Annorlunda fråga ang Ps3 och Fallout New Vegas

Permalänk
Medlem

Annorlunda fråga ang Ps3 och Fallout New Vegas

Hej!

Köpte nyligen ett Playstation 3 slim 250gb och spelet Fallout New Vegas. Älskar spelet och konsolen men har liksom alla andra fallout spelare problem med frysningar. Systemet fryser slumpmässigt och min har fryst kanske 5-6 gånger.

Nu till frågan. Är det på något sett skadligt för Playstationet när spelet fryser? Såhär gör jag när det fryser: tar ut skivan, väntar 5 sekunder, systemet piper till 3 gånger och går till dashboard eller menyn. Alltså ingen hard-reboot eller annat.

Jag kan absolut leva med att behöva starta om spelet men jag kan inte leva med att vara medveten om att jag skadar eller sliter ut Ps3 gång på gång. Så är det farligt eller är det bara att spela på?

Mvh Daniel

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Inget skadligt för ditt ps3 , Om det bara händer just detta spel skulle jag inte oroa mig, för då verkar det som ett fel på spelet, du råkar inte ha repor i spelet ? Och om det blir frysningar i fler spel skulle jag misstänka att det är något fel på din ps3.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Inget skadligt för ditt ps3 , Om det bara händer just detta spel skulle jag inte oroa mig, för då verkar det som ett fel på spelet, du råkar inte ha repor i spelet ? Och om det blir frysningar i fler spel skulle jag misstänka att det är något fel på din ps3.

Bara i fallout som frysningarna sker. Skivan är helt felfri men alla som spelar just detta spel upplever samma sak oavsett konsol. Frågan är om det är skadligt för Ps3n att starta om den vid frysningar?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz