Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chucknorris
Håller med golanisheli på bägge punkter. Asus.David, du får väldigt gärna uppdatera så snart du vet mer om exexmpelvis vilka specifikationer som kommer att gälla för UL30JT på svenska marknaden. Har förstått att du gör en strålande insats här i forumet vad gäller Asus-produkter

instämmer

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på en ny laptop, och har fastnat för denna och dess föregående modell. Finns det någon info när den kommer? Är det värt att vänta?

Permalänk
Medlem

Verkar som den skall komma april-maj

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av birger72
Verkar som den skall komma april-maj

Har du någon källa? april maj är perfekt för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golanisheli
Har du någon källa? april maj är perfekt för mig

#9867761

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RauBan
#9867761

Kollar du en bit bak i den här tråden ser du att Asus.David svarade på frågan om när i mitten på mars, och då löd det: kanske maj, antagligen juni. Din källa är föråldrad

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golanisheli
Kollar du en bit bak i den här tråden ser du att Asus.David svarade på frågan om när i mitten på mars, och då löd det: kanske maj, antagligen juni. Din källa är föråldrad

Tidigast Maj/Juni som de ser ut nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
Tidigast Maj/Juni som de ser ut nu.

vet du om om pl30jt överhuvudtaget kommer till Sverige, har lovat mig själv att jag aldrig kommer att köpa en "bärbar" notebook med glossy-skärm.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
vet du om om pl30jt överhuvudtaget kommer till Sverige, har lovat mig själv att jag aldrig kommer att köpa en "bärbar" notebook med glossy-skärm.

Jo troligtvis. Men då skeppas med Win7 Professional för Business, väntas blir lite dyrare därför.

Permalänk
Medlem

Vet du om U33JC är nått som kommer till Sverige? Låter som samma dator som UL30JT fast med 2Mpix webcam, dvd-enhet och en USB 3.0 kontakt

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse977
Vet du om U33JC är nått som kommer till Sverige? Låter som samma dator som UL30JT fast med 2Mpix webcam, dvd-enhet och en USB 3.0 kontakt

U33JC är i våran nya Bambu chassi serie. Inge datum nä de kommer lanseras i Sverige ännu.

Permalänk
Inaktiv

eventuellt så kommer vi kunna få in ett begränsat parti Svarta UL30JT med Intel i5 CPU i början av Maj. Pris väntas bli cirka ~9990kr. Håll utkik, jag återkommer när jag har mer info

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
eventuellt så kommer vi kunna få in ett begränsat parti Svarta UL30JT med Intel i5 CPU i början av Maj. Pris väntas bli cirka ~9990kr. Håll utkik, jag återkommer när jag har mer info

Sweet! Finns det någon lista att ställa sig på eller så? Vilken i5a rör det sig om?

Permalänk
Medlem

Pax en!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
eventuellt så kommer vi kunna få in ett begränsat parti Svarta UL30JT med Intel i5 CPU i början av Maj. Pris väntas bli cirka ~9990kr. Håll utkik, jag återkommer när jag har mer info

Jag tar gärna en sån Kommer det här första partiet skilja sig mot de som kommer senare?

Permalänk
Medlem

U30jc

Hej David har du någon information om u30jc. Hörde att den släpps i staterna den 4 april. Hur ser det ut i Sverige ? vad är det för skillnader mellan u30jc och ul30jt ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
eventuellt så kommer vi kunna få in ett begränsat parti Svarta UL30JT med Intel i5 CPU i början av Maj. Pris väntas bli cirka ~9990kr. Håll utkik, jag återkommer när jag har mer info

Jag ställer mig gärna på en sån väntelista om det skulle finnas

Permalänk
Inaktiv

Re: Pax en!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frans F
Jag tar gärna en sån Kommer det här första partiet skilja sig mot de som kommer senare?

ja vi har inte riktigt bestämt oss om fokus modellen ska vara silver eller svart och sen om vi ska satsa på i3 eller i5.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golanisheli
Sweet! Finns det någon lista att ställa sig på eller så? Vilken i5a rör det sig om?

i5 520

Permalänk
Inaktiv

Re: U30jc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av powder
Hej David har du någon information om u30jc. Hörde att den släpps i staterna den 4 april. Hur ser det ut i Sverige ? vad är det för skillnader mellan u30jc och ul30jt ?

UL30Jc har optisk enhet och är lite tjockare.
UL30JT har chassi likt UL30VT och ingen optisk enhet.

Permalänk
Medlem

kommer dessa datorer ha samma skärm som ul30VTn ?
Det är nämligen det enda jag är missnöjd med förutom att Asus inte skickat ut någon update till grafikdrivrutinerna till vtn sen den släpptes ><

funderar på att införskaffa en JT när den kommit ut och ge min VT till min flickvän som ändå alltid snor den från mig. Har 4 datorer hemma och ingen får jag ha själv ><
Hade varit gött om man kunde ge henne en dator så jag får ha mina leksaker för mig själv

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Re: Re: U30jc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
UL30Jc har optisk enhet och är lite tjockare.
UL30JT har chassi likt UL30VT och ingen optisk enhet.

Kommer den till Sverige inom den närmsta tiden ? dvs ul30jc

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Citat:

de där e från AsusWorld katalogen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
U33JC är i våran nya Bambu chassi serie. Inge datum nä de kommer lanseras i Sverige ännu.

Verkar vara en trevlig maskin. Ingen aning om vad den kommer kosta?

Ska enligt vad jag läst ha i3, i5 eller i7 processorer ur M-serien istället för UM-serien vilket bör medföra mer kraft och sämre batteritid? Har du några uppgifter om det?
Sen har den som sagt usb 3.0 kontakt och 2 megapixel webcam

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Inaktiv

samma usla skärm som på VT:n?

Permalänk

Ser ut som om det kan dröja ett tag innan vi får se JT-modellen. Tillverkarna vill köra slut på befintliga CULV processorer antar jag. http://www.fudzilla.com/content/view/18344/1/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
Ser ut som om det kan dröja ett tag innan vi får se JT-modellen. Tillverkarna vill köra slut på befintliga CULV processorer antar jag. http://www.fudzilla.com/content/view/18344/1/

Dis-like! Nu önskar jag att Asus.David kunde komma in här och dementera dessa dumma rykten!?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chucknorris
Dis-like! Nu önskar jag att Asus.David kunde komma in här och dementera dessa dumma rykten!?

inte för våra del iaf och vi ser inte anledning till det heller.
Finns fortfarande anledning att välja C2D SU7300.
Nya i3/i5 UM CPU får inte lika bra batteritid.
En SU7300 med våran Turbo33 så du får upp hastigheten till 1.7ghz presterar näst intill lika bra som en i3 330UM och du får ändå mer batteritid.
i3/i5 e fortfarande dyrare och kommer inte kriga i samma prisklass som C2D SU.

Hur som helst, vi kommer försöka leverera UL30JT och UL30JC så fort vi kan. Just nu så ser de dock ut som tidigast Maj/Juni pga av brist samt försenad allokering från Intel.

Permalänk
Medlem

innan 16e maj?

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Asus.David

Hur som helst, vi kommer försöka leverera UL30JT och UL30JC så fort vi kan. Just nu så ser de dock ut som tidigast Maj/Juni pga av brist samt försenad allokering från Intel.
[/QUOTE

jag spinner faktiskt vidare på detta om när den kommer för mitten på maj lämnar jag sverige för ett halvår och prisklassen på en dator ligger just nu mellan 8-10 000 så den nya varianten är ju väldigt intressant! =D
men hinner den komma innan jag åker?

http://www.xoticpc.com/asus-u30jca1-order-p-2763.html varför är vi i sverige lite efter jämt....det är långt till Norden! =(

Permalänk
Inaktiv

Re: innan 16e maj?

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av bente
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Asus.David

Hur som helst, vi kommer försöka leverera UL30JT och UL30JC så fort vi kan. Just nu så ser de dock ut som tidigast Maj/Juni pga av brist samt försenad allokering från Intel.
[/QUOTE

jag spinner faktiskt vidare på detta om när den kommer för mitten på maj lämnar jag sverige för ett halvår och prisklassen på en dator ligger just nu mellan 8-10 000 så den nya varianten är ju väldigt intressant! =D
men hinner den komma innan jag åker?

http://www.xoticpc.com/asus-u30jca1-order-p-2763.html varför är vi i sverige lite efter jämt....det är långt till Norden! =(

[/QUOTE]

Så är det, Sverige och Norden är/har väldigt en väldigt stor entusiast kundgrupp och även om Norden är i spetsen av teknikintresset så är desa kunder få i jämförelse få mot vissa andra större länder i Europ samt mot USA och Asien där kanske kunderna inte köper lika dyra grejer men många fler.

Jag fick dock ta del av en trevlig undersökning på Asus grafikkort. Sverige har Världens högsta försäljningssiffror på Asus HighEnd Grafikkort delat på antalet invånare.