Permalänk
Medlem
Skrivet av LukinT1:

Knyt fast i ett par heliumballonger mitt inne i stan och släpp dom. Kan ju ha minnet i någon plastpåse med en lapp om vad det är.

men den åker inte upp för långt då, och aldrig kommer ned igen?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bourne94:

men den åker inte upp för långt då, och aldrig kommer ned igen?

Jadu, den åker nog upp i rymden
Den kommer antagligen landa inte för långt bort, detta gjordes på min skola (Skåne) för något år sedan och landade huvudsakligen i Danmark, men någon hade letat sig ändå bort till Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Jadu, den åker nog upp i rymden
Den kommer antagligen landa inte för långt bort, detta gjordes på min skola (Skåne) för något år sedan och landade huvudsakligen i Danmark, men någon hade letat sig ändå bort till Tyskland.

Haha det låter ju som ett riktigt roligt projekt:D

Men att skicka upp den i luften kanske är en riktigt smart idé:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

ja man kan ju köra flaskpost fast via luften :)!

Har kommit på vad jag ska gör för övrigt! Jag ska köra på flaskpost idén i luft eller vatten vet jag inte men då med ett helt usb minne och inte ett kretskort med rostig usb hane

Så då återstår alltså moddningen av det trasiga... bygga in det i en enterknapp lät fräckt

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojjoplopp:

ja man kan ju köra flaskpost fast via luften :)!

Har kommit på vad jag ska gör för övrigt! Jag ska köra på flaskpost idén i luft eller vatten vet jag inte men då med ett helt usb minne och inte ett kretskort med rostig usb hane

Så då återstår alltså moddningen av det trasiga... bygga in det i en enterknapp lät fräckt

Japp flaskpost idé är en bra grej.
Enter knappen kan bli svår att bygga, men den blir nog cool när den är färdig:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag gillar flask/flygpost-idén.

Självklart skapas en facebook-fan-sida där personer kan lägga upp en bild på sig själv och usb-minnet... eller nått. Tveksamt till om alla kommer orka fixa heliumbalonger dock...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

bygg in den i nått helt otippat, typ en termometer så kan du dra nått kul skämt när du kommer till polaren med en stjärt termometer

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag hittade ett tomt SD minne för en månad sedan.. Efter 2 snabba sökningar med något randome recovery program så hade vi en 150st nya filer helt plötsligt

Gillar flaskpost idee bäst men bättre att köpa ett nytt för 100kr i någon ica affär isf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

men den åker inte upp för långt då, och aldrig kommer ned igen?

Den kommer inte precis att fastna i luften men den kommer åka tillräckligt högt upp tills det är för kallt och ballongen går sönder. Antingen det eller att allt helium har gått ur ballongen (Läcker genom gummi)

Tänkte på en till sak, du måste nog ha minnet i något som kan flyta, en påse eller liknande med luft i, annars blir det lite jobbigt ifall den landar i en sjö eller hav eller något.

Permalänk
Medlem

Ajaj, någon har fått minnesförlust...

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av LukinT1:

Den kommer inte precis att fastna i luften men den kommer åka tillräckligt högt upp tills det är för kallt och ballongen går sönder. Antingen det eller att allt helium har gått ur ballongen (Läcker genom gummi)

Tänkte på en till sak, du måste nog ha minnet i något som kan flyta, en påse eller liknande med luft i, annars blir det lite jobbigt ifall den landar i en sjö eller hav eller något.

idén men en backup var en fin plan, om den åker i vattnet:)

Och om någon skickar iväg en, gör en hemsida och länka här!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Om du inte vill att det ska virus på flask post idén så kan du ju lägga in ett virus program på den

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Ajaj, någon har fått minnesförlust...

Jag nämnde påse i min förra post med, men jag skrev inte till vad, och vad jag menade just då var eftersom det skulle vara en lapp med och att den inte skulle bli blöt. ifall du lindar in den i plast så flyter den nog inte speciellt bra jämfört med om den är uppblåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Nästa gång du är promenad kan du gå i skogen
Leta upp en pinne att ha minnet i. Minne-pinne!!

HAHA! låter som en ide´min tjej skulle få.. ur-gulligt, minne-pinne! hehe

Visa signatur

Phenom 9950BE@3.1 | Thermalright eXtreme 120+Noctua 120 | Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | Corsair TX650W | 2x WD 500GB RAID0 | 2x Corsair Dominator 2048 | XFX HD6950(shaders plusmeny) 2048MB@880/1375 | Fractal Define R2 | Samsung T260 25,5" | Logitech G15 och G9 Gamingset |

Permalänk
Medlem

En liten pet-flaska kan du väl lägga den i, istället för en påse, håller ju bättre och då har du en krage att fästa ballongen i också :> Du kan även vadera botten med nån mjukt ifall flaskan skulle landa hårt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Nästa gång du är promenad kan du gå i skogen
Leta upp en pinne att ha minnet i. Minne-pinne!!

Som en sån här?

Fick som hemuppgift att göra krympburkar i min slöjdutbildning.

Permalänk
Medlem

Blås ur ett ägg, fyll med plast/gummi och öppna det lagom för att få in minnet. Låt stelna och skala ägget. Måla om du vill. Skulle vara kung.

Permalänk
Entusiast

Tillverka en liten gjutform av valfri form/storlek, gjut sedan in minnet i epoxylim vars USB-kontakt sticker ut så pass mycket att den går att ansluta.
Sedan har du ett rejält stryktåligt minne som tål det mesta och dessutom vattentät.
Har gjort det med ett flertal av mina USB-minnen vars skal "knäckts" då dem legat i bakfickan + oförsiktigt sittandes.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)