Permalänk

Högtalare för gaming

Tjena, har letat ett tag på t ex maxfps,teknikmagasinet,siba,onoff,elgiganten osv men hittar inga sköna högtalare (dom ska se bra ut, d ska vara bra ljud, inte kosta för mkt men Måste ha en sån extra adapter eller vad dom nu kallas så du kan koppla in Headset OCH MIC

Många har en sån slags adapter lr vad d nu heter, men endast för headset (utan mic) och inga USB högtalare, 1: dom är skit 2:ska köpa en MSI GX740 strax (laptop) så behöver alla USB uttag för Mus, extern hårddisk osv..

är trött på dra ur högtalar sladden för pregga i headsetet och micen.

Om någon har några rekommenderingar skulle jag uppskatta det väldigt mycket

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Är ytters få som har mic ingång om ens någon. varför vill du ha det i högtalarna förresten? Micen ansluter du direkt till ljudkortet. Ska du skaffa en laptop så är ett paket med optisk (digital) ljudingång att rekommendera. Då är logitech z5500 det som rekommenderas mest. Ska du ha mic så får du drömma vidare eller hitta ett högtalarpaket som har inbyggt ljudkort med usb anslutning.

Problemet är ju att du kommer att ansluta högtalarnas receiver/förstärkare digital och den porten är antingen ut eller ingång inte båda på samma gång utan antingen eller.... Där av begränsningen till att du enbart kan ansluta hörlurar och ingen mic.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Är ytters få som har mic ingång om ens någon. varför vill du ha det i högtalarna förresten? Micen ansluter du direkt till ljudkortet. Ska du skaffa en laptop så är ett paket med optisk (digital) ljudingång att rekommendera. Då är logitech z5500 det som rekommenderas mest. Ska du ha mic så får du drömma vidare eller hitta ett högtalarpaket som har inbyggt ljudkort med usb anslutning.

Problemet är ju att du kommer att ansluta högtalarnas receiver/förstärkare digital och den porten är antingen ut eller ingång inte båda på samma gång utan antingen eller.... Där av begränsningen till att du enbart kan ansluta hörlurar och ingen mic.

okej, trodde d gick men värkar ej så heh tack

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Snackar du om att högtalarna ska ha både headset- och mic-ingång? Klart det finns. Mina gamla 200-kronors Hercules 2.0 hade det (inte för att jag rekommenderar dem).

Visa signatur

// Jocke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoockeG
Snackar du om att högtalarna ska ha både headset- och mic-ingång? Klart det finns. Mina gamla 200-kronors Hercules 2.0 hade det (inte för att jag rekommenderar dem).
http://www.appinformatica.com/imf/altavoces-hercules.-xps-2.0...

men då så finns d jue !!
gött ! då ska jag hitta ett par fina högtalar med headset+mic ingång

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Mina logitech g51 har också uttag för hearlears och mic. Ligger ute på blocket om du är intresserad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totenfresser
Mina logitech g51 har också uttag för hearlears och mic. Ligger ute på blocket om du är intresserad.

Fina men köper bara nytt, inte begagnat

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Det är alltid trevligt med nylukt! Lycka till med letandet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totenfresser
Det är alltid trevligt med nylukt! Lycka till med letandet.

heh idd it is

Tackar

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync