#doom

Sök i arkivet

Doom portas till handvevad spelkonsol

En spelutvecklare meddelar att han lyckats med konsten att porta Doom till den handvevade spelkonsolen Playdate.

Texas Instruments grafritande miniräknare vattenkyls och överklockas

Youtube-kanalen Linus Tech Tips bestyckar TI–84 Plus med vattenkylning och förhöjd klockfrekvens, som tydligt ökar prestandan.

Texas Instruments kapar kodstöd på populär miniräknare

Med nya modeller av Texas Instruments miniräknare TI-84 Plus kapar företaget stöd för egenknåpade spel och program.

Doom Eternal med nya prestandasiffror och upptäckta problem

Efter att ha hittat prestandaboven i Steam återvänder redaktionen till Doom Eternal och uppdaterar FPS-värdena i diagrammen.

Bethesda släpper DRM-fritt Doom Eternal – av misstag

Av misstag distribuerade Bethesda nya Doom Eternal med en DRM-fri .exe-fil. Spelet är därmed "crackat" redan på lanseringsdagen.

FZ: "Doom Eternal slutar aldrig skava"

Uppföljaren till hyllade Doom 2016 faller på svagt plattformande och för stort fokus på att jaga ammunition.

Snabbtest: Grafikprestanda i Doom Eternal

Snart släpps nästa del i Doom-serien. SweClockers laddar upp testriggen och testar 12 grafikkort i purfärska Doom Eternal.

Doom Eternal får systemkrav – RTX 2080 Ti för 120 FPS och 1440p

Med kraftigt uppdaterat motor släpps snart Doom Eternal, uppföljaren till det grafiskt väloljade Doom från 2016. Inför släppet hittar systemkraven ut.

Doom Eternal stöder inte äkta 4K UHD på Google Stadia

Trots tidigare löften får kommande actionspektaklet Doom Eternal inte stöd för äkta 4K UHD på Googles speltjänst Stadia.

Doom och Doom II utökas med 60 FPS och egenskapat innehåll

I en ny uppdatering för nyutgåvorna av Doom och Doom II återfinns stöd för bland annat 60 FPS, snabbsparningar och spelarskapat innehåll.

Doom Eternal får ray tracing – uppges bli bästa implementationen hittills

Hårdvaruaccelererad ray tracing introducerades via Nvidias arkitektur Turing, och nu får kommande Doom Eternal stöd för tekniken. Enligt utvecklaren ska det vara den bästa implementationen hittills.

Sigil är John Romeros nya spel – gratismodd till Doom från 1993

I samband med att Doom fyller 25 år avtäcker John Romero sitt nya spel Sigil, som är en gratismodd till originalet från 1993.

Id Softwares Doom fyller 25 år

Idag är det 25 år sedan Id Software släppte sin förstapersonsskjutare Doom, med den ikoniska karaktären Doomguy i huvudrollen.

Video: Djupdykning i Dooms AI-teknik

Youtube-kanalen AI and Games dissekerar 2016 års Doom och förklarar hur AI-tekniken i spelet fungerar, samt hur den inspirerats av tidigare delar i spelserien.

Bethesda visar Doom Eternal på E3 2018

Efter 2016 års comeback för Doom tillkännager Bethesda under E3 2018 en uppföljare på det blodiga äventyret i en ny speltrailer – Doom Eternal.