Permalänk
Skrivet av SilentHarmonic:

Haha nice!
Absolut...Just trolli'n!
Nä, det var något random brand agg jag köpte i Japan för något år sedan.
Skulle modda om det, så gick det lite snett. Så lite delar vart förstörda, trist. Agget fungerade ju så bra haha :/

Aja, löser det senare !

haha Japan? var det något special eller råkade du bara köpa de där :)?

Hur skulle du modda då?
Funderar på att byta ut fläkten i mitt tagan, en 120mm som låter som tusan men är lite rädd för överhettning :/ inga direkt ström törstiga komponenter men ändå haha

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Yes it's back! Någon vaken? :>

Permalänk

Oh yes! Det fåt vi tacka acke för
hur är det med dig en natt som denna?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

haha Japan? var det något special eller råkade du bara köpa de där :)?

Hur skulle du modda då?
Funderar på att byta ut fläkten i mitt tagan, en 120mm som låter som tusan men är lite rädd för överhettning :/ inga direkt ström törstiga komponenter men ändå haha

Ja, det var någon skitcool butik på typ flera våningar ! Det var runt 2008 köper skedde, jag var ute efter ett 8600GT 1GB, så hittade jag agget som verkade riktigt intressant. Det väger bara några gram och kan hantera 500W. Stört, bra var det iaf!

Det som intresserade mig och en vän mest var ju att agget vägde inte ens över ett kilo..Helt sjukt.
Hade lite för mycket pengar över, så jag passade helt enkelt på att köpa det när jag väl kunde !

Nu kommer vi till hur jag lyckades ha sönder det.
Fläkten började darra och låta..Det störde mig en hel del, så jag öppnade helt enkelt upp agget och tänkte fixa till fläkten.
Med lite försök så lyckades jag. Självklart så fick jag för mig att allt var perfekt!
Men nejdå, jag hade råkat ha sönder några kondensatorer.. Hehe

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av SilentHarmonic:

Ja, det var någon skitcool butik på typ flera våningar ! Det var runt 2008 köper skedde, jag var ute efter ett 8600GT 1GB, så hittade jag agget som verkade riktigt intressant. Det väger bara några gram och kan hantera 500W. Stört, bra var det iaf!

Det som intresserade mig och en vän mest var ju att agget vägde inte ens över ett kilo..Helt sjukt.
Hade lite för mycket pengar över, så jag passade helt enkelt på att köpa det när jag väl kunde !

Nu kommer vi till hur jag lyckades ha sönder det.
Fläkten började darra och låta..Det störde mig en hel del, så jag öppnade helt enkelt upp agget och tänkte fixa till fläkten.
Med lite försök så lyckades jag. Självklart så fick jag för mig att allt var perfekt!
Men nejdå, jag hade råkat ha sönder några kondensatorer.. Hehe

Haha va synd :/ du kommer inte ihåg märket :D?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Oh yes! Det fåt vi tacka acke för
hur är det med dig en natt som denna?

Trött som satan, suttit och kollat på Forsbergs comback i NHL.

Han såg hyfsad ut och håller foten kommer han bara bli bättre.

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Haha va synd :/ du kommer inte ihåg märket :D?

Vet du vad?
Jag kan kolla upp det redan nu! En sekund bara.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Haha va synd :/ du kommer inte ihåg märket :D?

Dubbelcitat! Hehe
Nåja, jag hittade precis namnet på agget och märket var: "ORBITRON"

Jag testade att Googla på "Orbitron Power Supply". Jag fann dock inte mycket, men jag lyckades dock hitta lite information som tur var. xD

Det verkar som att Orbitron är en Taiwanesisk nätaggstillverkare, precis som Seasonic.
Det verkar även som att dom föredrar att tillverka agg åt andra företag och efter deras krav.

Haha, det finns så himla mycket märken där ute som vi inte stött på i Sverige än.
Men det kan bero på att vi föredrar toppklass grejer här, eller något i den stilen.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av fesen:

Trött som satan, suttit och kollat på Forsbergs comback i NHL.

Han såg hyfsad ut och håller foten kommer han bara bli bättre.

Skrivet av SilentHarmonic:

Dubbelcitat! Hehe
Nåja, jag hittade precis namnet på agget och märket var: "ORBITRON"

Jag testade att Googla på "Orbitron Power Supply". Jag fann dock inte mycket, men jag lyckades dock hitta lite information som tur var. xD

Det verkar som att Orbitron är en Taiwanesisk nätaggstillverkare, precis som Seasonic.
Det verkar även som att dom föredrar att tillverka agg åt andra företag och efter deras krav.

Haha, det finns så himla mycket märken där ute som vi inte stött på i Sverige än.
Men det kan bero på att vi föredrar toppklass grejer här, eller något i den stilen.

Skönt att höra :)!

Orbitron alltså haha? aldrig hört ett märke jag tycker borde komma till Sverige är "Ultra" verkar vara sjukt bra nätdelar! större i USA

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Skönt att höra :)!

Orbitron alltså haha? aldrig hört ett märke jag tycker borde komma till Sverige är "Ultra" verkar vara sjukt bra nätdelar! större i USA

Hehe, lite nytt!
Ja fy! Dom känner man till! Ultra är riktigt nice! Nästan så att jag borde impulsköpa ett redan nu, lite sisådär mitt i natten.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av SilentHarmonic:

Hehe, lite nytt!
Ja fy! Dom känner man till! Ultra är riktigt nice! Nästan så att jag borde impulsköpa ett redan nu, lite sisådär mitt i natten.

Haha beställ ett Ultra från usa en av dom helt modulära modellerna<3

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Grymt nice hörru du du !

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Daaaaaaaamn!
Dags att köpa ett...NU!

Ett sådant + ett silverstone chassi..Det skulle inte sitta fel.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Varför ska SVTPlay buffra så förbannat ? Tycker det börjar gå ut för med deras tjänster. Gillade extra mycket dom förrut då man kunde sitta med mobilt bredband och det gick smärtfritt att kolla på det hela.

Men nu ? Nä, nu är det inte roligt längre.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

SVT alltså.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av SilentHarmonic:

Daaaaaaaamn!
Dags att köpa ett...NU!

Ett sådant + ett silverstone chassi..Det skulle inte sitta fel.

Skrivet av liv&helvete:

Varför ska SVTPlay buffra så förbannat ? Tycker det börjar gå ut för med deras tjänster. Gillade extra mycket dom förrut då man kunde sitta med mobilt bredband och det gick smärtfritt att kolla på det hela.

Men nu ? Nä, nu är det inte roligt längre.

Haha fast alla silverstone är inte bra, jag har ett PS05B och det är trångt och varmt billigt skräp, när jag är klar med skolan ska jag ta mig tusan köpa ett ordentligt chassi! haha.

Liv&helvete:
Jag tänkte faktiskt på de häromdagen när jag kollade på tv3 play, dessutom är de förjäkla mycke reklam :/

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Haha fast alla silverstone är inte bra, jag har ett PS05B och det är trångt och varmt billigt skräp, när jag är klar med skolan ska jag ta mig tusan köpa ett ordentligt chassi! haha.

Liv&helvete:
Jag tänkte faktiskt på de häromdagen när jag kollade på tv3 play, dessutom är de förjäkla mycke reklam :/

Finns det överhuvudtaget någon Play tjänst som man kan nyttja då man sitter med mobilt bredband ( upp till 3,5Mbit ) utan att det ska buffra ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Finns det överhuvudtaget någon Play tjänst som man kan nyttja då man sitter med mobilt bredband ( upp till 3,5Mbit ) utan att det ska buffra ?

Vet faktiskt inte, det underlättar ju om man låter de buffra i förväg så man slipper göra de medans man kollar fast nu när jag tänker på de undrar jag om de funkar på play kanaler..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Vet faktiskt inte, det underlättar ju om man låter de buffra i förväg så man slipper göra de medans man kollar fast nu när jag tänker på de undrar jag om de funkar på play kanaler..

Ja du, jag har inte den blekaste anning. Jag vet bara att det gick smidigare förrut att kolla på, tex SVTPlay utan att det började buffra. Har sett att det går lättare, smidigare ( buffer fritt ) att se på Play tjänster sena nätter än om man skulle sitta mitt på dan och kolla.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Ja du, jag har inte den blekaste anning. Jag vet bara att det gick smidigare förrut att kolla på, tex SVTPlay utan att det började buffra. Har sett att det går lättare, smidigare ( buffer fritt ) att se på Play tjänster sena nätter än om man skulle sitta mitt på dan och kolla.

Ja jag kan tänka mig att trafiken på filmerna är lite tätare på dagtid / kvälls tid
tycker dethär med play kanaler är jätte bra, jag kollar aldrig på tv men de finns vissa program jag vill se och då är det enkelt att bara sätta på en play kanal reklamen får man stå ut med.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Ja jag kan tänka mig att trafiken på filmerna är lite tätare på dagtid / kvälls tid
tycker dethär med play kanaler är jätte bra, jag kollar aldrig på tv men de finns vissa program jag vill se och då är det enkelt att bara sätta på en play kanal reklamen får man stå ut med.

Javisst. Tjänsterna är ju kanon, bara man får det att fungera som man själv vill.

Men i det här fallet så är det jag som sitter med för pissig uppkopplig helt enkelt för att det ska rulla på smärtfritt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Javisst. Tjänsterna är ju kanon, bara man får det att fungera som man själv vill.

Men i det här fallet så är det jag som sitter med för pissig uppkopplig helt enkelt för att det ska rulla på smärtfritt.

Njae då kan jag tänka mig att de tappar sin charm lite :/

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Njae då kan jag tänka mig att de tappar sin charm lite :/

Ja, man vill ju gärna att det ska vara bufferfritt. Finns väl inget mer irreterande än att man precis har kommit in i en serie och det börjar buffra. Och det buffrar och det buffrar..

Tillslut då ger man ju upp. Man lär ju dra gränsen någonstanns.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Nej precis
Nu är klockan snart 6 och jag ska plugga vidare innan det är dags för några få timmar i sängen (eller på soffan)
Godmorgon alla och tack för sällskapet!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Någon vaken :)?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Hehe, du och jag är inne här EXAKT samtidigt!
Jag kom precis hit.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Någon vaken :)?

Hehe, jag borde kanske citerat dig! Då hittar nog du tillbaka hit lättare. ^^

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Haha sitter och pillar lite i vegas så märkte de lite sent
vad har du för dig?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Hedersmedlem

Ska lägga sig i sängen och kolla på lite Stargate, säsong 4