Permalänk
Medlem

Ny kylning

Hej,

Har nu införskaffat mig två vattenblock till 4870x2 (dom som låg på marknaden)

Har inte vart i vattenkylningsvärlden sedan säkert 4-5 år tillbaks, så jag har inte riktigt någon aning om vilka radiatorer eller pumpar och tankar man ska använda sig av.

Men jag har kollat runt lite och fastnat för förljande,
(från coolingstuff)
Pump/tank: XSPC dual 5,25 Acrylic Res/Pump
Nipplar: Slangsockel G1/4 NK12 FatBoy
Radiator: Phobya G-Changer 140
Slang: Masterkleer 10/16 UV White
Buntband: svart 2,5x100mm

Jag rabblar upp det viktigaste från mitt system som är avsett för vattenkylningen

Socket 1366 core i7
2x4870x2
750W corsair (blir snart en nzxt hale 90s 1000W om några dagar då min nuvarande ger mig artifacts om jag kör för hårt med graffarna )
Fractal Design define Black Pearl XL

Just nu blir det enbart grafikkorten som ska kylas sen nästa lön så åker cpu:n med. Så lägg gärna fram ett tips till ett bra vattenblock

//SiDiZ

Permalänk
Medlem

Första träffen på youtube med XSPC dual 5,25 Acrylic Res/Pumpvar inte direkt upphetsande när det kommer till ljudet, men den kanske låter mindre väl monterad i chassit? För övrigt har du tänkt på det mesta verkar det som.
Tygon är lättare att arbeta med än masterkeer. Klämringsnipplar är snyggare än hullingnipplar (eftersom man slipper buntbandet). Men ska du inte visa upp skapelsen spelar det ingen roll.
EK Waterblocks ska ha ett uppskattat CPU-block som kanske passar dig?

Jag tror dock inte störningar i bilden beror på klent nätaggregat, utan snarare överhettning.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

nja, ~45dsb var lite mycket men om man jämför med graffefläktarna körs i så är det lugnt,
Vet inte tycker det får en lite coolare look för mig med buntband

Hmm det blir nog klart värt en sådan men sedan såg jag denna också coolit eco c240
Den verkar ju inte helt fel heller

Ps. såg lite andra videos verkar som att folk gjorde så att pumpen pumpade åt fel håll och därför lät den så mycket... var iaf vad jag förstod av deras kommentarer