Permalänk
Medlem

Men fy fan :-\

10 poäng för att du lyckats förstöra ett chassi så grymt mycket!

FAN nu vill jag inte ens kolla på mitt längre, får upp hemska bilder i huvudet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bojsan
Men fy fan :-\

10 poäng för att du lyckats förstöra ett chassi så grymt mycket!

FAN nu vill jag inte ens kolla på mitt längre, får upp hemska bilder i huvudet

Haha Nästan glad att jag köpte Cosmos Pure istället för HAF 932.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Haha Nästan glad att jag köpte Cosmos Pure istället för HAF 932.

Ja det borde du vara, efter en snabb sökning här på sweC så hittade jag iaf inte på någon cosmo discokula

Jag blir allt mer deprimerad när jag ser såna här saker. Vart håller forumet på att ta vägen? jag tyckte det var bra mycket bättre "moddar" för ett par år sen, då verkade det som om folk la ner jobb på saker och ting och inte bara gjorde nå halvdant. Varför inte bara göra det ordentligt? Har man inte tillräkligt med grundfärg så väntar man tills man skaffat det och sen gör jobbet ordentligt. Man kan inte bara slafsa till det hela tiden och hoppas på det bästa för då blir det som det här chassit..

du ville ha många fläktar så att datorn verkade "bra" ? Du vet väl om att om du sätter fläktarna på 12 volt istället så blir datorn ännu bättre..

Föresten, dåliga temps för så många fläktar Min processor i servern ligger på runt 30 grader med original kylaren.

Förlåt men jag förväntade mig för mycket helt enkelt.

Med den specen så trodde jag att du var mer seriös och inte bara slänga ner alla dina pengar i någon oseriöst hemmapulad låda.. Hade den däremot varit original så hade den verkat grymmare.. och ja även utan alla dessa löjliga fläktar...

Måste be om ursäkt igen men jag stör mig så grymt mycket bara :s Gångjärn?? Vad ska du med det till?

Missförstå mig inte, den ser grymt fin ut. Alltså på avstånd och då pratar jag om insidan. Den hade potential, du plockade ner chassit bra mycket, står och lackar alla delar och sen gör du bara ett halvdant jobb? VARFÖR??
Kunde du inte lagt ner liiiiiite mer tid på den och sen lagt ut den och då kan jag lova att du hade fått bra mycket bättre betyg..

sorry.. :-\

Permalänk

jag beställde mitt asus5850 i november från dustin

när det gått en månad föreslog dustin (via mail) ett vtx3d5850 istället
men ja sa till dem att jag ville ha ett vtx5870 istället och det fick jag.
sparade ca 1000:-

pröva att förhandla med dem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bojsan
Ja det borde du vara, efter en snabb sökning här på sweC så hittade jag iaf inte på någon cosmo discokula

Jag blir allt mer deprimerad när jag ser såna här saker. Vart håller forumet på att ta vägen? jag tyckte det var bra mycket bättre "moddar" för ett par år sen, då verkade det som om folk la ner jobb på saker och ting och inte bara gjorde nå halvdant. Varför inte bara göra det ordentligt? Har man inte tillräkligt med grundfärg så väntar man tills man skaffat det och sen gör jobbet ordentligt. Man kan inte bara slafsa till det hela tiden och hoppas på det bästa för då blir det som det här chassit..

du ville ha många fläktar så att datorn verkade "bra" ? Du vet väl om att om du sätter fläktarna på 12 volt istället så blir datorn ännu bättre..

Föresten, dåliga temps för så många fläktar Min processor i servern ligger på runt 30 grader med original kylaren.

Förlåt men jag förväntade mig för mycket helt enkelt.

Med den specen så trodde jag att du var mer seriös och inte bara slänga ner alla dina pengar i någon oseriöst hemmapulad låda.. Hade den däremot varit original så hade den verkat grymmare.. och ja även utan alla dessa löjliga fläktar...

Måste be om ursäkt igen men jag stör mig så grymt mycket bara :s Gångjärn?? Vad ska du med det till?

Missförstå mig inte, den ser grymt fin ut. Alltså på avstånd och då pratar jag om insidan. Den hade potential, du plockade ner chassit bra mycket, står och lackar alla delar och sen gör du bara ett halvdant jobb? VARFÖR??
Kunde du inte lagt ner liiiiiite mer tid på den och sen lagt ut den och då kan jag lova att du hade fått bra mycket bättre betyg..

sorry.. :-\

jag håller med dig till viss del med målningen jag skyller på att det är biltema färg och att det inte va så bra temperatur i garaget jag hade nog för lite plats med skulle ha väntat till sommaren så man kan stå ute. grund färg hade jag det va röd och svart jag hade för lite av. men jag är kass på att ta kort med. läste en guide för ett tag sen men jag fattar en del mer men jag måste ha en tripod. jag satte dit gångjärnen för det är mycket mer praktiskt enligt min åsikt. man slipper ha en massa lösa kablar till fläktarna och. alla har olika åsikter om vad som är snyggt jag gillar när det är en del ljus. och de tempsen jag har skrivit innan är nog med en 25+ grader i rummet och med alla fläktar på minsta hastigheten. nu när jag har LANat i 1,5 dygn med fläktarna på max så är det 28-32 grader i skrivandets stund.

hoppas jag har svarat på alt du har skrivit tror folk blir gladare om man säger vad man skulle kunna ha förbättrat ist för att bara säga alt som är negativt. eller så kan man bara ha det i sina tankar när man sätter ett betyg

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Hm just nu håller jag på att bygga om en 19" hårddiskrack med plats för 12 diskar, Ska strax börja etsa nytt kretskort med nya sata kontakter och nytt strömsystem.
så ja, jag kan nog "göra" något.

Blir lilla du sur för att jag berättar vad JAG tycker?
Så du menar att det låter vettigt att stoppa in fläktar ÖVERALLT bara för att då ser datorn bättre ut än vad den är.

Han har ju inte ens lackat den ordentligt? Inte fan tar man med sig en bil som är taskigt lackat och inte ens färdiggjord på utställning?

Inlägget redigerat av GAPa. Kommentarer till borttaget inlägg borttagna.

Permalänk
Medlem

Egentligen, fast detta är min personliga åsikt, skulle du ju köra ett AMD-system i lådan,
bara för att du målade den i samma färger som Radeon 5-serien.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bojsan

Han har ju inte ens lackat den ordentligt? Inte fan tar man med sig en bil som är taskigt lackat och inte ens färdiggjord på utställning?

haha det är en bygglogg jag är inte klar en... jag som jag sa jag har en del saker som behövs förbättras

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tosseboll
Egentligen, fast detta är min personliga åsikt, skulle du ju köra ett AMD-system i lådan,
bara för att du målade den i samma färger som Radeon 5-serien.

haha lol AMD är mörk grönt... ATI är rött :S så varför skall jag ha en AMD? kanske skall jag ha ATI sen men vi får se vad jag får för betalt på sommar job och vad som händer med gtx4XX

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Tja

Tycker det ser helt oki ut om man ska se till omständigheterna men visst "allt" går att göra bättre men det är väl ändå så att om Personen i fråga gillar det han har gjort med sin dator så e väl det bara bra.
Jag förstår inte varför det alltid ska "bråkas" om allt och inget varför inte bara låta folk göra som de vill och om man nu ska säga något så kan man väl ge konstruktiv kritik inte bara spy ur sig negativ kritik.
Men men det e ju bara min åsikt. Hoppas att du fortsätter och utvecklar bygget
/D

Permalänk

jaha nu har komplett skjutit upp det enu mer så jag undrar om det finns non som vet om det finns några andra pålitliga affärer som sälgen evga x58 LE

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silentpower
haha lol AMD är mörk grönt... ATI är rött :S så varför skall jag ha en AMD? kanske skall jag ha ATI sen men vi får se vad jag får för betalt på sommar job och vad som händer med gtx4XX

Komplett plattform o så du vet. typ AMD Dragon, AMD Leo osv osv...
Färgerna tog jag från radeon 5-serien, som är svart och röd.

http://mos.futurenet.com/techradar/Review%20images/TechRadar/...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tosseboll
Komplett plattform o så du vet. typ AMD Dragon, AMD Leo osv osv...
Färgerna tog jag från radeon 5-serien, som är svart och röd.

http://mos.futurenet.com/techradar/Review%20images/TechRadar/...

fattar inte vad du snackar om? kan du visa några bilder på dom AMD sakerna. kan inte AMD så. och jag vet att 5xxx serien är röd/svart

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk

måste du köpa moderkortet på komplett då?

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:2503351%3bc:36123%...

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
måste du köpa moderkortet på komplett då?

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:2503351%3bc:36123%...

kolla på omdömena om liontech inte så bra. om det inte är komplett eller inet eller nån annan affär som jag litar på. så vill jag helst inte beställa utan hämtar hellre i affär då

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Skapa ett galleri när den är klar.

Varför? Hela poängen med en bygglogg är att man ska kunna följa arbetet? Geesh..

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg med personangrepp.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser skit snyggt ut jag fattar inte varför alla är så jävla negativa. jag ser många som säger att de inte gillar det men sen när man kollar på grejer som de har gjort så fattar man knappt att det är en dator.

Permalänk

Riktigt snyggt gjort! Tycker det är riktigt bra galleri - och riktigt fin dator. Ser proffsigt ut!

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Skrivet av nicklas1988:

Riktigt snyggt gjort! Tycker det är riktigt bra galleri - och riktigt fin dator. Ser proffsigt ut!

tack glad att höra att några tycker om det jag har gjort

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey