Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag har inte provat den inbyggda musikspelaren utan bara Spotify. Det är ju lite opålitligt och tappar bort var man är rätt ofta. Däremot fungerade det fint att byta låtar osv med bilens egna reglage när det väl var igång. Jag tror problemet ligger i Spotify för ljudboksspelaren kommer ihåg var den är i flera dagar så att jag bara kan trycka play direkt.

Samtal med handsfree fungerar jättebra. Den ska kunna läsa upp SMS och lite annat lullull också men det har jag inte provat.

Enda smolket i bägaren var att bilen försökte ansluta till telefonen istället för att bara göra sig anslutningsbar. Så jag fick sätta telefonen till synlig för att få ihop dem när jag varit ur bilen. Vet inte om jag gjorde något fel då jag bara hyrde bilen och inte gjorde det mer än ett par gånger.

Allt detta i en Volvo V40.

Okej, det låter ju lite jobbigt. I Spotifys försvar så har jag Android versionen nu och den har liknande problem (samt att låttitlarna spontant inte dyker upp på displayen), iOS versionen fungerade perfekt dock.. Det är jobbigt men kommer nog inte vara en stor dealbreaker. Jag kör också Spotify men kan ju inte riktigt bekräfta med min Nokia 710 eftersom att den inte har fått den nya versionen utan jag sitter fast på den gamla jättebuggiga appen.

Att det skulle vara problem med att få den automatiskt connecta, till den grad att jag måste gå in i inställningarna, låter däremot riktigt jobbigt. Har en S60 så det är förmodligen samma system, förutsatt att det var en nyare V40. Man vill ju komma till det läget att man ska kunna sätta sig i bilen och den ansluter telefonen automatiskt och börjar spela min egen musik utan att behöva tänka på det. Har fungerat perfekt med iOS, mindre bra med Android (verkar vara mycket bundet till att Androids Spotify version integrerar kasst med media interfacet.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Okej, det låter ju lite jobbigt. I Spotifys försvar så har jag Android versionen nu och den har liknande problem (samt att låttitlarna spontant inte dyker upp på displayen), iOS versionen fungerade perfekt dock.. Det är jobbigt men kommer nog inte vara en stor dealbreaker. Jag kör också Spotify men kan ju inte riktigt bekräfta med min Nokia 710 eftersom att den inte har fått den nya versionen utan jag sitter fast på den gamla jättebuggiga appen.

Att det skulle vara problem med att få den automatiskt connecta, till den grad att jag måste gå in i inställningarna, låter däremot riktigt jobbigt. Har en S60 så det är förmodligen samma system, förutsatt att det var en nyare V40. Man vill ju komma till det läget att man ska kunna sätta sig i bilen och den ansluter telefonen automatiskt och börjar spela min egen musik utan att behöva tänka på det. Har fungerat perfekt med iOS, mindre bra med Android (verkar vara mycket bundet till att Androids Spotify version integrerar kasst med media interfacet.)

Vanliga BT-högtalare och liknande har inte alls strulat på samma sätt så det kan mycket väl vara någon inställning som jag missade i bilen. Den försökte alltså aktivt ansluta till telefonen istället för tvärt om vilket ju inte fungerar sådär jättebra om man inte vill ha BTn synlig hela tiden. BT prylar som bara sitter tysta och väntar på att telefonen ska hitta dem har fungerat prickfritt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Fasen vad bra en förhållandevis 'klen' lur som L630 hanterar den förträffliga funktionen Miracast. Ser ruskigt coolt ut och detta är något jag tror man kommer ha användning av. Både coolt och funktionellt.

Killen i klippet påpekar att det rullar smidigare på en 630 än på Android, inget lagg och det är ju väldigt lovande.

Och vad det verkar så håller MS på med en dongel, och den får gärna lanseras i år. Grymt sa grisen.

http://wmpoweruser.com/microsoft-surface-branded-miracast-don...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Vanliga BT-högtalare och liknande har inte alls strulat på samma sätt så det kan mycket väl vara någon inställning som jag missade i bilen. Den försökte alltså aktivt ansluta till telefonen istället för tvärt om vilket ju inte fungerar sådär jättebra om man inte vill ha BTn synlig hela tiden. BT prylar som bara sitter tysta och väntar på att telefonen ska hitta dem har fungerat prickfritt.

Jag ser att du försöker vara defensiv, men om det inte fungerar så är det fortfarande ett problem med Windows Phone eftersom att det fungerar alldeles utmärkt med både iPhone och Android. Vilket är varför jag undrar om det är någon som har några andra erfarenheter om hur det har fungerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag ser att du försöker vara defensiv, men om det inte fungerar så är det fortfarande ett problem med Windows Phone eftersom att det fungerar alldeles utmärkt med både iPhone och Android. Vilket är varför jag undrar om det är någon som har några andra erfarenheter om hur det har fungerat.

Jag reserverar mig i första hand för att jag bara körde bilen två gånger. Inte direkt tillräckligt med tid för att vara säker på min sak

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får bort bokstavsindelningen i vyn för alla appar? Tidigare så visades allt i bokstavsordning men utan dessa fyrkanter med [a] [b] [c] osv... Vet inte vad jag råkat komma åt för att det ska bli så här, det dök upp strax efter att jag installerat en väderapp, tänkte då att det kanske blev så här för att jag hade gått över något tröskelvärde för ett visst antal appar, så plockade bort något gammalt jag inte längre använder och då återgick vyn till normalt. Men nu har bokstavsrubrikerna kommit tillbaka utan att jag kan minnas att jag gjort något särskilt.
Har en Lumia 925, min första WP och har bara haft den några månader än så länge och är inne och pillar runt bland inställningarna lite till och från för att bli klok på hur allt hänger ihop, så det är ju inte omöjligt att jag kommit åt något. Hur som helst, om någon vänlig själ vet hur jag får bort de här irriterande (och meningslösa) rubrikerna så hade jag varit tacksam.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Kan någon bekräfta att det fungerar att ansluta WP8(.1) till bilen med hjälp av Bluetooth och få den att automatiskt spela upp musik igen där man senast slutade (mao. inte behöva starta manuellt varje gång). Samt att saker som AVRCP och att ring, ta emot samtal fungerar.

Inledande testing med en gammal Lumia med 7.8 har gett väldigt dåliga resultat so far (typ som att musikspelarens state försvinner efter ~1 timme).

Ja med 1020 och både 8 och 8.1 går det utmärkt med Wimp, Spotify (både nya och gamla) inte alls. Räcker att man pausar i 3min på Spotify så får man starta appen igen medans tryck vol. ned så kan man starta Wimp där man sist var.

Jag har iofs bara en BT högtalare så kan inte testa headset men har svårt att se att det inte skulle fungera att prata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Någon som vet hur man får bort bokstavsindelningen i vyn för alla appar? Tidigare så visades allt i bokstavsordning men utan dessa fyrkanter med [a] [b] [c] osv... Vet inte vad jag råkat komma åt för att det ska bli så här, det dök upp strax efter att jag installerat en väderapp, tänkte då att det kanske blev så här för att jag hade gått över något tröskelvärde för ett visst antal appar, så plockade bort något gammalt jag inte längre använder och då återgick vyn till normalt. Men nu har bokstavsrubrikerna kommit tillbaka utan att jag kan minnas att jag gjort något särskilt.
Har en Lumia 925, min första WP och har bara haft den några månader än så länge och är inne och pillar runt bland inställningarna lite till och från för att bli klok på hur allt hänger ihop, så det är ju inte omöjligt att jag kommit åt något. Hur som helst, om någon vänlig själ vet hur jag får bort de här irriterande (och meningslösa) rubrikerna så hade jag varit tacksam.

Tror inte att det går, vad jag vet så är det ett tröskelvärde på ett antal appar och när det överstigs så kommer bokstäverna fram. Dock så vet jag inte varför man tycker dom är störande eller irriterande, du kan ju trycka på en bokstav och då kommer ett rutnät med alla bokstäver fram sedan väljer man den bokstav man vill till, S t.ex. så kommer du ju direkt till listningen av alla appar du har som börjar på S. Smidigt tycker jag i alla fall om du har ett X antal appar.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Tror inte att det går, vad jag vet så är det ett tröskelvärde på ett antal appar och när det överstigs så kommer bokstäverna fram. Dock så vet jag inte varför man tycker dom är störande eller irriterande, du kan ju trycka på en bokstav och då kommer ett rutnät med alla bokstäver fram sedan väljer man den bokstav man vill till, S t.ex. så kommer du ju direkt till listningen av alla appar du har som börjar på S. Smidigt tycker jag i alla fall om du har ett X antal appar.

Det är väl mest att jag tycker de är överflödiga för tillfället då jag ändå inte har särskilt många appar installerade. Oftast öppnar jag bara min mail genom den här menyn och den låg tidigare synlig direkt, nu hamnar den istället onödigt långt ner bara för att bokstäverna ska få plats.

Är generellt nöjd med luren i övrigt men den här typen av tröskelvärden hade jag gärna velat mecka med på egen hand snarare än att utseendet ska ändras utan förvarning.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Varför inte bara lägga mailen direkt på startskärmen där du vill ha den?

Permalänk
Medlem

Det är väl klart jag skulle kunna göra! Men det är ju inte den lösningen jag vill ha och oavsett så skulle jag vilja plocka bort de här genvägarna om det vore möjligt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Nån som har problem med den inbyggda sökfunktionen, Bing då. Den står bara och söker i flera minuter utan att nånting visas. Allt annat funkar, internet och allt. 4G koppling rubbet, nån som har nån ide?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Någon som vet hur man får bort bokstavsindelningen i vyn för alla appar? Tidigare så visades allt i bokstavsordning men utan dessa fyrkanter med [a] [b] [c] osv... Vet inte vad jag råkat komma åt för att det ska bli så här, det dök upp strax efter att jag installerat en väderapp, tänkte då att det kanske blev så här för att jag hade gått över något tröskelvärde för ett visst antal appar, så plockade bort något gammalt jag inte längre använder och då återgick vyn till normalt. Men nu har bokstavsrubrikerna kommit tillbaka utan att jag kan minnas att jag gjort något särskilt.
Har en Lumia 925, min första WP och har bara haft den några månader än så länge och är inne och pillar runt bland inställningarna lite till och från för att bli klok på hur allt hänger ihop, så det är ju inte omöjligt att jag kommit åt något. Hur som helst, om någon vänlig själ vet hur jag får bort de här irriterande (och meningslösa) rubrikerna så hade jag varit tacksam.

De kommer när du har 45 appar installerade. Och när antalet appar kommer upp till 60-70 så är de nyttiga då man kan hoppa direkt till rätta bokstaven. De går inte att få bort.

Tips: installera appmappen, sätt den på startskärmen och lägg dina favoritappar i den om du inte vill ha apparna på startskärmen.

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/appmappen/7d2e7de...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

De kommer när du har 45 appar installerade. Och när antalet appar kommer upp till 60-70 så är de nyttiga då man kan hoppa direkt till rätta bokstaven. De går inte att få bort.

Tips: installera appmappen, sätt den på startskärmen och lägg dina favoritappar i den om du inte vill ha apparna på startskärmen.

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/appmappen/7d2e7de...

Hmm, fast jag har inte mer än 34 appar i listan, inräknat allt som var förinstallerat. Nåväl, går det inte att få bort så får jag väl släppa den tanken då och kanske fylla upp luren så jag får nytta av funktionen istället.
Tack för informationen!

Ja, appmappen hittade jag redan när jag bekantade mig med telefonen första veckan helt klart en trevlig liten sak!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av one-o:

Räcker att man pausar i 3min på Spotify så får man starta appen igen medans tryck vol. ned så kan man starta Wimp där man sist var

Detta är ruskigt irriterande. Att ständigt behöva dra igång appen ånyo bara för att man stannat till i några sek för att göra något annat.

Därför undrar jag- finns det verkligen någon app som kan mäta sig med Spotify fullt ut? Om det hade funnit hade det varit coolt, dels att köra med något som inte är det 'vanliga' samt som den även presterar lika bra. För det är ett måste, ska jag byta så får den ju hålla minst samma klass.

Någon som har någon erfarenhet av de andra?

Permalänk
Medlem

Det får ju ändå anses som anmärkningsvärt att IOS får Skype-updaten först, okej att man vill vara tillmötesgående på stora plattformar, men varför inte väntat och släppt den på alla tre samma dag? Skype på IOS, version 5, som kom idag, är en ruskig förbättring. Hoppas innerligt att vi på WP får minst samma. Schyst att det som skrivs kommer i pratbubblor istället för i stora färgade fält som innan.

Det kan inte dröja särskilt länge innan WP får den för dels så har man ju hört att Skype ska bli enhetligt över alla plattformar och enheter och att den updaten är närstående, så med tanke på att IOS redan fått den så bör det inte dröja länge.

Men detta har väl förmodligen att göra med att Apple och MS börjat närma sig varandra den senaste tiden. Att Apple valde Bing före Google, etc. Man verkar så sakterliga inse att min fiendes fiende är min vän. Det har t.om snackats om en sammanslagning, då det skulle vara det absolut värsta för Google. Apple är stora där MS är små, och vice versa. Men riktigt så långt lär det inte gå. Men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

Kommer flashplayer någonsin funka på wp eller finns det alternative?Många klipp/länkar till tuben som man behöver detta?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Därför undrar jag- finns det verkligen någon app som kan mäta sig med Spotify fullt ut? Om det hade funnit hade det varit coolt, dels att köra med något som inte är det 'vanliga' samt som den även presterar lika bra. För det är ett måste, ska jag byta så får den ju hålla minst samma klass.

Någon som har någon erfarenhet av de andra?

Jag har bytt till Wimp från Spotify som jag kört sedan 2008, i början var det lite ovant men nu tycker jag det är bra. Klienten till WP är ljusår bättre än Spotifys men ändå inte helt perfekt. Jag använder Wimp på telefonen säg 70% och resten är fördelat till skrivbords klienten 20% och Squeezebox 10%.

Så avgörandet var helt enkelt att Wimp fungerar bättre på WP, utbudet är inte lika bra, skrivbordsklienten är lite seg, kör man i hifi läget så kan det dröja vid uppspelning ibland. På Squeezebox märker jag ingen skillnad.

Prova själv i 30-dagar.
https://wimpmusic.se/wweb/iwannarock/

Permalänk
Avstängd

Fungerar Swish för er efter senaste uppdateringen?

Permalänk
Skrivet av Returburk:

Fungerar Swish för er efter senaste uppdateringen?

Var tvungen att installera om den för den startade inte.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Var tvungen att installera om den för den startade inte.

Samma här.

Ännu en update har släppts idag. Först till nätverksappen och sedan kom en ny fw.

Permalänk
Medlem

Släppts en uppdatering till WP8.1 developer preview. Ska vara för nya enheter som "tweak" av nya APIer.
http://blogs.windows.com/windows_phone/b/windowsphone/archive...

Permalänk
Medlem

Knappt så man kan tro att man faktiskt betalar för Spotify, tycker det blev ännu värre efter förra uppdateringen... sönderbuggat!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

SAS har släppt en app för WP8: http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/sas-scandinavian-...
http://www.wpcentral.com/scandinavian-airlines-app-pins-board...

Skrivet av Batman:

Nån som har problem med den inbyggda sökfunktionen, Bing då. Den står bara och söker i flera minuter utan att nånting visas. Allt annat funkar, internet och allt. 4G koppling rubbet, nån som har nån ide?

Skickades från m.sweclockers.com

Samma problem för mig för ett par dagar sedan, men det hoppade igång igen. Jag tror inte jag startade om telefonen eller gjorde något annat speciellt..

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Knappt så man kan tro att man faktiskt betalar för Spotify, tycker det blev ännu värre efter förra uppdateringen... sönderbuggat!

Byt då finns ju ett gäng konkurrenter att välja mellan .:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Fungerar Swish för er efter senaste uppdateringen?

Jag var tvungen att av installera Swish och lägga in den på nytt. Därefter fungeraden för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fasen vad glad jag blev då jag först var irriterad på att vi ska behöva vänta på funktionen 'blanda låtarna' i Spotify, som de andra plattformarna har, men så såg jag att den faktiskt fanns om man klickade på låten som spelades, så dök det alternativet upp. Fasen vad skönt att numera slippa få, förvisso bra låtar, i samma ordning gång på gång på gång. Scrolla och leta är inget att tänka på om man tränar, så man tvingades antingen lyssna på dem i dess följd eller hoppa framåt/bakåt. Nu slipper man det. Underbart att hitta saker man inte trodde fanns

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Byt då finns ju ett gäng konkurrenter att välja mellan .:)

Har du något TRE-konto kan du köra Deezer reklamfritt billigare än Spotify. Deras app fungerar perfekt på Windows Phone.

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Har du något TRE-konto kan du köra Deezer reklamfritt billigare än Spotify. Deras app fungerar perfekt på Windows Phone.

Fick ett mail från mecenat när jag fyllde år om det. 3 månader gratis kanske är värt att testa. Men kör xboxmusic och är nöjd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare. Men som jag förstår det så är Windows phone 8.1 släppt. Men varför går det inte att hitta det när man söker uppdateringar? Kör med en Nokia Lumia 920. När jag kollar på microsoft´s hemsida så är det upp till mobiloperatören när den trycks ut, men när jag kollar med Halebop så säger dom att dom inte släpper några uppdateringar.

Så vad gäller?

Edit: Vet nu att det inte är släppt än så då är det därför jag inte hittar uppdateringen.