samma sida som du postade på, inklusive länk till CM:s forum.
Även om jag tyckte mig märka det själv (liksom många andra) verkar CM inte kännas vid detta. Dock vidgår dom att bilarna inte simuleras på samma sätt när man inte ser dom, och även att tiderna simuleras när man har på time acceleration.

En fråga, om det börjar regna under loppet och man vill ändra sin strategi, hur gör man då? Jag började ett regnlopp på intermediates men efter ca sex varv blev det för blött och jag ville ha wets. Även min mekaniker rekommenderadee detta. Jag tog då request pitstop och trodde i min enfald att jag skulle få wets när jag kom in, men dom slängde på nya intermiediates istället. Misstänker att detta inte är en bugg utan jag som inte fattar. Någon som vet hur man gör?

I controls har du settings för wing & engine (när du låst upp det) dvs. "menu left, menu right" och dylikt. Med dessa finns det också så du kan använda däck för nästa pitstop.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

I controls har du settings för wing & engine (när du låst upp det) dvs. "menu left, menu right" och dylikt. Med dessa finns det också så du kan använda däck för nästa pitstop.

Tack, ska kolla på det.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Att ropa in till Pitcrew att du vill ha andra däck fungerar dock inte under kval eller träning men man säger till om byte på samma sätt som du ändrar vinge eller motorkaraktär.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att jag gillar spelet skarpt. Jag har inte fått grepp om alla inställningar än, men annars är det nice.
Har bara kört 2 st. racing-weekends, men det kändes mycket bra!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem. Jag skulle kolla temps på grafikkortet medan jag spelade så jag tryckte alt+tab. När jag sedan gick tillbaka till spelet så kunde jag inte få det i fullscreen, utan det var som en maximerad ruta som vilken annan som helst. Ramen med krysset och aktivitetsfältet inkl start-ikonen var alltså kvar. Kan inte få bort det. Är det nåt kortkommando som gör att man får tillbaka fullscreen-mode eller ska man göra nåt annat?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag har ett problem. Jag skulle kolla temps på grafikkortet medan jag spelade så jag tryckte alt+tab. När jag sedan gick tillbaka till spelet så kunde jag inte få det i fullscreen, utan det var som en maximerad ruta som vilken annan som helst. Ramen med krysset och aktivitetsfältet inkl start-ikonen var alltså kvar. Kan inte få bort det. Är det båt kortkommando som gör att man får tillbaka fullscreen-mode eller ska man göra nåt annat?

Alt + Enter löser ditt problem, råkade själv ut för detta

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Alt + Enter löser ditt problem, råkade själv ut för detta

Tack som f*n! Jag bara älskar dig just nu! :happy:

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Finns det några här som kör mycket F1 online`? Kan man isf adda några på gfwl så man kan köra tillsammans?

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om ni också har problem med punkteringar på däcken. Jag har på de senaste 4 grand prix fått minst en punktering per race och det har gjort att jag har varit tvungen att starta om racet. Är detta vanligt eller är det bara jag som har otur/dåliga inställningar på bilen?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Tänkte kolla om ni också har problem med punkteringar på däcken. Jag har på de senaste 4 grand prix fått minst en punktering per race och det har gjort att jag har varit tvungen att starta om racet. Är detta vanligt eller är det bara jag som har otur/dåliga inställningar på bilen?

Har aldrig hänt mig. Kör du lite för aggressivt kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Tänkte kolla om ni också har problem med punkteringar på däcken. Jag har på de senaste 4 grand prix fått minst en punktering per race och det har gjort att jag har varit tvungen att starta om racet. Är detta vanligt eller är det bara jag som har otur/dåliga inställningar på bilen?

Det är en bug som kommer fixas i patchen som släpps snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddish93:

Har aldrig hänt mig. Kör du lite för aggressivt kanske?

Jag skulle inte säga att jag kör aggressivt, försöker hålla mig ifrån kerbsen så gott det går (utan att tappa tid, ibland måste man köra på dem), men det blir punktering ändå. Det konstigaste var när jag fick punktering efter 5 varv runt Istanbul Park i spöregn med extreme wets. Då körde jag verkligen inte aggressivt.

Skrivet av Zyriak:

Det är en bug som kommer fixas i patchen som släpps snart.

Heh, snacka om tvetydiga svar... Jag hoppas att det senare stämmer.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag skulle inte säga att jag kör aggressivt, försöker hålla mig ifrån kerbsen så gott det går (utan att tappa tid, ibland måste man köra på dem), men det blir punktering ändå. Det konstigaste var när jag fick punktering efter 5 varv runt Istanbul Park i spöregn med extreme wets. Då körde jag verkligen inte aggressivt.

Heh, snacka om tvetydiga svar... Jag hoppas att det senare stämmer.

"Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced."

Från listan med bugfixar:
[All] F1 2010 Patch News - Codemasters Forums

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

"Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced."

Från listan med bugfixar:
[All] F1 2010 Patch News - Codemasters Forums

Nice, hoppas att nån vaken person postar här när patchen kommit ut!

EDIT: Har dock inte sett något om att man får drive through penalty om man råkar köra om nån genom att gena genom en kurva. I det riktiga F1 så får man det först om man inte lämnar tillbaka positionen inom en kort tid (vet inte exakt hur lång). Detta är mycket störande tycker jag.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

då har patchen släppts till ps3 då, undrar när den kommer till pc :S

Permalänk
Medlem

trevligt. Får hoppas det inte dröjer allt för länge. DX11 support ska finnas med i patchen om jag förstått det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

trevligt. Får hoppas det inte dröjer allt för länge. DX11 support ska finnas med i patchen om jag förstått det rätt.

yep, atiägare bör köra med tex cat 10.10c + profiler, då får man cfsupport till dx9/dx11...

Permalänk
Medlem

Var hittar man patcherna? Hittar dem inte i CM-forumet och jag har inte riktigt koll på deras hemsida.

BTW, ibland säger racing engineer att ens team mate är snabbare, du kanske ska ta hans instälningar.
Hur kopierar man sin team mate's inställningar?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Var hittar man patcherna? Hittar dem inte i CM-forumet och jag har inte riktigt koll på deras hemsida.

Den är inte släppt till pc än :/
är väll ms & steam som behöver extraknäcka lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Den är inte släppt till pc än :/
är väll ms & steam som behöver extraknäcka lite...

Vad menar du med extraknäcka? Kommer det kosta att uppgradera?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

menar att dom behöver jobba lite hårdare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

....................

BTW, ibland säger racing engineer att ens team mate är snabbare, du kanske ska ta hans instälningar.
Hur kopierar man sin team mate's inställningar?

Det har jag också funderat över. Hittar inte det heller.

Permalänk
Medlem

ok, patchen är ute Installeras av sig själv när man startar spelet..

har testat den nu, inga punkteringa hittills, dock bara kört 2 race. Stor förbättring i DX9, 100% gpu usage när jag kör, förut 75-85, så inga fpsdrop lr nåt nu. Men DX11 har blivit sämre! iaf för mig men jag tkr inte det är så stor skillnad med dx9 så det gör inget. Annars så känns allt som vanligt, har inte testat om det är nån pitstop bug än, men hoppas verkligen det är fixat.

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem
Skrivet av wekkt0r:

ok, patchen är ute Installeras av sig själv när man startar spelet..

har testat den nu, inga punkteringa hittills, dock bara kört 2 race. Stor förbättring i DX9, 100% gpu usage när jag kör, förut 75-85, så inga fpsdrop lr nåt nu. Men DX11 har blivit sämre! iaf för mig men jag tkr inte det är så stor skillnad med dx9 så det gör inget. Annars så känns allt som vanligt, har inte testat om det är nån pitstop bug än, men hoppas verkligen det är fixat.

mitt laggar som fan på dx9 precis som innan, crossfire profiler släpptes till dx11 i 10.10, till dx9 i 10.10c som bara finns till win7 :S helt ospelbart...

Permalänk
Medlem

kanske har något med atis drivrutiner o göra då. Jag har 100% gpu usage och 100+fps allt på högsta. Mycket bättre för mitt gtx470. Och inte en ända punktering hittills det som jag tyckte var jobbigast av allt

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

mitt laggar som fan på dx9 precis som innan, crossfire profiler släpptes till dx11 i 10.10, till dx9 i 10.10c som bara finns till win7 :S helt ospelbart...

Vad har du för grafikkort? Mitt flyter på bra med 5970.

Patchen verkar vara bra hittills, dock funkar fortfarande inte sector 3 tiderna...

Jag har dock inte förstått hur man ändrar mellan DX9 och DX11, dessa inställningar finns inte i Graphics-menyn.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

läste på codemasters forum att det sector 3 tiden inte är nån bug utan att det ska vara så, kan se om jag orkar leta reda på länken annars kan du läsa om det i forumet nånstans där.

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Vad har du för grafikkort? Mitt flyter på bra med 5970.

Patchen verkar vara bra hittills, dock funkar fortfarande inte sector 3 tiderna...

Jag har dock inte förstått hur man ändrar mellan DX9 och DX11, dessa inställningar finns inte i Graphics-menyn.

ditt flyter förmodligen för att du har bättre grafikkort, samt stöd för dx11 som redan har cf stöd... jag kör 2x4890 2gb, dvs dx9 som inte har cf profil, tror man får negativ skalning också, dvs ett kort bättre än två.