Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Assassin's Creed II save problem.

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed II save problem.

Tyvärr så installerade jag ju aldrig något crack utan förlitade mig på att Ubisofts DRM skulle funka normalt, precis som man ska när man köpt ett spel. Det var ett misstag jag sent ska glömma för nu har jag förlorat ca 5-7 timmars speltid då den bara laddar en riktigt gammal save när jag drar igång spelet.
Jag har testat att gå in och stänga av online saving, sen ta bort de två saves som finns i Program Files-katalogen, precis som deras support säger men antingen så har jag ingen save då alls, eller så blir det den där riktigt gamla saven.

Någon som har en workaround kring denna skit, för jag vill fanimig inte börja samla fjädrar, statyer och annat skit om igen! Nästa gång blir det crack rakt av eller så skiter jag i Ubisofts framtida spel. Ångrar att jag spenderade pengar på ett spel som hade detta DRM.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

just därför jag inte köpte det

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Blev 2x4 timmar förlorad speltid för mig, vilket i praktiken innebär att hälften av min speltid har varit sådant som jag har blivit tvungen att göra om.

Jag fattar inte. Vill Ubi att man ska ladda ner crackade versioner? Satsar dom aktivt på konkurs? Det är den enda rimliga förklaringen jag kan komma på. Det är ju skrattretande (om det inte hade varit så tragiskt) att piratkopering kan leverera en produkt av högre kvalitet än den som man faktiskt köper.

Edit: 2x4 timmar + 3 timmar. Suck.

Permalänk
Medlem

Fick svar från Ubisoft, täntke bara uppdatera och posta för trådens skull. Själv har jag avaktiverat online save-funktionen sen länge sen och tänker aldrig i livet sätta på den igen. Nedifrån och upp är kronologin:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thank you for contacting Ubisoft Technical Support regarding Assassin's Creed 2.

In order to respond to this email, please update this incident by clicking on the "Update Question" Button at the bottom of this page (Please do not create a new incident).

I have asked around and checked this out for you , but there is no way of getting back the saves that you have lost, for which we apologise.

We would like to suggest that you disable the online saving and just do the manually saving just incase it happens again.

If you have any further queries or issues please do not hesitate to contact us again and we will assist you further.

Kind Regards,
Ubisoft Technical Support.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yes, I have online saving activated within the game when it happened. I checked this by clicking the gear in the launcher.

Response (Uk Technical Support) 12/29/2010 18:30

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Thank you for contacting Ubisoft Technical Support regarding Assassin's Creed 2.

In order to respond to this email, please update this incident by clicking on the "Update Question" Button at the bottom of this page (Please do not create a new incident).

Do you have the online saving activated within the game, as we have no known issue with the game not saving or loosing connection from the Internet.

When you launch the Gamelauncher click on the little gear in the right hand top corner of the game launcher, there you can either set the online saving on or off.

If you have any further queries or issues please do not hesitate to contact us again and we will assist you further.

Kind Regards,
Ubisoft Technical Support.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB