Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Modekort låter vid uppstart och visar ingen bild!

Permalänk
Medlem

Modekort låter vid uppstart och visar ingen bild!

Hej jag har ett Komplett.se - MSI 890GXM-G65, Socket-AM3 moderkort.

När jag ska starta datorn så piper datorn till ett antal gånger under uppstarten och min skärm fårn ingen signal med graifkortet. Trodde först grafikkortet var paj men det funka perfekt i min brors dator. Sen tänkte ja att de kunda vara mitt nätagg som spöka för de hade knäppt till i de efter ja starta den när den hade varit ute i kallväder men det funka inte med nytt nätagg heller.

Grejen är att datorn startade perfekt innan jag tog in den och startade den efter den hade varit ute i kylan och då small de ju till i nätagget. Men har ju bytt de så borde ju funka nu:S

Jag fick ett tips om felmedelande från moderkortet men hittar absolut ingenting om de i manualen:S

Någon som kanske har varit med om samma problem som kan hjälpa mig??

Tack för svar:)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Be@3,4(1,4v)|Sapphire 4870x2 2 Gb|
A-Data 4GB (2x2048MB)1600Mhz Game Series| 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ| 40GB 2.5" SSD Intel X25-V G2 SATA RETAIL|Asus M4N75TD|
Fractal Design Integra 500W|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|
Fractal Design Define R2, Titanium

Permalänk
Medlem

Visar den ingen bild borde det vara något fel med kontakten till din GPU som sitter på moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Visar den ingen bild borde det vara något fel med kontakten till din GPU som sitter på moderkortet.

njae... antalet pip är ett fel-meddelande... dock så kan det va svårt att veta vad det betyder om det inte står i manualen... det effektivaste är ju att börja från början... plocka ur allt som inte behöver va där... *kör på så lite minne som möjligt inga diskar eller nått* funkar den då så är det bara att stoppa i saker 1 efter 1 tills den inte funkar längre...

funkar den inte ens i strippat läge så pröva att lyfta å sätta tebax alla kontakter och cpu m.m.

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem

Ah okej får prova de men känns inte som en hårddisk eller en DVD-spelare kan göra att det inte kommer någon bild!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Be@3,4(1,4v)|Sapphire 4870x2 2 Gb|
A-Data 4GB (2x2048MB)1600Mhz Game Series| 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ| 40GB 2.5" SSD Intel X25-V G2 SATA RETAIL|Asus M4N75TD|
Fractal Design Integra 500W|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|
Fractal Design Define R2, Titanium