Permalänk
Medlem

Jag har också fått min nu. Jag kan ärligt talat inte beskriva hur nöjd jag är med den, den gör verkligen allt jag kan tänka mig och lite därtill. Mest imponerande måste vara Layars WR och prisjakt med Barcode. Som telefon är den också helt underbar, snabb, grym skärm, bra respons i skärmen och riktigt bra samtalskvalitet jämfört med min gamla HP iPaq Voice Messenger. Jag har testat iPhone men jag kan inte komma på nåt som jag saknar.

Jag köpte min hos Mobilgiganten med Telenors 499 kr i månaden, ring för allt, inget kontant och ingen förhöjd avgift. 12 månaders bindningstid. Till det lägger jag till fri surf för 59 kr i månaden.

Permalänk
Medlem

Jahapp. Min mobil blev precis skickad idag och vad händer då? Jo vulkanen på island bestämmer sig för att ha ett utbrott som gör detta:

Citat:

Störningsinformation
På grund av att svenskt luftrum är stängt har vi störningar i postutdelningen i hela Sverige.

Jag hoppas verkligen att dom kan skicka min mobil via lastbil istället. :S

Permalänk
Medlem

Är grymt nöjd med min med.

Men jag har ett problem med att mobilen inte tar emot några mail från min hotmail. Jag kan skicka utan några problem, men inte ta emot. Någon annan som har samma problem? Jag kör hotmailkontot på standard-inställningarna.

Permalänk
Medlem

Jag har lekt med min Desire i ett dygn nästan oavbrutet nu och känner mig fortfarande som en noob

jag är "ganska" nöjd.

Inget snack om att det är en otroligt kraftfull och snabb telefon osv. Dvs hårdvaran är det verkligen inte fel på förutom 2 saker. Det ena är att de bara skickar med ett fjuttigt 4gigs-minne och det andra är att det medföljande headsetet inte går att sätta i andra bättre hörlurar i headsets-sladden. (Så som man kan göra till headsetet till Nokia 5800 bla). Sedan skulle jag önska att batteriet var kraftfullare men det önskar man alltid oavsett telefon :/

Mjukvarans brister är :
* Inget GPS-program medföljer som fungerar Offline.
* Musikspelaren har ingen Eq vilket är riktigt jävla kasst. Verkar inte finnas någon att ta hem från Market heller. Vill ha en spelare med Eq och som klarar "folder play".
* Man kan inte avinstallera de program som finns förinstallerat. Jag vill inte ha tex. Aktier,Flikkr,twitter Mfl.

förutom det jag gnällt över är det en super-mobil !

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

Jämförde med Iphone

Var inne på media markt idag för att känna på både Desire och X10

X10 åkte fort bort och är inte ett alternativ att ersätta min Iphone.

Jag hade några punkter som är bättre än Iphone och några sämre.
De punkter som jag märkte direkt var att HTC ladda fram Webbsidor snabbare. Dok så tycker jag i fullt utzoomat läge att HTC laggar lite småt i jämförelse med Iphone. Men Iphone hinner dok inte ladda fram de grafiska så ibland om man scrolla fort så hinner den inte med att vissa grafiken. Zooma man därimot in med HTC så märkte jag inget lagg. HTC har dok högre upplösning och skarpare bild så texter osv ser rent ut.

Google maps laggade oxå på HTC om man rörde runt på karten. de gör den inte på iphone. Men därimot så vissade HTC att jag stog inne på MediaMarkt men Iphone vissade ingenting direkt. Bådas google streetview funkade bra.

Kände oxå smått lag när man flippade mellan interfacen i sense. Detta verkade var lite random. Vet inte var de vart. Ingen störrande direkt.

Htc starta upp program väldigt fort märkte jag. Skrivandet på tangentbordet funka bra. Skriver snabbare med iphone med de e nog nåt man vänjer sig vid.

De jag mest anmärkte på var just att se på video direkt på en webbsida..... De var kasst.... Men kanske inte nåt man saknar...

Jag har i alla fall bestämmt mig för att köpa en Desire så fort de kommer in i lager och min iphone är såld =D

1 sak jag verkligen vill se till android är Airvideo som man använder rätt mycke till iphone.

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga angående min desire.. Kanske gäller överlag vad gäller Android..
Telefonen meddelar att mitt sim-kortsminne är slut och att jag ska tömma några sms.. Grejen är att jag tömt alla sms på simkortet, men det blir ingen skillnad.. Trycker jag på "meddelandet" så hoppar telefonen till sim-minnet, men det står att det är tomt.. Vad tusan kan man göra åt det?

(Jag har inte riktigt heller vant mig än.. Hittar inte mycket inställningar och känner mig allmänt lost än så länge ) Men det komme nog. Telefonen i sig verkar riktigt grym!

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Haha, jag är också helt lost. För tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davil_79:

* Musikspelaren har ingen Eq vilket är riktigt jävla kasst. Verkar inte finnas någon att ta hem från Market heller. Vill ha en spelare med Eq och som klarar "folder play".
* Man kan inte avinstallera de program som finns förinstallerat. Jag vill inte ha tex. Aktier,Flikkr,twitter Mfl.

Vad jag har läst så saknar alla android telefoner Eq?
Och det borde gå avinstallera program om man använder sig av root?
Why Root

Är själv också nybörjare på Android men försöker läsa på så mycket som möjligt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Var har ni som har fått Htc Desiere beställt den ifrån ?

Visa signatur

OckeJ

Permalänk

Jag beställde från Dustin idag då dom fick in en liten leverans. Får mobilen imorgon

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Beställde från Tre för någon vecka sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gugglaz:

Var har ni som har fått Htc Desiere beställt den ifrån ?

Jag knatade in i NetonNet Örebro och handlade

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Vad jag har läst så saknar alla android telefoner Eq?
Och det borde gå avinstallera program om man använder sig av root?
Why Root

Är själv också nybörjare på Android men försöker läsa på så mycket som möjligt.

Vet inte om den går att roota ännu?

Och om man kunde det så förbrukar man garantin på sin telefon så därför kommer jag nog inte att roota min.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får min från elgiganten på måndag, blir en lååååång helg :/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Fick min från http://www.netonnet.se/ den 13:e, endast en dag leveranstid (från när den kom in), beställde den två veckor tidigare.

Älskar telefonen, har pillat ganska mycket med den, gillar kalendern extremt mycket i den faktiskt. Tycker dock att man på nåt sätt skulle kunna se sina händelser när man har en överblick över hela månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davil_79:

Vet inte om den går att roota ännu?

Och om man kunde det så förbrukar man garantin på sin telefon så därför kommer jag nog inte att roota min.

Den går att roota men dock inte med skriv-rättigheter. Dom håller på för fullt med detta.

Det finns vissa som har fått sina rootade telefoner lagade på garantin när dom går sönder men det är väl inget man kan förvänta sig.

Permalänk
Medlem

Virus

Hej

Väntar på en Desire och är ny på Android. Går det att få virus? Finns det skadliga appar?
I teorin borde man kunna göra mycket dumt med skadlig kod...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojx:

Hej

Väntar på en Desire och är ny på Android. Går det att få virus? Finns det skadliga appar?
I teorin borde man kunna göra mycket dumt med skadlig kod...

Vet inte hur vanligt det är med virus och skadliga appar, men det finns virusprogram som du kan ladda ner ifrån android market.

Själv kör jag med Lookout. Den scannar datorn enligt ett schema, och så scannar den nedladdat material.
Kör även backups på kontakter och bilder.
Går även att spåra telefonen genom deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Nu har jag fått min också.. Känner mig något handikappad än så länge dock.. Hittar inte så mycket och förstår inte riktigt varför det finns flera e-postapplikationer i Android heller?
Finns en som heter "E-post" och sen en som heter Gmail.. Gmailapplikationen tycker jag verkar bättre än "E-post" iallafall som har svårigheter att visa HTML-email..

Jävligt härlig telefon i övrigt.. Återkommer med mer intryck.. Mitt batteri hade lite laddning så jag har lekt på den laddningen några timmar nu.. Men tror att den behöver laddning snart nu

Med min gamla Hero så körde jag den "vanliga" mail-klienten då den kunde hantera och meddela om man fått e-post från flera konton samtidigt.
Men nu med Android 2.1 på Desire så ska det vara fixat när det gäller Gmail-klienten, att den alltså ska klara av mer än ett (Gmail)konto åt gången, men då inte ditt jobb-mail om du vill ha det.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad tar dom för den på media markt?

Visa signatur

Whenever I'm about to do something, I think, "Would an idiot do that?" And if they would, I do not do that thing.

Permalänk
Medlem

Fick den äntligen idag! Helgen räddad Är grymt imponerad än så länge, skärmen är nästan för responsiv Det lär man sig dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av divinesnoop:

Vad tar dom för den på media markt?

Fick precis svar från dom, de tar 4690 kr för Desire.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Proffsmoddare

Är på jakt efter ett fodral till min desire. Någon som har sett någon lovande? Funderar även på att köpa en invisibleSHIELD till den.

Kollade på denna:
1523.jpg[/img]

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Klass 6 minne är helt okay, nästa steg är klass 10 som också är den högsta (kingston har en sån).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var inne på el-giganten och kikade lite på en desire, känndes helt klart som en skön telefon.. något som jag reagerade på var att den "hackade" när man skrollade upp och ner i programlistan. Det flöt inte så fint som jag hade förväntat mig, men det kanske bara var det exemplaret? Någon annan som märkt av detta?

Är ganska noob på telefoner och har inte köpt en ny sedan 2006, då jag skaffade min SE w810, så det är nu dags för en uppgradering. Så min fråga är, varför ska jag välja en Desire istället för någon annan?

Har inte läst genom hela denna tråden men såg att det i början var en del frågor om man inte fick rabatt om man betalar av mobilen i samband med sitt abonnemang. Om jag skaffar denna telefon tänker jag nog binda mig 24 månader hos telenor med deras 199 kr/månad abonnemang (som man givetvis får ringa för), man får då telefonen för 2400 kr (eller 100 kr/månad i 24 månader). Man kan också välja 149 kronors abonnemanget men telefonen kostar då 3600 så rekommenderar att ni i så fall väljer 199 kr/månad då man får ringa för de 1200 kronorna som det kostar extra istället under 24 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snurrzor:

Var inne på el-giganten och kikade lite på en desire, känndes helt klart som en skön telefon.. något som jag reagerade på var att den "hackade" när man skrollade upp och ner i programlistan. Det flöt inte så fint som jag hade förväntat mig, men det kanske bara var det exemplaret? Någon annan som märkt av detta?

Är ganska noob på telefoner och har inte köpt en ny sedan 2006, då jag skaffade min SE w810, så det är nu dags för en uppgradering. Så min fråga är, varför ska jag välja en Desire istället för någon annan?

Har inte läst genom hela denna tråden men såg att det i början var en del frågor om man inte fick rabatt om man betalar av mobilen i samband med sitt abonnemang. Om jag skaffar denna telefon tänker jag nog binda mig 24 månader hos telenor med deras 199 kr/månad abonnemang (som man givetvis får ringa för), man får då telefonen för 2400 kr (eller 100 kr/månad i 24 månader). Man kan också välja 149 kronors abonnemanget men telefonen kostar då 3600 så rekommenderar att ni i så fall väljer 199 kr/månad då man får ringa för de 1200 kronorna som det kostar extra istället under 24 månader.

jag har inga hack när ja skrollar nånstans. men en telefon som är för display har väl varenda program igång i bakrunden osv så de kanske kan ske om man pressar den, men inget ja stött på ännu...

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snurrzor:

Joo den hackar faktiskt litegrann just i programmenyn. Men det är ENDA, jag är helt ärlig när jag säger ENDA stället den hackar litegrann på, det är väldigt lite, blev lite mer när man hade igång typ 30 program så kan vara därför den kändes hackig för dig :). Fick iofs luren idag men har pillat på den sen klockan 5 och den har flytit hur fint som helst på alla ställen, tycker inte att det är så mycket att det stör i programmenyn iaf, långt ifrån irriterande :).

Varför du ska köpa den? För att det är typ världens bästa telefon (min och mångas åsikt) Bara det faktum att du har 7 hemskärmar och kan anpassa alla till dina behov hur du vill är en ruggigt bra grej! Skärmen är helt gudomlig, har aldrig skådat en bättre mobilskärm, helt underbara färger, kontrast, svärta!

Än sålänge är det en grym lur, tror inte den blir sämre med tiden när man lär sig använda den. Tangentbordet på den tycker jag slår Iphone och alla andra jag testat. Grymt lätt och skönt att skriva på! Skärmen kändes lite väl känslig till en början men man vänjer sig fort och när man väl vant sig är det bara skönt att den reagerar!

På minussidan är kameran. Visst den är långt ifrån värdelös men den är inte superbra heller. Aja hoppas du får ut något av det svamlet iaf Kan inget annat än rekommendera den som sagt, hur grym som helst!

Permalänk
Medlem

Min är skickad längtar

Permalänk
Medlem

Det låter ju lovande, som sagt är jag lite grön på detta området så vet inte hur många program de körde på telefonen när jag pillade lite med den. Något som jag funderat på är vad som skiljer Desire från Nexus One? Den har en mindre mikrofon men det måste väl vara något mer?