PPD i fahmon är MYCKET högre än PPD som rapporteras

Permalänk
Medlem

PPD i fahmon är MYCKET högre än PPD som rapporteras

Jag har kickat igång lite folding igen i ett försök att slå nya PPD-rekord. Jag har ett fel som jag inte blir riktigt klok på. PPD enligh fahmon är runt 30k, men det som rapporteras till stanford och grafas på extreme overclocking är lååångt längre, där får jag 3-5k.

Nån som har en aning om vad som kan vara fel? Det officiella foldingforumet vägrar skicka activation mail så där lär jag inte kunna ställa nån fråga tyvärr.

Edit: Sparkade igång webbinterfacet också om nån vill se: Dnlab Folding Stats

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Prova att räkna ppd med hfm-net - Project Hosting on Google Code istället. fahmon räknar inte rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecce:

Jag har kickat igång lite folding igen i ett försök att slå nya PPD-rekord. Jag har ett fel som jag inte blir riktigt klok på. PPD enligh fahmon är runt 30k, men det som rapporteras till stanford och grafas på extreme overclocking är lååångt längre, där får jag 3-5k.

Nån som har en aning om vad som kan vara fel? Det officiella foldingforumet vägrar skicka activation mail så där lär jag inte kunna ställa nån fråga tyvärr.

Edit: Sparkade igång webbinterfacet också om nån vill se: Dnlab Folding Stats

Gisningsvis är det för att du inte får någon bonus. Du måste folda tio bonusberättigade WU's med en egen passkey innan du har rätt till bonus.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Gisningsvis är det för att du inte får någon bonus. Du måste folda tio bonusberättigade WU's med en egen passkey innan du har rätt till bonus.

Passkey inlagt, testade att confa några maskiner mer adnmethods och bigWU. På FAQ Points står inget om att man måste folda 10 units, och dessutom verkar man ju bara få bonus ibland. Verkar vara ett mer komplicerat system nu än sist jag foldade, då stämde siffrorna i fahmon rätt bra med vad som reggades.

jag får två olika värden på vad jobb är värda. I fahmon visas ofta ca 3-4k poäng för ett jobb, men i webbinterfacet för fahmon visas ca 400p för samma maskin och jobb. Men fahmons samlade PPD för alla maskiner räknar med det högre värdet.

Rörigt...

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Märkligt att det inte står där, men här står det: Folding Forum • View topic - Quick Return Bonus Plan Qualifications
Och det ska inte vara krångligt, har man passkey och foldat minst 10 A3-WU (SMP2) med den skall man få bonus förutsatt att man klarar sig inom tidsgränsen.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Märkligt att det inte står där, men här står det: Folding Forum • View topic - Quick Return Bonus Plan Qualifications
Och det ska inte vara krångligt, har man passkey och foldat minst 10 A3-WU (SMP2) med den skall man få bonus förutsatt att man klarar sig inom tidsgränsen.

Nu hände det saker, från typ 7k PPD till 90k PPD! Tyvärr vill inte QuadroFX-korten vara med i matchen. GPU3 foldar testprotein A i all evighet, även om jag stänger programmet (???) och GPU2 slutar funka vid 100%, säger UNSTABLE MACHINE och pausar i 24h.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Såg det nu, grattis! Om du håller i det där kommer du klättra rätt bra, och gå om mig om ett tag... noooo!
Vad foldar du på för hådvara?

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Såg det nu, grattis! Om du håller i det där kommer du klättra rätt bra, och gå om mig om ett tag... noooo!
Vad foldar du på för hådvara?

Blandat, men mest HP Z400 med nån 4-kärnig XEON ur W3000-serien. Maskinerna har QuadroFX-kort men jag får inte nåt vettigt resultat på korten så det är endast CPUn som går. Men jag har fler maskiner som ska igång, PPDn ska upp mer än det är nu. Mycket mer...

Edit: Intel xeon W3520@2.67 GHz.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecce:

Blandat, men mest HP Z400 med nån 4-kärnig XEON ur W3000-serien. Maskinerna har QuadroFX-kort men jag får inte nåt vettigt resultat på korten så det är endast CPUn som går. Men jag har fler maskiner som ska igång, PPDn ska upp mer än det är nu. Mycket mer...

Edit: Intel xeon W3520@2.67 GHz.

Hur länge kommer du kunna köra denna gång?
Hur många maskiner av hur många totalt är uppe nu?

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

Över julhelgen och nyår, fram till vecka 2 ungefär. Just nu är 35 maskiner igång, jag har lite fler än 90 totalt. 58 Quadrokort finns men dom verkar som sagt inte bli med denna gång tyvärr.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Gosse, jobbigt att hålla reda på så pass många maskiner skulle jag tycka, men lär ju dra in rejält med points om du får upp alla.
Du kör vanlig SMP eller hur? Jag vet ju inte hur mycket maskinerna används utöver folding men är det inte mycket skulle det bli betydligt högre produktion med -bigadv, som numer bara är en flagga i vanliga klienten.

Vad är det för FX-kort? Är det typ 3800/4800 är ju de samma chip som GTX260 och drivrutinerna stödjer ju CUDA så om man kör Windows borde det gå att köra igång en vanlig GPU2-klient per kort och köra, men kanske inte värt att pilla på med så "låg" PPD (6000-7000 per kort kanske) och det verkar inte finnas så mycket info ute på nätet.

edit: Ser nu att du kör -bigadv på flera (kanske alla, men inte fått -bigadv-WU?). Bra skit!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Gosse, jobbigt att hålla reda på så pass många maskiner skulle jag tycka, men lär ju dra in rejält med points om du får upp alla.
Du kör vanlig SMP eller hur? Jag vet ju inte hur mycket maskinerna används utöver folding men är det inte mycket skulle det bli betydligt högre produktion med -bigadv, som numer bara är en flagga i vanliga klienten.

Vad är det för FX-kort? Är det typ 3800/4800 är ju de samma chip som GTX260 och drivrutinerna stödjer ju CUDA så om man kör Windows borde det gå att köra igång en vanlig GPU2-klient per kort och köra, men kanske inte värt att pilla på med så "låg" PPD (6000-7000 per kort kanske) och det verkar inte finnas så mycket info ute på nätet.

edit: Ser nu att du kör -bigadv på flera (kanske alla, men inte fått -bigadv-WU?). Bra skit!

Jepp det är SMP-klienten som körs, maskinerna kör folding 24/7. Vissa är konfade med -bigadv men inte alla. Läser man lite är det lite tveksamt om man skall köra bigadv på de maskiner jag har (8 kärnor med HT), så testar på några få. Enl fahmon får jag ca dubbelt upp PPD mot om jag inte kör det. FUnkar det bra kommer jag confa det på alla.

Grafikkorten är QuadroFX 580, så det är inget värstingkort, men jag trodde dom skulle piska en CPU ändå. Och det GÅR ju få igång det men jag får UNSTABLE MACHINE vidd 100% och sen verkar den inte hoppa igång igen. PPDn är inte direkt hög heller.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Ja, FX 580 ska väl motsvara 9500GT och har bara 32 Cudakärnor som är rätt så lågt klockade skulle gissa på max 2k PPD, mot dual Xeon har dom inte en chans, fast iof 58 stycken gånger 2k...
Bigadv har väl alltid haft som rekommendation minst 8 fysiska kärnor, så om dom maskinerna bara viker skulle jag köra in det på alla som kvalar in under det, vilket jag förstår att 'dina' burkar gör(8 kärnor, 16 trådar). Annars kan man ju testa på en och se om det funkar.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av ecce:

Grafikkorten är QuadroFX 580, så det är inget värstingkort, men jag trodde dom skulle piska en CPU ändå. Och det GÅR ju få igång det men jag får UNSTABLE MACHINE vidd 100% och sen verkar den inte hoppa igång igen. PPDn är inte direkt hög heller.

Jag har två Quadro FX5800 4GB som kör GPU2-folding. Får typ 7k PPD styck, inte värt det nästan. Två Xeon quadcores med hyperthreading drar in 35-40kppd liksom.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com