Permalänk
Medlem

Logitech G5 lever sitt egna liv

Installerade Win7 för ett tag sedan men det funkade inte alls bra med min G5 mus. Enkelklick vart dubbelklick och när man skulle förstora fönster (dra ut dom) så vart det fullfönster och den tappade hörnet med mera.

Installerade Vista igen, funkade bra (har alltid funkat perfekt i Vista förr).. men så härom dagen, kommer samma fel även i Vista..
Avinstallerat drivisarna, installerat om drivrutinerna med mera, rensat registret osv osv. Ingenting hjälper.

Är det någon annan som också upplevt samma sak?

I kontrollpanelen för musen så fanns det förr en bild på musen, den finns inte kvar, inte heller när man installerat om drivrutinerna. Man kunde binda tumknappen till t.ex dubbelklick, det funkar inte längre.
Har provat med andra drivrutiner osv same shit..

Så idag funderat jag på åka o köpa en Mionix Naos 5000, men kul i jul när man inte har så gott om cash och samtidigt älskar sin G5.
Hopplöst irriterande. Har letat på Logitechs forum osv när jag hade Win7, eftersom jag trodde det berodde på att det var nått strul i OS. det va flera som har samma problem under just W7, men nu är det samma skit under Vista..

Nån här inne som har upplevt samma problem?

Permalänk
Medlem

Har också en G5,
men har faktiskt aldrig haft något strul med den.

Den kanske börjar bli sliten och klickstiften blivit dåliga? (eller vad den nu använder för att registrera klickningar )

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

har en kompis som hade en g5. han använde en gammal dålig musmatta och detta förstörde hans mus och hans nya. dock så påverkades den så att den inte kunde läsa av ordentligt så det kanske inte är samma orsak

Permalänk

Hade samma problem och nägra till när jag hade en g5, verkade handla om slitage. Den dog tillslut av "förbannad-gamer"-döden när den fick sig en smäll av allt strul. Bytade till mx518 som har samma hölje om än mindre "lyx"-funktioner och varit helnöjd med den. Bytade ut den nyligen pga grovt yttre slitage men den gamla fungerar fortfarande lika bra som när den var ny. Synd att du just missat kompletts rea på 99:- för mx518 om du skulle känna det som ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Wolf, jo jag hade en 518 innan ja köpte denna, men det va några år sedan. Typiskt att man missade rean

Känns som det är slitage, men det är samtidigt underligt att inte Setpoint visar rätt mus, det är det som förbryllar mig samtidigt. Kommer sakna den starkt då den har varit en riktigt trevlig sak att vila handen på under några år.

Permalänk
Skrivet av Sidzzon:

Wolf, jo jag hade en 518 innan ja köpte denna, men det va några år sedan. Typiskt att man missade rean

Känns som det är slitage, men det är samtidigt underligt att inte Setpoint visar rätt mus, det är det som förbryllar mig samtidigt. Kommer sakna den starkt då den har varit en riktigt trevlig sak att vila handen på under några år.

Missade att du hade det problemet med, vilket även jag hade en period (dock med mx518). Dock räckte det oftast för mig att starta om datorn och efter en ominstallation av windows så har jag inte märkt av det igen. Men misstänker att det handla om att det krocka med en logitech gamepad jag hade till burken innan (inte installerat eller kopplat in den nu igen). Testa att rycka ut eventuella sånna onödiga grejer om du har det.