Problem med microstuttering (CF 6950 + BF3)
Hej,
För att öka prestandan i favoritspelet Battlefield 3, kompletterades spelriggen i veckan med ytterligare ett 6950. Glad i hågen monterades det, och jag blev mäkta imponerad över prestandan. Dock är jag inte lika imponerad över den jobbiga microstutteringen som nu har uppstått. (Dessa problem har aldrig funnits med endast ett grafikkort installerat.)
Grafikkorten är inte överklockade, och de är av referensdesign med 2GB minne. De har dock upplåsta shaders. Jag har också kollat att temperaturen på GPU:erna inte överstiger 75 grader vid BF3-spelande. I övrigt ser setupen ut som följande: (Övrig hårdvara finns i signaturen)
Drivrutin: Catalyst 12.6
OS: Win7 Pro x64
Skärm: Apple Cinema Display 27’’
Upplösning: 1920x1080
Inställningar BF3: Ultra, full AA, VSync aktiverat, motion blur avaktiverat
Efter att ha sökt en del efter liknande problem, har jag laddat ner RadeonPro, och testat att använda dessa inställningarna i en BF3-profil:
-”Flip Queue Size” : 0, 1, 2
-”Force Agressive API Detection Level”
-”Disable Aero”
-”Triple Buffering”
-”Display Refresh Rate” : 59Hz, 60Hz
Inga av ovanstående inställningar verkar ha gett någon synbar skillnad. Är dock lite osäker på om jag konfigurerat programmet rätt. Har ni några förslag eller tips på vad jag ska göra? Är i det närmaste ospelbart som det är nu. Känns lite surt att behöva sälja grafikkorten i förmån för ett singelkort. (Som kommer bli både dyrare och långsammare än de jag redan har.)
Tack på förhand.
/andogrando