Permalänk
Medlem

Köpråd - Speldator runt 10-12k

Tjena jag har satt ihop ett paket hos inet och vill nu ha lite kritik runt mitt val
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/kundvagninet.jpg
Har inte satt ihop ett datorpaket innan så behöver eran hjälp att få ihop så mycket prestanda för pengarna

Visa signatur

Zotac 4090 i9 13900k DDR5 6000mhz Odyssey Neo G8 Kingston KC3000 2TB NVMe

Permalänk
Medlem

Jag ser inte någonting att klaga på, jag hade kört med det!

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Okej så du håller med mig om allt i paketet?

Visa signatur

Zotac 4090 i9 13900k DDR5 6000mhz Odyssey Neo G8 Kingston KC3000 2TB NVMe

Permalänk

x58 mobo, 1156 prolle = bom

edit: tror du kan köra en 1366/i7 setup med 11-12k

senare kan du då pluppa in ett till gtx 460, dock tror ja inte ditt agg skulle palla det

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Man skulle inte kunna få se ett exempel på hur en 1366/i7 setup med ett lite starkare agg skulle kunna se ut för 11-12k ? Letar nämligen efter något liknande som Yamatza! sorry om jag hijackar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Amsterdam:

Man skulle inte kunna få se ett exempel på hur en 1366/i7 setup med ett lite starkare agg skulle kunna se ut för 11-12k ? Letar nämligen efter något liknande som Yamatza! sorry om jag hijackar

Ett exempel. Dock ett 470 GTX SOC i detta. Byts det mot 2st 460 GTX 1 GB för SLI så hamnar du omkring 12k.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/derpderp.png

Ett exempel. Dock ett 470 GTX SOC i detta. Byts det mot 2st 460 GTX 1 GB för SLI så hamnar du omkring 12k.

Skulle kunna behålla R3:an och komma ner några hundra där också.

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BoBBanG:

Skulle kunna behålla R3:an och komma ner några hundra där också.

R3an är dock inte i lager och beräknas tidigast 6:e november, så det är väl upp till var och en.
Men det var som sagt bara ett exempel

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Alright! First of all, om man är medlem hos SweLockers som mig själv, är det gratis frakt hos Inet då vid beställning över 500kr, elller hur fungerar det?

Om du skall bygga en GAMING dator för 10-12k, tycker du värkligen inte det är bättre att köpa en EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked 768MB GDDR5 / PCI-E 2.0 / SLI / 2xDVI istället för den du hade valt? Finns fina ressencioner om just det grafikkortet inkusive den du har valt på Guru3d.com - GeForce GTX 460 review (roundup)

P.S. om du orkar läs igenom nästan alla 31sidor (eller alla), mycket bra, kul och värdefull information!

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/derpderp.png

Ett exempel. Dock ett 470 GTX SOC i detta. Byts det mot 2st 460 GTX 1 GB för SLI så hamnar du omkring 12k.

ett chassi som jag skulle rekommendera(stavning?) är ju Cooler Master HAF 912 Plus - Inet.se där sparar han ju in ganska mkt.

Permalänk

Underbart, frågan är då om man ska köpa ditt paket med en 470, köpa 2st 460 eller köpa 1st 460 och vänta lite innan man köper ett till? Behövs 2st 460 just nu egentligen? (Är inte spec dator kunnig)
Tack för hjälpen förövrigt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Krayde:

Alright! First of all, om man är medlem hos SweLockers som mig själv, är det gratis frakt hos Inet då vid beställning över 500kr, elller hur fungerar det?

Japp. Lägg Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se i varukorgen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Jag skulle absolut kört på ett i7/470 paket i denna prisklassen. Vill du gärna ha ett r3 chassi men vill beställa nu så köp en r2a då dom nu finns i lager hos Inet.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Moderator
Moderator

Med tanke på prissänkningarna på GTX-korten så tänkte jag det var lika bra att posta hur det skulle bli med två GTX 460 OC nu ;P

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oboyegott:

ett chassi som jag skulle rekommendera(stavning?) är ju Cooler Master HAF 912 Plus - Inet.se där sparar han ju in ganska mkt.

Jag skulle aldrig råda någon till att köpa HAF serien om det inte är HAF X. då alla andra låter en hel del samt inte har några som helst damm filter, dvs dom suger i sig sjukt mycket damm och får alla komponenter att lida! Satsa på ett CM Storm Scout eller något från FD, Antec funkar också.

Om han ska köra 2st i SLI så rekommenderas det att köra grafikkort med radial fläktar som suger ut luften ifrån chassit och inte bara virvlar runt den!

Exempel: Komplett.se - EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Visa signatur

| Intel Core i7 2600K @ 3.4Ghz +Corsair H70|
| Asus P8P67 DELUXE | 2x4GB Corsair Dominator DHX DDR31600MHzCL9|
| Gigabyte GeForce GTX 570 |
| Cooler Master ATCS 840 | Corsair 750AX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pixalen:

Om han ska köra 2st i SLI så rekommenderas det att köra grafikkort med radial fläktar som suger ut luften ifrån chassit och inte bara virvlar runt den!

Men HAF står ju för High Air Flow och med en fläkt på sidan har jag läst att kort med ventilation av den typen som gigabytekortet använder sig av ska fungera fint.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

Gjorde ett nytt paket: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/kundvagninet.jpg
Vad tycker ni? Ska jag ändra något eller funkar de? Budget som sagt omkring ~12k

Visa signatur

Zotac 4090 i9 13900k DDR5 6000mhz Odyssey Neo G8 Kingston KC3000 2TB NVMe

Permalänk
Skrivet av pixalen:

Jag skulle aldrig råda någon till att köpa HAF serien om det inte är HAF X. då alla andra låter en hel del samt inte har några som helst damm filter, dvs dom suger i sig sjukt mycket damm och får alla komponenter att lida! Satsa på ett CM Storm Scout eller något från FD, Antec funkar också.

912+ kommer med fläktfilter? ^.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

lol, fan va nice!!! Tackar väldigt mycket för detta! Jag kan se mig själv beställa tonvis av saker från Inet nu när jag har gratis leverans
Någon som vet vad varför det är så här?

Permalänk
Medlem

Nej, köp EVGA GeForce GTX460 768mb Superover Clocked i stället. Går för 1600kr som billigast på JMT Data lr vafan dem heter. Jag skall själv köpa den efter att ha spendarat timtals med timamr att leta upp information om dem alla grafik korten.

*OBB*
Eftersom AMD imorgon släpper de nya AMD 6850/6870 så kommer antagligen GTX460 klassen at bli billigare. Så vänta en vecka och ser vad som händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av oboyegott:

ett chassi som jag skulle rekommendera(stavning?) är ju Cooler Master HAF 912 Plus - Inet.se där sparar han ju in ganska mkt.

Skrivet av pixalen:

Jag skulle aldrig råda någon till att köpa HAF serien om det inte är HAF X. då alla andra låter en hel del samt inte har några som helst damm filter, dvs dom suger i sig sjukt mycket damm och får alla komponenter att lida! Satsa på ett CM Storm Scout eller något från FD, Antec funkar också.

Detta är själv ett Chassi jag hade tänkt och beställa right away, men efter att ha hört vad du just sa blir jag lite osäker, so just to stay be sure: Får man inte med dustfilters när man köper detta chassi? Tycker det låter lite konstigt för ett chassi för ca 800lappar... Man får dock med en 200mm fram & 120mm bak och en av fläktarna är LED i rött ljus vilket vi kan se på bilden, vilket är nice

Om du är 100% på att man icke får med ett dustfilter, skulle du kunna linka mig ett nice chassi för ungefär samma pris please?

P.S. Jag är en Gamer, så vill ha ett gaming chassi. Och kom gärna förbi och kolla på min nyskapta tråd "passar demma komponenterna bra ihop?" behöver hjälp eftersom jag skall köpa nya delar.