SSD 120GB Vad ska man välja och fungerar Trim i Vista?

Permalänk
Avstängd

SSD 120GB Vad ska man välja och fungerar Trim i Vista?

Hej jag har först nu börjat kolla runt efter en SSD och funderar på vilken jag ska ha,Många verkar
tycka att Intels diskar är det man ska ha men dessa har ju en skrivhastighet på 70mb/s och Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB har 285MB/275MB/s read/write

Funderar på just Corsair disken.Dock kollade jag nu min C: och ska jag installera om allt jag har så skulle jag behöva ytterligare 10gb.

*Ska man strunta i att spara Shadowfiler?Fär min Winsx (Tror jag den heter) innehåller runt 20gb shadow filer

*Har sett att det rekommenderas att man installerar Windows på en mekanisk disk först,Gör en image som man sedan flyttar över till SSD,n.I vilket syfte vet jag inte men det kanske någon kan svara på?

*Hur pass mycket strul är det att ha en SSD i VISTA?Jag kör ju Vista x64 ultimate och vad jag förstår så har det inget stöd för Trim?

*Blir disken dålig med tiden?,Märker man att den blir slöare och slöare?1 miljon driftstimmar står det men vad jag hört så blir den dålig med tiden(Slö)

*Jag har inte Sata3 utan bara sata2.Finns det och är det lönt att köpa ett pci,x1 kort med sata3 anslutningar och köpa en Sata3 SSD ,kan ju skilja flera hundra mb/s jämnfört med sata2?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.