100% är native i BF1, i betan var det 42%. Till TS kolla så du har Hyper Threading aktiverat i bios och att minnet kör dual. Kolla även så du kör directx 11 i spelet och inte dx12!
HT och Dual ör igång. Kör DX11.
Har själv mellan 100 och 140 fps (snitt är väl ~120) med ett 1070 i 1080p och allt på Ultra och TAA/HBAO.
Med min gamla 2500k (ingen HT på den) var det väl mer runt 100 fps med dippar och 100% cpu belastning.
HT och Dual ör igång. Kör DX11.
Körde din polare Windows 10?
Många har fått bättre prestanda efter en uppgradering. Om du orkar och kan så är det nog värt det .
Annars är dessa några vanliga tips för att försöka styra upp FPS:
Avaktivera ShadowPlay
Sätt 'GPU Memory Restriction' på OFF (i spelets video-settings)
Avaktivera 'Origin in-game'
Testa att köra i 'borderless' eller 'borderless window' istället för helskärm
Skapa en 'user.cfg' i din Battlefield 1-mapp. I den skriver du in:
gametime.maxvariablefps 60 RenderDevice.RenderAheadLimit 2
Man vill ju gärna att den skall matcha uppdateringsfrekvensen på skärmen, men om du får spelet stabilt på 60 så kan du öka denna gradvis tills du märker att det blir ostabilt. Inte så kul att lägga sig på 75-80 FPS med en 144hz skärm dock (detta funkade för en polare, tror han ställde sig på 70-75).
RenderAheadLimit kanske inte behövs (default är 0 tror jag), men man kan testa med 2.
HyperThreading aktiverat i BIOS (för i7:or)
Allla dessa grejer är redan gjort.
Verkar vara många som har problem i bf1 med den Cpun... de rekommenderar ju en 6700k av en anlednig kanske
Helt sjukt att denna cpun ska ligga såpass mycket efter i just bf1. Jag menar, i andra spel är dem i stort sett likvärdiga.